‍وام ۱۲۰ میلیونی مسکن فقط ۱۶میلیون تومان!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اوراق تسهیلات مسکن درمعاملات این هفته فرابورس ایران حدود ۳۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشته و هربرگ ازاوراق تسهیلات مسکن به قیمت حدود ۶۷ تا ۶۸ هزار تومان دادو ستد می‌شود.

هم اکنون امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۷ کمی بیشتر از ۶۸ هزار تومان است، اما بقییه تسه ‌ها با حدود قیمت ۶۷ هزار و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود. این درحالی است که ، درهفته‌های گذشته برای مدتی ، قیمت اوراق تسهیلات مسکن چندان نوسان  نداشت و به حدود ۶۴ تا ۶۵ هزار تومان رسیده بود.

اوراق تسهیلات

گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا حاکی است ، اگرقیمت اوراق ۶۷ هزار تومانی را مبنا قرار دهیم زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگ تسهیلات خریداری کنند .به عبارت دیگر ، آن‌ها باید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خرید این ۲۰۰ برگ بپردازند. این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۴۰ برگ بهادار ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومانی خریداری کنند، درمجموع زوج ها ی تهرانی برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۶ میلیون و ۸۰ هزار تومان‌ هزینه کنند.

در این باره بیشتر بخوانید:

اوراق تسهیلات مسکن چقدر هزینه دارد؟

زوج‌های غیر تهرانی نیز که در شهرهایی با جمعیت بیش از۲۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند . آن ها برای گرفتن این وام باید ۱۶۰ برگ بهادار خریداری کنند که در نیجه باید ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند . با احتساب ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، زوج های غیر تهران در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بپردازند.

افزون براین زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید ۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند که برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله باید ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بپردازند. این زوج‌ها در مجموع برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی باید ۱۰ میلیون و ۷۲۰هزار تومان پرداخت کنند.

بنا بر این گزارش،مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و آن هایی که درمراکز استان‌های بیش از۲۰۰ هزار نفر جمعیت ساکنند ،تا سقف ۵۰ میلیون تومان و مجرد های ساکن درسایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.هر کدام از آنها به ترتیب باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادارتسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.بنا براین مجردهای تهرانی برای خرید این اوراق باید ۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان های بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و افراد گروه سوم مبلغ ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

اوراق تسهیلات مسکن را بانک مسکن منتشر می کند. این اوراق قابل معامله درفرابورس ایران وارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به مدت زمان باقیمانده اعتبارش  قیمت هایی متفاوت دارد. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به پایان برسد و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف می شود و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…