تابلوی مناسب برای پذیرایی

۵
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابلو یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی است و اگر مناسب و متناسب با فضا نباشد از جلوه دکوراسیون منزل به شدت می‌کاهد.
تابلو برای پذیرایی

به گزارش مجله دلتا، تابلوها را می‌توان یکی از عناصر تکمیل‌کننده دکوراسیون خانه به شمار آورد. اما آیا هر تابلویی مناسب هر اتاقی است؟ قطعاً معیار انتخاب تابلو برای پذیرایی با تابلو برای اتاق‌خواب متفاوت است. اگر تمایل دارید بدانید کدام تابلو مناسب پذیرایی است با مجله دلتا، همراه ما باشید. هماهنگی میان رنگ و مدل تابلوها با زمینه رنگی به کار رفته در چیدمان باعث ایجاد هماهنگی تمام عناصر با هم می‌شود.

مکان نصب تابلو

  • هنگام خرید تابلو برای پذیرایی به محل نصب آن فکر کنید. بهتر است تابلوهای بزرگ را روی دیوارهای اصلی پذیرایی نصب کنید.
  • همچنین، دیوار پشت کاناپه معمولاً بهترین مکان برای نصب تابلو است. اما باید در نظر داشته باشید که طول تابلوها نباید از طول کاناپه بیشتر باشد.
  • تابلوهای کوچکتر را گاهی به جای نصب روی دیوار می‌توان روی میز یا شلف قرار داد.
  • برای نصب تابلوهای مدرن در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آن‌ها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی دیوار کانونی نصب کنید.
  • عرض تابلوی شما نباید بیشتر از عرض کاناپه باشد. اندازه ایده‌آل این است که عرض آن، حداکثر دو سوم دیوار بالای مبل، پیش برود. در مورد نصب گروهی تابلوها هم این نکته را رعایت کنید.
  • همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما هم تراز باشند. تابلوهای خیلی بالاتر یا پایین‌تر از خط دید، فضا را بی‌تناسب نشان می‌دهند.

تابلو برای پذیرایی

  • اگر می‌خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید، بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آن‌هایی را که رنگ تیره‌تری دارند در ردیف‌های پایین‌تر نصب کنید.
  • موضوع یا سوژه تابلوهایی که می‌خواهید کنار هم نصب کنید، یکسان در نظر بگیرید. به طور مثال، اگر به تابلوهایی با موضوع دریا و اقیانوس علاقه‌مند هستید، تصاویری از خانه‌های ساحلی، ماهیگیری، قایقرانی و … را کنار هم قرار دهید.
  • برای راحتی کار، تابلوهای مورد نظرتان را روی یک مقوا یا کاغذ بزرگ روی زمین بچینید و بعد از هر کدام الگویی تهیه کنید. حالا این الگوها را روی دیوار کنار هم بچسبانید و بعد جای میخ را مشخص کنید. به این ترتیب، دیوارهای شما به دلیل آزمون و خطاهای مختلف هنگام نصب، سوراخ‌سوراخ نمی‌شود.

تابلو برای پذیرایی

  • اگر می‌خواهید تابلوی شما بیشتر به چشم بیاید، بالای آن یک چراغ برای نورپردازی نصب کنید که شاخه آن قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و نور را روی سطح تابلو بتاباند. در اینصورت تابلوی شما جلوه بیشتری خواهد داشت.
  • اگر می‌خواهید دیوار شما بلندتر به نظر برسد از چیدمان عمودی استفاده کنید اما اگر می‌خواهید دیوار پهن‌‌تر شود، تابلوها را به صورت افقی کنار هم قرار دهید.
  • گاهی اوقات می‌توانید از تابلوها برای پوشاندن نقص‌های دیوارها استفاده کنید، اما یادتان باشد که در این صورت هم باید ارتباط مشخصی بین این قاب با سایر تابلوها وجود داشته باشد تا تابلویی که برای این منظور در نظر گرفته‌اید ناموزون و بی‌ربط به نظر نرسد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب کاغذ دیواری رنگ کرم در دکوراسیون؛ شیک و همیشه مد! سر بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…