انتخاب کراوات مناسب

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کراوات یکی از اکسسوری‌های مردانه است که برای مراسم‌های مختلف رسمی استفاده می‌شود.
انتخاب کراوات
برای اینکه یک کراوات مناسب و شیک داشته باشید، باید هنگام انتخاب کراوات به نکاتی مانند انتخاب سایز، رنگ و طرح، مدل بستن کراوات و نقش و نگار آن توجه کنید و در نظر داشته باشید که کراوات را برای چه مجلسی می‌خواهید. برای آشنایی با نکات انتخاب کراوات مناسب، با مجله دلتا همراه باشید.

سایز کراوات

انتخاب سایز، طول و پهنای کراوات

مهم‌ترین نکته برای انتخاب کراوات، سایز آن است. یک کراوات مناسب باید از نظر اندازه با مشخصات ظاهری فردی که آن را می‌پوشد متناسب باشد. برای افراد بلند قد و قوی هیکل کراوات کمی بلند و افراد با قد کوتاه‌ و لاغر کراوات‌هایی با پهنای کمتر از ۶ تا ۷ سانت مناسب است.

توجه داشته باشید در کنار قد و قواره، مدل ژاکت یا کت و پیراهنی که می‌پوشید، استایل کراوات و مدل کراوات بستن شما را تکمیل می‌کند.

برای اینکه بدانید کراوات روی پیراهن شما دقیقا باید کجا قرار بگیرد، این نکته را در نظر داشته باشید که برای افرادی با قد کوتاه، انتهای کراوات باید نزدیک مرکز سگک کمربند و برای افراد بلند قد روی سگک کمربند قرار بگیرد. همچنین اندازه گره کراوات باید درز و شکاف یقه را کامل پر کند.

رنگ مناسب کراوات

رنگ کراوات

بسیاری از افراد برای انتخاب رنگ مناسب کراوات سردرگم می‌شوند و گاهی اوقات با تمام وسواسی که به خرج می‌دهند، رنگ نامناسبی را انتخاب می‌کنند.

یک نکته مهم و کاربردی برای انتخاب یک کراوات مناسب و شیک رنگ چهر‌ه شما است. اگر پوست شما بور و سفید است، از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. رنگ‌های کم‌رنگ و ملایم معروف به پاستلی بهترین انتخاب برای شما هستند.

اگر پوست سفیدی دارید اما چشم و ابرو مشکی هستید، از رنگ‌های متوسط استفاده کنید؛ مانند سبز کله غازی یا صورتی مایل به سرخابی و خردلی.

افرادی با پوست سبزه هم بهتر ست رنگ پیراهن و کراواتی که انتخاب می‌کنند، به هم نزدیک باشد. در مجموع رنگ‌های پاستلی و ملایم برای بهار  تابستان و رنگ‌های جیغ و تیره برای پاییز و زمستان بهترین انتخاب هستند.

طرح کراوات

طرح و نقش و نگار پارچه کراوات

بعد از انتخاب رنگ کراوات، انتخاب یک طرح مناسب مهم‌ترین اصل برای انتخاب و هماهنگی پیراهن و کراوات است. حتما از رنگی برای پیراهن استفاده کنید که با رنگ طرح‌ها و نقش و نگار کراوات همخوانی داشته باشد، نه با رنگ زمینه کراوات. البته این قانون زمانی کاربرد دارد که شما از کراوات‌های طرح‌دار و شلوغ استفاده کنید.

یک نکته مهم دیگر این است که طرح کراوات با طرح پیراهن نباید یکی باشد. مثلا یک کراوات راه راه ریز را با یک پیراهن راه راه ریز ست نکنید. بهترین انتخاب برای پیراهن‌های راه راه درشت، کراوات‌هایی با طرح راه راه ریز، خال خالی یا ساده هستند.

اما در مجموع بهترین طرح پیراهن برای کراوات‌های پر نقش و نگار یا طرح‌دار، پیراهن‌های ساده هستند. رنگ‌های پاستلی، شیری، کرم، آبی آسمانی و روشن و سفید به خوبی با تمام طرح‌های کراوات ست می‌شوند و نیازی به دقت و وسواس زیادی ندارند.

ست کردن کراوات

ست کردن کراوات با کت و شلوار

یکی دیگر از مهم‌ترین اصول برای انتخاب کراوات، ست کردن طرح و رنگ آن با انواع کت و شلوار است.

کت و شلوارهای مرسوم و روزمره و حتی رسمی معمولا به رنگ سورمه‌ای، مشکی یا طوسی هستند. این رنگ‌ها برای ست کردن با انواع رنگ و طرح کراوات مناسب هستند و شما باید بیشتر با توجه به رنگ پیراهن خود کراوات انتخاب کنید. این قانون در مورد کت و شلوارهای سفید هم صادق است.

البته اگر می‌خواهید شیک‌تر به نظر برسید، بهترین کار این است که با کت و شلوار طوسی، کراوات‌هایی با تناژ رنگی قرمز و بنفش استفاده کنید که هر چه تیره‌تر باشد بهتر است.

برای کت و شلوار سورمه‌ای هم بهترین رنگ، کراوات آبی تیره است. قرمز و زرشکی‌های طرح‌دار هم انتخاب‌های خوبی هستند.

اگر کت و شلوار شما قهوه‌ای یا کرم است، انواع رنگ آبی و طوسی و کراوات‌های طرح‌دار با همین تناژ رنگی بهترین انتخاب هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اصول خوش تیپی “آقایان خوش تیپ اینگونه اند” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۶:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…