سنت پترزبورگ روسیه؛ شهر شب‌های سفید

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در سفر به سنت ‌پترزبورگ، علاوه بر گشت و گذارهای عالی، شاهد رویدادهای متنوع و جشن‌های پر انرژی تابستانه خواهید بود.
جاهای دیدنی سنت ‌پترزبورگ

سنت پترزبورگ غربی‌ترین شهر روسیه، در بین مردم روس به «پنجره‌ای به اروپا» مشهور است. با اینکه این شهر زیبا در مقایسه با بسیاری از شهرهای دنیا شهر جوانی محسوب می‌شود، اما از لحاظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی یکی از غنی‌ترین شهرهای دنیاست و هر کسی که به سنت پترزبورگ رفته است می‌گوید که برای دیدن حداقل نیمی از جاذبه‌های دیدنی این شهر افسانه‌ای به دو یا سه روز زمان نیاز دارید. در بخش گردشگری مجله دلتا سعی کرده‌ایم تا از بین جاهای دیدنی سنت ‌پترزبورگ بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پدیده شب‌های سفید

گرچه شب‌های سفید پدیده‌ای معروف است و فقط به روسیه و سنت پترزبورگ خلاصه نمی‌شود؛ اما هیچ شب سفیدی را مانند شب‌های سفید سنت پترزبورگ نخواهید یافت. در شب‌های سفید این شهر می‌توانید شور و هیجان، موسیقی عالی، نمایش‌های هنری را در کنار مردم و در محیطی دوستانه تجربه کنید.

شبهای سفید

مسجد سنت پترزبورگ

مسجد جامع سنت پترزبورگ که با الگوبرداری از آرامگاه تیمور لنگ در سمرقند ساخته شده است، تا سال ۱۹۹۰ میلادی بزرگ‌ترین مسجد اروپا بود. اکنون این مسجد در رتبه چهارم مساجد روسیه قرار دارد. مسجد سنت پترزبورگ دارای دیوارهایی از گرانیت خاکستری و گنبدی به رنگ لاجوردی به ارتفاع ۳۹ متر با ۵۵ متر کاشی و دو مناره بلند است و نمای آن با خوشنویسی احادیث قرآنی تزیین شده است. همچنین این مسجد دارای نمای ترکیبی از زیورآلات شرقی و موزاییک های آبی فیروزه‌ای است. اولین نماز این مسجد در تاریخ ۲۲ فوریه ۱۹۱۳ برگزار شد.

مسجد سنت ‌پترزبورگ

خیابان نوفسکی

خیابان نوفسکی، خیابان ۴.۵ کیلومتری سنت پترزبورگ از بهترین، عجیب‌‌ترین، پرزرق‌ و برق‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌‌های روسیه است. ساختمان‌‏های باشکوهی در حاشیه خیابان نوسکی قرار دارند که هر کدام مربوط به دوره‌ خاصی از تاریخ و دارای معماری ویژه‏‌ای است. با اطمینان می ‌‌توان گفت هیچ ساختمان زشت و بی‌کیفیتی در این خیابان وجود ندارد. نوفسکی حق مقایسه با شانزه لیزه در پاریس و رقبای بسیار زیبایی از آمستردام و ونیز را داراست.

خیابان نوفسکی جاهای دیدنی سنت ‌پترزبورگ

موزه ارمیتاژ

موزه ارمیتاژ (در فرانسه به معنای مکان خلوت) از جاهای دیدنی سنت ‌پترزبورگ با بیش از سه میلیون اثر هنری که در خود جای ‌داده یکی از بزرگ‌‌ترین و البته معتبرترین موزه‌‌های جهان به شمار می‏‌رود. ارمیتاژ، مجموعه‌‌ای است از شاهکارهای امپرسیونیست و گنجینه‌‌های شرقی جذاب. این موزه مجموعه‌‌های نفیسی از اشیا با قدمتی برابر با عصر حجر را در خود جای ‌داده است.

موزه آرمیتاژ

کاخ زمستانی

کاخ زمستانی، معروف‌ترین ساختمان در سنت ‌پترزبورگ، در جنوب رودخانه نوا قرار دارد و نمادی از هنر، سیاست و فرهنگ روسیه در سه قرن پیش است. کاخ زمستانی سنت ‌پترزبورگ، به‌عنوان بخشی از موزه ارمیتاژ در سال ۱۹۱۷ ساخته شد. اتاق‌های دولتی کاخ زمستانی هم ‌اکنون از محبوب‌ترین بخش‌های این کاخ بوده و بازدیدکنندگان را مجذوب زیبایی تاریخی خود می‌کند. در این کاخ که در ابتدا محل اقامت پترکبیر بوده، تزییناتی از نقاشی فرانسه نیز به چشم می‌خورد.

کاخ زمستانه سنت ‌پترزبورگ

گمرک سنت ‌پترزبورگ

گمرک سنت ‌پترزبورگ با فضایی گسترده و کشتی‌‌های باربری و مسافربری، یک مرکز تجاری بزرگ و  از جاهای دیدنی سنت پترزبورگ است. علاوه بر کشتی‌‌های بزرگ کروز، مراکز خرید و خدمات زیادی در این گمرک خواهید دید. کشتی ‌های کوچک کروز نیز رودخانه نوا را درمی‌‌نوردند.

گمرک جاهای دیدنی سنت ‌پترزبورگ

باغی تابستانی

مرکز شهر سنت ‌پترزبورگ دارای فضای بازی است که موزه بزرگی را در خود جای ‌داده است. در پتروهوف و در ۲۹ کیلومتری غرب سنت ‌پترزبورگ، منطقه سرسبزی وجود دارد که به خلیج فنلاند معروف است. این خلیج و باغ‌های اطراف آن جزیی از مایملک و باغ‌های رسمی پترکبیر در سال بوده‌اند.

نقطه عطف این باغ، قصر بزرگی است که در بخشی از قسمت‌های طبیعی و سرسبز این باغ قرار دارد با تراسی که ۱۶ متر ارتفاع آن است و مجسمه‌های طلاکاری و یا نقره فام که در دهانه‏ چشمه‌ای زیبا مشاهده می‌شود. آبشار بزرگی در مرکز استخر آبی، با شکوهی بی‌نظیر در فوران است.

باغ تابستانه جاهای دیدنی سنت ‌پترزبورگ

میدان سنت اسحاق

میدان سنت اسحاق از فضاهای اصلی و عمومی سنت پترزبورگ، بزرگ‏‌ترین شاهکارهای معماری روسی در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ را در دل خود جای داده است. ساخت‌ و ساز میدان سنت اسحاق حدود ۱۰۰ سال به طول انجامید.

جاهای دیدنی سنت ‌پترزبورگ میدان اسحاق

کلیسای ناجی در خون

کلیسای ناجی در خون یکی از مکان ‌های خاص در سنت ‌پترزبورگ به شمار می‏ رود که در آن الکساندر دوم در تاریخ ۱۸۸۱ ترور شد. این کلیسا که در سبک بناهای قرن ۱۷ روسیه (قرون ‌وسطی) توسط شخصی به نام آلفرد پارلند طراحی شده، با آنچه در اطراف آن، در سنت ‌پترزبورگ مشاهده می‌ شود متفاوت است، چرا که نمای شهر سنت ‌پترزبورگ به سبک باروک و کلاسیک است.

کلیسای ناجی در خون روسیه

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری ازمیر ”ازمیر ؛ شهر زیتون و ماهی های کبابی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۰۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…