استادیوم بیلبائو، ورزشگاه سبز اسپانیا

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

استادیوم بیلبائو را گروه معماری Acxt در شهر بیلبائو اسپانیا طراحی و در فضایی به مساحت ۳۰۸۰۸ مترمربع ساخته است.

استادیوم بیلبائو

استادیوم بیلبائو در محله «میریبیلا» درمنطقه ای روی تپه های یک معدن قدیمی آهن قرار دارد، جایی که از تابش شدید نور خورشید بهره مند است.ساختمان ورزشگاه در کنارپارک بزرگ شهر ساخته شده و تپه هایی با ارتفاع ۴۶متر تا ۲۰۰متر در کنارهم قرار گرفته  است.

این ورزشگاه دارای نمایی تمام فلزی است که از ورقه های فولادی رنگارنگ تشکیل شده است . ورزشگاه بیلبائو ساختاری شبیه به درخت دارد واز طرحی بسیار منحصر بهره مند است .

استادیوم بیلبائو

 گروه طراحی ،ساختمان استادیوم  را به دو قسمت اصلی تقسیم کرده است . بخش اول، شامل زمین مسابقات است که به سبب ایجاد سرو صدای احتمالی برای ساکنان، در قسمت بالایی و به دور از منازل مسکونی طراحی شده است و بخش دوم، مراکزی است که برای سهولت دسترسی ، در فاصله نزدیک تری به منازل مسکونی ساخته شده است.

2 35 استادیوم بیلبائو، ورزشگاه سبز اسپانیا

یکی از گوشه‌های استادیوم بیلبائو در بالاترین سطح با درختان و برگ‌ها پوشیده شده و از آن بخش به منظور پذیرایی از مهمانان‌ محلی با طراحی دو آسانسور مجزا از بخش‌های دیگر و کاربری مناسب در زمان‌های مختلف استفاده می‌شود. یک بالکن یا تراس در فضای پشتی مرتبط به نماهای دیگر نیز ساخته شده است. همچنین بهره مندی ازچشم‌انداز شهر با حذف راحت و آسان چند برگ درخت و نه با ایجاد فاصله نیز امکان‌پذیر است.

6 12 استادیوم بیلبائو، ورزشگاه سبز اسپانیا

مرکز ورزشی دارای استخرو سالن بدنسازی است. تقسیم‌بندی فضایی میان سالن‌های بدنسازی مختلف و میان سالن ها و استخر با شیشه صورت گرفته و راهروهای ارتباطی و پارکینگ نیز در این فضا طراحی شده است. در داخل مرکز ورزشی تمام امکانات لازم با خطوط تلفن فیبر نوری و سبزرنگ پوشیده شده است

هدف ازساخت استادیوم بیلبائو،طراحی ساختمانی ایمن برای کاربران،بدون راهروهای تاریک همراه با نظارت همه‌جانبه و مستمر کارکنان ورزشگاه است.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…