لبخندی درخشان با دندان‌های زیبا

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیبایی و تمیزی دندان‌ها روی زیبایی ظاهری افراد تاثیر دارد و اعتماد به نفس را بالا می‌برد.
زیبایی دندان

بسیاری از افراد به‌ خاطر دندان‌های نامرتب یا رنگ‌ گرفته، از اعتماد به ‌نفس کافی برای صحبت‌ کردن با دیگران برخوردار نیستند. اما ماجرا از این قرار است که دیگر دوران معذب‌ بودن و خجالت‌ کشیدن از ظاهر دندان‌ها به سر آمده است. چون انبوهی از خدمات متنوع دندانپزشکی برای زیبا سازی دندان‌ها وجود دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره زیبایی دندان و راه‌های داشتن لبخندی درخشان، آشنا شوید.

تغییر رنگ و سفید کردن دندان ‌ها

لایه‌های جرمی که روی دندان‌ها ایجاد می‌شود و مشکلات دیگر بهداشت دهان و دندان، باعث می‌شود رنگ سفید دندان‌ها تغییر کند.

این جرم‌ها زمانی که حسابی ماندگار می‌شوند، رنگ دندان‌ها را تغییر می‌دهند و ظاهر آنها را خراب می‌کنند. زرد شدن دندان با روش‌های گوناگونی قابل‌ درمان است؛ اما پیش از آن باید بدانیم چرا ایجاد می‌شود.

زردی دندان

دلایل زردی دندان :

۱- سیگار کشیدن

همه ما بسیاری از عوارض جانبی خطرناک سیگار کشیدن را می‌دانیم. یکی از بدترین‌ عواقب آن، همین زرد و خراب ‌شدن دندان‌ها است. سیگاری که بعضی‌ها عاشقانه دود می‌کنند و به ‌فکر آثار منفی آن روی سلامت‌ خود نیستند، ردیف‌ترین و سفیدترین دندان‌ها را هم به ‌مرور زمان زرد و خراب می‌کند و مشکلات متعددی برای سلامت آن‌ها به وجود می‌آورد.

ترک سیگار، سلامت بدن و زیبایی ظاهر را به سیگاری‌ها باز می‌گرداند. اگر شما هم سیگاری هستید و دندان‌هایتان به ‌واسطه آن زرد و زشت شده است، سریع‌تر آن را کنار بگذارید.

البته نگران زردی و زشتی دندان‌ها هم نباشید؛ چون انواع روش‌های دندانپزشکیِ به شما در رفع این مشکلات کمک می‌کند.

۲- افزایش سن

همه پیر می‌شوند؛ دندان‌ها هم به ‌مرور زمان پیر و ظاهر آنها خراب می‌شود. با افزایش سن، مینای دندان‌ها نازک‌تر شده و استحکام خود را از دست می‌دهند. این مشکلات می‌تواند باعث زردی دندان و مشکلات دهان و دندان شود. اما در سنین بالا هم امکان سفید سازی و رفع مشکلات دندان وجود دارد.

فقط یادتان باشد که اثر افزایش سن روی تخریب و زرد شدن دندان‌ها زیاد است؛ پس باید سریع و زود برای رفع مشکلات دهان و دندان در سنین بالاتر به متخصص مراجعه کرد.

دندان زیبا

روش‌ های زیبا سازی دندان

خبر خوشی که از کلینیک‌های دندانپزشکی به گوش می‌رسد، ساده ‌بودن عمل‌ها و روش‌های زیبایی دندان است. سفید کردن دندان‌ها به روش‌های مختلف یا با استفاده از راهکارهای متنوع اصلا با درد همراه نیست. مثلا استفاده از لیزر برای سفید سازی دندان‌ها از روش‌های بی ‌دردسر و زود بازدهی است که می‌تواند اعتماد به ‌نفس و لبخند زیبا را به شما برگرداند.

روش‌های متنوع دیگری هم وجود دارند که باعث مرتب ‌کردن و زیبایی دندان‌ها می‌شوند. مثلا کامپوزیت دندان یا لمینت دندان از روش‌های رایجی هستند که این روزها برای زیباتر شدن دندان‌ها استفاده می‌شوند.

زیبا سازی دندان

البته روش‌های جدیدتر و بی‌ دردسرتری هم وجود دارد. درباره اسنپ آن اسمایل چیزی شنیده‌اید؟ این روش یکی از خدمات زیبا سازی دندان‌ها است که دردسر کمتری نسبت به کامپوزیت و لمینت دارد. در این روش، دندانپزشک از دندان‌ها قالب‌ گیری می‌کند و به لابراتوار می‌فرستد. در آنجا قالبی ردیف و سفید از دندان‌ها می‌سازند. با اسنپ آن اسمایل، در کمترین زمان ممکن، روکشی سفید و زیبا برای دندان‌ها آماده می‌شود.

مراقب دندان‌هایتان باشید؛ هر قدر زیبایی و سلامت دندان‌ها بیشتر باشد، جذابیت چهره‌ و لبخند و در نتیجه اعتماد به نفس، بیشتر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با از بین بردن زردی دندان “رفع زردی دندان با روش‌های خانگی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۰۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…