طبقه بندی تازه دربازارمعاملات خانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبقه بندی تازه ای در بازار مسکن در حال شکل گیری است .بررسی های میدانی واظهارات واسطه‌های ملکی شهرتهران نیزتشکیل این طبقه بندی را تایید می کند.

طبقه بندی

در شرایطی که بازارخرید و فروش خانه و آپارتمان دردو ماه گذشته با افزایش غیر منتظره وقابل توجه قیمت‌های پیشنهادی روبه رو شده است ، تازه‌ ترین واحدهای مسکونی که برای فروش به بازارمعاملات مسکن عرضه شده است نشان می‌دهد، طبقه ‌بندی تازه ای دربازارخرید و فروش مسکن ایجاد شده است.

در این باره بیشتر بخوانید:

با خرید آپارتمان نوساز در گیشا خانه دار شوید!

خرید آپارتمان در هروی ، یک انتخاب هوشمندانه !

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد ،دراین طبقه ‌بندی آپارتمان های تا ۱۵ سال ساخت واحد هایی هستند که قیمت آنها افزایش محسوس داشته است ،و میزان افزایش قیمت در واحدهای نوساز تا پنج سال ساخت به مراتب بیش از واحدهایی با عمر بنای بیش از۵ سال است.

دومین طبقه را، خانه و آپارتمان های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۵سال تشکیل می دهند که اغلب آنها با قیمت بسیار مناسب‌ تردر مقایسه با واحدهای کم سن و سال به خریداران خانه معرفی می‌شوند. هم ‌اکنون در مقایسه با سایر آپارتمان ها ، مناسب ترین قیمت به خانه و آپارتمان هایی با عمر بنای ۲۰ تا ۳۰ سال تعلق دارد که بخشی از خریداران خانه و آپارتمان را به سوی خود جذب کرده اند.

در عین حال با وجود اینکه واحد های مسکونی قدیمی ازلحاظ دریافت وام خرید محدودیت دارند در نتیجه این موضوع باعث  شده است این گروه از واحدهای مسکونی نتوانند خریداران بیشتری را جذب کنند و شاید یکی از دلایل مناسب بودن سطح قیمت این واحدها در مقایسه با سایر آپارتمان‌ها همین موضوع است.

به هرروی ،هم‌اکنون خانه و آپارتمان های مسکونی عرضه شده به بازارفروش دردوطبقه جای می‌گیرند که این طبقه ‌بندی به طور عمده برمبنای عمر بنا واحدهای مسکونی تعریف می‌شوند. یک ،واحدهای مسکونی تا ۱۵ سال ساخت که قیمت آنها افزایشی قابل توجه داشته است و دیگر، واحدهای مسکونی با عمر بیش از ۱۵ سال ساخت که تغییرات قیمتی در آنها مسیری ملایم ‌تررا طی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…