توکیو؛ شهر شکوفه های گیلاس

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
توکیو، پایتخت ژاپن، سرزمینی هزار رنگ و زیبا از فرهنگ‌های سنتی و بومی و جدیدترین پیشرفت‌های دنیای مدرن است.
جاذبه های گردشگری توکیو

توکیو از گران قیمت‌ترین شهرهای دنیاست و به دلیل برخورداری از خطوط حمل و نقل فراوان، یکی از بهترین و راحت‌ترین مقاصد برای گردشگری به شمار می‌رود. بخش فرهنگی توکیو به دلیل موزه‌ها، تئاترها، فستیوال، غذاهای محلی بین‌المللی و باشگاه‌های ورزشی از قبیل بیس‌بال، فوتبال و ورزش‌های باستانی ژاپنی زبانزد است. این شهر همچنین به دلیل برگزاری نمایش‌های متفاوت از ژاپنی تا درام و کنسرت‌های متنوع سمفونی، پاپ و راک، در زمینه موزیک و تئاتر بسیار غنی است. در ادامه با مجله دلتا و معرفی کوتاهی از جاذبه های گردشگری توکیو همراه باشید.

قصر امپراتوری ژاپن

کاخ امپراتوری توکیو با قدرت تمام، سعی در حفظ فرهنگ و سنت باستانی این کشور داشته است. این کاخ سلطنتی و باغ زیبای آن که با دیوارها و خندق‌ها احاطه شده، متعلق به قرن هفدهم میلادی است و از دیرباز تاکنون توسط خاندان سلطنتی ژاپن استفاده می‌شود.

قصر توکیو

منطقه گینزا

گینزا شلوغ‌ترین محله خرید در توکیو است. این منطقه قرن‌ها قطب تجارت کشور بوده و محلی است که پنج جاده باستانی، شهرهای اصلی ژاپن را به هم متصل می‌کند. گینزا مملو از فروشگاه‌های منحصر به فرد و مغازه‌های مجلل است. در منطقه گینزا می‌توان چرخی زد و یا حتی در یکی از بی‌شمار کافی‌شاپ و یا رستوران‌های آن استراحت کرد و از تماشای جمعیتی که در حال عبور هستند لذت برد.

منطقه گینزا جاذبه های گردشگری توکیو

آساکوسا و معبد سنسوجی

در محله آساکوسا در توکیو، مشهورترین معبد شهر یعنی معبد سنسوجی، در انتهای خیابانی مملو از مغازه‌های فروش شانه‌های چوبی، اسباب بازی، کیمونو، پارچه و … قرار دارد. این معبد که به کانون (Kannon) خدای مهربانی تعلق دارد، در سال ۶۴۵ پس از میلاد تاسیس شد و تاکنون به‌رغم بازسازی‌های متعدد، چهره اولیه خود را حفظ کرده است. از مهم‌ترین قسمت‌های معبد، دروازه Kaminari-mon با فانوس کاغذی قرمز رنگ و با ارتفاع ۳.۳ متر است.

آساکوسا و معبد سنسوجی توکیو

پارک و باغ وحش اوئنو

در قلب شلوغی‌های توکیو، اوئنو مانند بهشتی قرار گرفته و به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای سبز این شهر شناخته می‌شود. علاوه بر فضاهای زیبایی که در آن قرار دارد، پارک شامل باغ وحش، آکواریوم و معبد و موزه‌های بی‌شماری است. تمامی ۱۲ هکتار پارک با مسیرهای شنی زیبایی علامت‌گذاری شده و مسیرهای خاص آن به راحتی قابل دسترسی هستند. قایق سواری در دریاچه شینوبازو (Shinobazu)، دیدن جزیره کوچکی با معبد Bentendo، تماشای معبد Toshogu که در قرن هفده بنا شده و یا قدم زدن در باغ وحش اوئنو می‌تواند از تفریحات شما باشد. شهرت اونئو به خاطر پانداهایش است که اصالتا متعلق به جمهوری چین هستند. لذت بازدید از آکواریوم Aqua-Zo که بزرگ‌ترین آکواریوم آسیا است را از دست ندهید.

پارک و باغ وحش اوئنو

برج توکیو اسکای تری

برج مخابراتی توکیو یا برج توکیو اسکای تری با ارتفاع ۶۳۴ متر که به عنوان برج مخابراتی و محل تماشای شهر شناخته می‌شود، در منطقه (Sumida) همانند یک فضاپیما قرار گرفته است. اسکای‌تری در سال ۲۰۱۲ افتتاح و به واسطه چشم انداز بی‌نظیرش به سرعت به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های دیدنی شهر تبدیل شد.

برج توکیو اسکای تری

تئاتر کابوکی-زا

هرچند توکیو منزلگاه تئاترهای فوق‌العاده‌ و متنوعی است، اما هیچ‌کدام شهرت تئاتر تاریخی (Kabuki-za) در منطقه شلوغ (گینزا که نمایش کابوکی را عرضه می‌کند، ندارند. با توجه به اجراهای قرون وسطایی و با مهارت ترکیبی از آواز و رقص، این نمایش بین غیر ژاپنی‌ها، به اندازه ژاپنی‌ها پرطرفدار و مشهور است. این تئاتر با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر و با فضایی صمیمی شبیه دورهمی‌های خانوادگی اوقات خوشی را برای شما فراهم می‌کند.

تئاتر کابوکی-زا

پارک ملی شینجوکو

پارک ملی زیبای شینجوکو گیوئن یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین نقاط توکیو است که در تضاد با آسمانخراش‌های این منطقه قرار گرفته است. اگر در توکیو به دنبال جایی آرام برای استراحت و دیدن مردم محلی هستید، دیدن این باغ را به شما توصیه می‌کنیم. پارک شینجوکو گیوئن دارای ۱۳۰۰ درخت با ۶۵ نوع مختلف ساکورا یا شکوفه گیلاس است و یکی از پارک‌های معروف توکیو برای برگزاری جشن شکوفه‌های گیلاس به شمار می‌رود.

پارک ملی شینجوکو

پل رنگین کمان

پل رنگین‌کمان از جاذبه های گردشگری توکیو در محله میناتو روی خلیج توکیو احداث شده است. برای چراغانی این پل از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود که در هنگام غروب آفتاب، زیبایی فوق العاده دارد. همچنین برج‌هایی که در نزدیکی پل ساخته شده‌اند به رنگ سفید هستند تا با رنگ‌های پل هماهنگ باشند. زمانی که شما از اودیبا به این منظره نگاه می‌کنید، متوجه هارمونی رنگ‌ها خواهید شد.

پل رنگین کمان جاذبه های گردشگری توکیو

دیزنی لند توکیو

دیزنی‌لند توکیو، اولین دیزنی‌لندی است که خارج از آمریکا ساخته شده است. این پارک شکلی مشابه «دیزنی‌لند کالیفرنیا» و «مجیک‌کینگدام در فلوریدا» دارد و با الهام از کاراکترها و شخصیت‌های کمپانی «والت دیزنی» ساخته شده است. از دیدنی‌ترین قسمت‌های این دیزنی‌لند می‌توان به کاراناوال عروسک‌ها و کاراکترهای والت دیزنی در شب اشاره کرد که با نور و موسیقی همراه است و طرفداران زیادی دارد.

دیزنی لند توکیو

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سوئیس ”سوئیس ؛ کشوری با مناظر بی‌نظیر” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۴۵ ق٫ظ

    قشنگ بود

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۵۶ ق٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…