دکوراسیون با تلفیق چوب و سنگ

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترکیب چوب سنگ در کنار یکدیگر، تلفیقی باشکوه و زیبااست که یادآور طبیعت است.
چوب و سنگ

به گزارش مجله دلتا، چوب و سنگ هر دو بافتی محبوب و با استحکام بالا هستند. تلاقی این دو بافت در محیط داخلی منزل، سبب زیبایی و متفاوت شدن خانه خواهد شد. تلفیق این دو عنصر در کنار یکدیگر، طبیعت را به منزل شما می‌آورد.

امروزه استفاده از بافتی با تلفیق سنگ و چوب در طراحی داخلی آپارتمان بسیار باب شده است. ترکیب این دو در قسمت‌های مختلف آپارتمان‌ها مانند نشیمن، کانتر آشپزخانه، سرویس بهداشتی و… نمای بسیار زیبایی به دکوراسیون منزل می‌دهد.

چوب و سنگ

در دکوراسیون با تلفیق سنگ و چوب نور اهمیت زیادی دارد و بیشتر نور طبیعی مورد مصرف قرار می‌گیرد. در این سبک اغلب، از پرده‌های روشن و نازک برای عبور نور استفاده می‌کنند تا فضای خانه روشن شود.

همچنین، می‌توانید از پنل‌های چوبی به عنوان دیوارپوش استفاده کنید یا از انواع کنسول یا میزهایی که با پنل‌های چوبی و طرح‌های متنوع تزیین شده، استفاده کنید.

در نظر داشته باشید، خانه‌ها با سقف‌هایی چوبی با الوارهای موازی و یا ضربدری شما را به یاد خانه‌های روستایی می‌اندازد. برای ساخت یک خانه به سبک روستیک شما نیز نیازمند یک سقف چوبی هستید تا خانه زیباتر دیده شود. خانه‌های با سقف چوبی سبب می‌شوند یک نمای طبیعی از فضای بیرون به خانه داده شود.

زمانی که پلان خانه منسجم است، استفاده و نصب کفپوش‌های مختلف و متفاوت از هم، یک شیوه بسیار خوب برای جدا کردن اتاق‌های مختلف در یک خانه است.

سنگ و چوب

اگر می‌خواهید در آشپزخانه همنشینی این دو عنصر را داشته باشید، می‌توانید از اسلب‌های سنگ طبیعی برای صفحه کابینت یا کانتر استفاده کنید. این اسلب‌ها در کنار کابینت‌های چوبی یا روکش چوب، نمای بسیار زیبایی برای آشپزخانه به وجود می‌آورند. تلفیق سنگ و چوب در آشپزخانه ایجاد فضایی برگرفته از طبیعت‌گرایی روستایی خواهد بود.

چوب یک متریال طبیعی است که در کنار گل و گیاه می‌تواند فضایی بسیار دنج را خلق کند. این نوع متریال از لحاظ قیمتی از سنگ مرمر و گرانیت ارزانتر است. اما کابینت‌های چوبی به توجه مداوم و نگهداری با دقت بالا نیاز دارند. بهتر است قبل از خرید این نوع کابینت اطمینان یابید که سطح آن با مواد نگهدارنده مرغوب صیقل یافته باشد. این نوع متریال در برابر سرما و رطوبت بسیار آسیب‌‌پذیر است و با کوچک‌ترین بی‌مبالاتی در نگهداری، دچار فتق و ترک می‌شود.

می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک خانه‌ای با ترند ۲۰۲۰ داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از وسایلی که از ترکیب چوبی و سنگی استفاده کرده‌اند مثلاً یک میز تلویزیون.

مدل میز تلویزیون‌های جدید به صورت تلفیق سنگ و چوب طبیعی است و گاهی در ترکیب با شومینه‌های برقی یا گازی برای منزل طراحی می‌شوند. مدل‌های جدید برای خانه‌های مدرن بسیار زیبا هستند. عناصر طبیعی حال و هوای مثبتی در خانه ایجاد می‌کنند.

سنگ و چوب

یکی از تغییرات کوچک و باصرفه که سبب تغییر و تحول بزرگی در فضای داخلی شما می‌شود، تغییر دیوار پشت تلویزیون است. این تغییر و تحول به معنای تغییر در رنگ، کاغذ دیواری، بافت، مصالح و یا حتی دکوری‌های دیوارها است.

تلفیق این دو عنصر طبیعی و زیبا فقط منحصر به قسمت‌هایی که گفتیم، نمی‌شود. شما می‌توانید از سنگ و چوب در اتاق‌خواب‌ها یا سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید.

با این ترکیب زیبا و دلنشین علاوه‌بر اینکه دکوراسیون منزل خود را برگرفته از طبیعت کرده‌اید، از یک چیدمان زیبا و به روز نیز بهره‌مند شده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…