دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

پدیکور کردن در خانه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با چند مرحله و ابزار اولیه می‌توانید به راحتی در خانه یک پدیکور حرفه‌ای انجام دهید.
پدیکور

با کمی تمرین، چند نکته‌ و ترفند حرفه‌ای و چند وسیله‌ ابتدایی می‌توانید در خانه یک پدیکور در حد آرایشگاه انجام دهید. برای آشنایی با اصول پدیکور کردن در خانه، با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

پدیکور کردن

لایه‌ برداری پا

با لاک پاک‌کن، لاک‌های قدیمی را پاک کنید. کمی نمک جوان‌ کننده ‌پا در آب بریزید. چند سنگ نرم در آب بگذارید و برای یک ماساژ ملایم، پاها را روی آنها حرکت دهید.

با یک حوله انگشتان پا را خشک کرده و با انگشتان دست یک قطره روغن کوتیکول را روی هر ناخن پا ماساژ دهید. کوتیکول پوستی شفاف و سختی است که در محل رویش ناخن‌های دست و پا است. پس از چرب شدن، با یک وسیله نازک کوتیکول‌ها را به عقب برانید.

سپس با یک برس نرم ناخن زیر انگشتان پا بکشید. وقتی ناخن‌ها پاک و تمیز شدند، با یک اسکراب پا یا اسکراب بدن، سلول‌های مرده‌ پوست را از پاها و پایین ساق بردارید.

پاشنه‌های پا را هم خوب ماساژ داده و با اسکراب لایه برداری کنید. اگر پاشنه خیلی زبر است، با یک تیغ نازک روی آن را کشیده، دوباره پا را در آب بگذارید و با روغن ماساژ دهید.

 

پدیکور در خانه

شکل دادن به ناخن‌

ناخن های پا را با یک ناخن‌گیر تیز به اندازه‌ دلخواه کوتاه کنید. ضمنا انتهای ناخن را خیلی گرد نکنید، چون لبه‌های خیلی گرد مهم ترین علت فرو رفتن ناخن در گوشت است.

مطمئن باشید ناخن‌ها کاملا خشک شده و سپس آنها را به صورت صاف با کمی گردی در کناره‌ها در یک جهت سوهان بکشید تا از شکافتن لایه‌های پروتئینی که ناخن‌ها را می‌سازد، جلوگیری کنید.

لاک زدن

لاک زدن

یک فوم جدا کننده‌ انگشت پا بین انگشتان بگذارید. یک لایه لاک پایه روی انگشتان بزنید.

با پنبه، چربی را از ناخن‌ها پاک کنید. این کار باعث می‌شود لاک به ناخن جذب شود. چه بخواهید به ناخن‌های پا رنگ بدهید چه نه، حتما از یک لاک پایه‌ مغذی استفاده کنید تا از ضعیف شدن و شکستن آنها جلوگیری شود.

دو لایه‌ نازک از لاک دلخواه روی ناخن‌ها بزنید. اگر ناخن‌های خیلی مات می‌خواهید، مقدار زیادی لاک را یک دفعه به آنها نزنید؛ به جای آن چند لایه‌ بیشتر بزنید. بگذارید هر لایه کاملا خشک شود. وقتی لاک رنگی کاملا خشک شد، با یک لایه رویی کار را به انجام برسانید.

اگر ناخن‌های براق کلاسیک می‌خواهید، از یک لایه‌ رویی براق استفاده کنید. بهتر است از یک لاک رویی مات یا سه بعدی برای یک پدیکور جذاب استفاده کنید. یک پوشش رویی، لاک را از پریدن محافظت کرده و آن را برای هفته‌ها زیبا نگه می‌دارد.

آلودگی ها را پاک کنید

با استفاده از قلم لاک پاک‌کن یا یک برس کوچک طراحی ناخن آغشته به لاک پاک‌کن، لکه‌های لاک را از روی انگشتان پاک کنید. این نکته برای داشتن پدیکور عالی کلیدی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اصول فرنچ خانگی “فرنچ ناخن در خانه” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds