بازار ملک از نگاه مطبوعات – ۲۱ شهریور ۹۶

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
2017 09 04 14 51 26 بازار ملک از نگاه مطبوعات – 21 شهریور 96

روزنامه همشهری – پیشنهاد بهبود شرایط وام مسکن‌

وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد جدید به رییس ‌جمهور برای بهبود شرایط پرداخت وام مسکن خبر داد.

عباس آخوندی پیشنهاد داده است که میزان اعطای تسهیلات مسکن که هم‌اکنون به ازای هر ۶ ماه معادل یک برابر پس‌ انداز است، به «هر ۵‌ ماه معادل یک برابر» تغییر کند تا گردش تسهیلات سرعت بیشتری بگیرد و سپرده‌گذاران بتوانند در فاصله زمانی کوتاه‌تر به وام برسند.

در صورت قبول این پیشنهاد از سوی رییس‌ جمهور، دوره تسهیلات‌ دهی کوتاه‌تر می‌شود و پس‌انداز ‌کنندگان پس از ۱۰‌ ماه می‌توانند دو برابر سپرده خود تسهیلات بگیرند؛ در حالی‌ که هم ‌اکنون پس از یک‌ سال می‌توانند به این میزان تسهیلات برسند.

روزنامه دنیای اقتصاد- اجاره‌ بهای آپارتمان‌های کوچک در تهران

اگر چه ظاهرا بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران با عبور از نیمه شهریور ماه، به طور کلی، آرام تر شده، اما اجاره آپارتمان‌های کوچک و ارزان‌ همچنان رونق دارد.

بنا به اذعان واسطه‌های ملکی، هم‌ اکنون حجم متقاضیان واحدهای مصرفی کوچک‌ و ارزان نسبت به میانه تابستان نه‌ تنها کاهش نیافته، بلکه با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی، بیشتر هم شده است؛ چرا که بخش قابل توجهی از دانشجویان شهرستانی، با شروع سال تحصیلی در فهرست متقاضیان اجاره واحدهای مسکونی کوچک ‌و ارزان در تهران قرار می گیرند.

کارشناسان بازار اجاره به متقاضیان واحدهای کوچک که شناخت دقیقی از قیمت‌های اجاره ندارند، بخصوص دانشجویان، توصیه می‌کنند که پس از جست‌و‌جوی کافی اقدام به اجاره آپارتمان کنند تا بتوانند از میان فایل‌های موجود، مناسب ‌ترین گزینه را انتخاب کنند.

هفته نامه پیام ساختمان – رکود تورمی در بخش مسکن

کارشناسان مسکن و فعالان ساخت و ساز با تأکید بر عدم خروج بازار مسکن از رکود، از وجود نشانه های ورود این بازار به «رکود تورمی» خبر می دهند.

در حالی که رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با رسانه ها از افزایش خرید و فروش و ساخت و ساز واحدهای مسکونی (بخصوص واحدهای کوچک و مصرفی) در نیمه نخست امسال خبر داده، کارشناسان و سازندگان همچنان بر ادامه رکود بازار مسکن تأکید دارند.

اتحادیه مشاوران املاک، اصل تورم در بازار مسکن همراه با ادامه رکود را پذیرفته است که نشان دهنده وجود رکود تورمی در این بخش است. از سوی دیگر ساخت و ساز نیز اگرچه در بخش واحدهای لوکس و گران قیمت تا حد زیادی کاسته شده، اما سازندگان مسکن علاقه مند به ساخت واحدهای مسکونی غیر مصرفی هستند تا به حداکثر سود دست یابند.

روزنامه مردم سالاری – بسته شدن پرونده مسکن مهر در ۵۷۷ شهر

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: طرح مسکن مهر در ۸۷۱ شهر با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر اجرا شده و پرونده آن در ۵۷۷ شهر بسته شده است.

امید محمدی افزود: در مجموع، ساخت ۳۴۸ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر در ۸۷۱ شهر دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر آغاز شده بود که تاکنون ۳۱۵ هزار و ۸۷۳ واحد به متقاضیان تحویل شده است.

به گفته محمدی، این شهرها در استان‌های زنجان، قم، قزوین، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و یزد هستند. در استان اردبیل نیز فقط یک طرح ۳۰۴ واحدی در بیله سوار و یک مجموعه ۵۱ واحدی در کوی اولیا باقی مانده که در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: هنوز ۳۳ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت باقی مانده که از آن میان؛ ۶ هزار و ۶۰۰ متقاضی انصراف داده اند، ۹ هزار و ۳۳۹ واحد بدون متقاضی است و سه هزار و ۳۳۴ واحد دیگر کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با مصوبه شورای مسکن کشور مقرر شده است واحدهای مسکن مهر دارای کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از برنامه خارج شود و به همین دلیل سه هزار و ۳۳۴ واحد مسکن مهر در شهرهای دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر از برنامه تکمیلی خارج شده است./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…