دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

اتمام طرح مسکن ملی در گرو تامین منابع مالی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پروژه مسکن ملی وابستگی شدیدی به تامین مالی برای اتمام در زمان مقرر دارد و تاخیر در آورده مالی، تحویل واحدها را با تاخیر مواجه خواهد کرد.
جدیدترین اخبار طرح ملی مسکن

براساس جدیدترین اخبار طرح ملی مسکن و همچنین اعلام رسمی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، سرعت ساخت و اتمام پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن وابستگی بسیاری به تامین مالی دارد.

به گزارش مجله دلتا از ۴۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن، اجرای ۱۰۰ هزار واحد بر عهده شرکت بازآفرینی است که در بافت‌های فرسوده اجرا می‌شود. از ۳۰۰ هزار واحد دیگر ۲۳۰ هزار در مراحل اجرایی قرار دارد و مابقی نیز در مراحل مختلف از جمله تهاتر زمین، اخذ پروانه یا انتخاب سازنده است.

محمود محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد؟ گفت: اگر متقاضیان، آورده خود را به موقع واریز کنند قطعا در زمان مقرر به پایان می‌رسد ولی اگر پروژه ها با اختلافات داخلی مواجه شود یا اینکه آورده متقاضیان با تاخیر مواجه شود، در پروژه تاثیر می‌گذارد.

پروژه‌ای که یک ساله تمام شد

محمود زاده با اشاره به ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن که به عنوان اولین واحدها قرار است خرداد یا تیر ماه تحویل متقاضیان شود گفت: این پروژه خرداد سال گذشته آغاز و به یک تعاونی واگذار شد، اما با توجه به اینکه اعضا آورده خود را به موقع پرداخت کردند، ظرف ۱۲ تا ۱۳ ماه آماده شده است.

طرح اقدام ملی مسکن

افزایش مدت اقساط زمین از ۵ به ۱۰ سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش مدت بازپرداخت بهای زمین واحدهای طرح اقدام ملی از ۵ به ۱۰ سال را به دولت پیشنهاد داده‌ایم گفت: همه تلاش ما این است که جذابیت بیشتری برای متقاضیان مسکن ملی ایجاد کنیم. با توجه به اینکه تسهیلات بانکی جزو منابع دولتی است و امکان کاهش سود آن وجود ندارد تصمیم گرفتیم که از منابع و امکانات وزارت راه و شهرسازی برای کمک به متقاضیان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در آیین نامه اجازه داشتیم که زمین را با اقساط پنج ساله واگذار کنیم. به دولت پیشنهاد دادیم که این زمان را به ۱۰ سال افزایش دهد. اگر دولت با این پیشنهاد موافقت کند این طرح بزرگ‌ترین ارزش افزوده را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد.

به گفته محمودزاده، دو سال در زمان ساخت طرح اقدام ملی، تنفس داده می‌شود و هشت سال اقساط زمین دریافت می‌شود. با توجه به مطالعات اقتصادی و در نظر گرفتن این مسئله که فروش اقساطی زمین، بدون کارمزد است قیمت نهایی زمین بسیار پایین تمام می‌شود و حتی بیشتر از وام‌های ارزان‌قیمت و یارانه دار برای متقاضیان ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

بر اساس جدیدترین اخبار طرح ملی مسکن اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می‌شود. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین اخبار‌ مسکن “چرا مسکن بی کیفیت ساخته می‌شود؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds