دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

شرایط کاهش یک سومی قیمت مسکن

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان معتقدند قیمت مسکن حبابی بوده و قیمت حقیقی واحدهای مسکونی تا یک سوم قیمت فعلی قابل کاهش است.
پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آینده

عضو سابق شورای عالی سیاست‌گذاری مسکن با اشاره به پدیده شکست در بازار و پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آینده گفت: در بهترین حالت بیش از ۶۰ درصد قیمت مسکن حبابی است و قیمت حقیقی هر متر مربع واحدهای مسکونی تا یک سوم قیمت فعلی قابل کاهش است.

به گزارش مجله دلتا افشین پروین‌پور عضو سابق شورای عالی سیاست‌گذاری مسکن و کارشناس اقتصادی گفت: به دلیل افزایش حبابی قیمت‌ها، بخشی از تقاضاهای موثر مصرفی موجود در بازار به تقاضاهای مصرفی غیر موثر تبدیل شده و از این رو بازار با شکست مواجه خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی افزود: در حالی که بازار مسکن در سال‌های گذشته با تقاضای فراوانی روبرو بوده اما شاهد فضای رکود سنگین در این حوزه بوده‌ایم. در واقع رشد نجومی قیمت مسکن منجر به غیرموثر کردن بخش عمده‌ای از تقاضاهای مصرفی در این حوزه شده است که چنین شرایطی مقدمات پدیده شکست بازار مسکن را فراهم می‌آورد.

پروین‌پور، در ارتباط با دلایل رشد حبابی قیمت مسکن در سال‌های گذشته و پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آینده گفت: توجه به تورم عوامل تولید مسکن و افزایش شدید قیمت واحدهای مسکونی در بازه‌های زمانی کوتاه، موید این نکته است که در بهترین حالت بیش از ۶۰ درصد قیمت مسکن حبابی است و قیمت حقیقی هر متر مترمربع واحدهای مسکونی تا یک سوم قیمت فعلی قابل کاهش است.

کاهش یک سومی قیمت مسکن

ایجاد مقدمات کاهش قیمت مسکن

محمد حمیدزاده کارشناس دیگر حوزه اقتصاد مسکن نیز ضمن اشاره به راهکارهای عبور از شرایط شکست بازار در حوزه مسکن، گفت: کاهش قیمت مسکن و تخلیه حباب قیمتی واحدهای مسکونی، منجر به افزایش قدرت خرید تقاضاهای غیر موثر شده و زمینه تاثیرگذاری این تقاضا را در بازار مسکن فراهم می‌آورد.

این کارشناس حوزه اقتصاد مسکن، در بیان راهبردهای اصلی کاهش قیمت مسکن و افزایش قدرت خرید تقاضاهای مصرفی، گفت: ابزارهای مالیات تنظیمی، بهترین ابزار دولت به منظور خروج سوداگران از بازار مسکن و فراهم شدن شرایط کاهش قیمت تلقی می‌شوند. مالیات‌های تنظیمی نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه، با ایجاد مانع در مقابل تقاضاهای سرمایه‌ای امکان عرض اندام را از سوداگران و سفته بازان گرفته و شرایط را به منظور کاهش قیمت مسکن و تخلیه حباب قیمتی فراهم می آورند.

اخذ مالیات تنظیمی به منظور ساماندهی بازارهای کشور، سال‌هاست مورد توجه کارشناسان حوزه اقتصاد قرار گرفته است و به همین دلیل، اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. انتظار می‌رود هر چه سریعتر بسترهای قانونی و اجرایی لازم برای اخذ این مالیات‌های تنظیمی، فراهم شود تا شاهد خروج بازار مسکن از قبضه سوداگران باشیم.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی  “قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۱۰۰ متری” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۰:۰۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds