ماسک خانگی دست ها در روزهای کرونایی

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها به خاطر شیوع کرونا، پوست دست‌ها از مواد ضدعفونی کننده آسیب دیده است که با چند ماسک دست خانگی می‌توانید آنها را التیام دهید.
ماسک دست

شستن زیاد دست‌ها با مواد شوینده و ضدعفونی کردن مکرر آنها با الکل و ژل‌های ضدعفونی کننده، سبب آسیب دیدن و حساس شدن پوست دست‌ها می‌شود. برای پیشگیری از این وضعیت که برای پوست‌های حساس ممکن است منجر به اگزما هم شود، چه باید کرد؟ طرز تهیه ۴ ماسک دست و اسکراب خانگی آبرسان برای انواع پوست را در مجله دلتا بخوانید.

ماسک آلوئه ورا

ماسک آلوئه ‌ورا و روغن نارگیل

این ماسک خانگی را هم برای دست‌های خشک و حساس و هم برای پوست خشک صورت می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، نصف فنجان جو دو سر را بکوبید یا با آسیاب آرد کنید. سپس آن را در کاسه‌ای با نصف فنجان نمک دریا، نصف فنجان روغن نارگیل و ۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و روی دست‌ها بمالید. ۵ دقیقه صبر کنید و سپس دست‌ها را با آب ولرم بشویید. اگر ماسک اضافه آمد، آن را در ظرف در بسته نگه دارید. پس از شستن دست‌ها، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک آبرسان هویج و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک خانگی آبرسان برای پوست‌های خشک و حساس، ابتدا یک هویج متوسط را تمیز شسته و با یک استکان آب بخارپز کنید. پس از پختن هویج، آن را له کنید. یک قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به هویج افزوده، آنها را با هم مخلوط کنید و روی پوست دست بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس دست‌ها را با آب ولرم بشویید. پس از شستن دست‌ها، از کرم مرطوب کننده دست‌ استفاده کنید.

ماسک جو دو سر

ماسک آبرسان جو دو سر و ماست

این ماسک برای بهبود پوست آسیب دیده و حساس بسیار مفید است. برای تهیه آن ۲ قاشق غذاخوری جو دو سر، یک قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری ماست پر چرب را با هم مخلوط کرده و روی پوست دست‌ها بمالید. پس از ۲۰ دقیقه دست‌ها را با آب ولرم شسته و کرم مرطوب کننده بزنید. از این ماسک برای پوست صورت خشک و حساس هم می‌توانید استفاده کنید.

ماسک کدو حلوایی

ماسک آبرسان و مرطوب کننده کدو حلوایی

این ماسک علاوه بر آبرسانی، خاصیت مرطوب کنندگی هم دارد و نیازی نیست پس از آن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، ۳ قاشق غذاخوری کدو حلوایی پخته و پوره شده را با یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کرده و روی پوست دست پاکیزه بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک برای تمام انواع پوست مناسب است و می‌توانید از آن برای پوست صورت و بدن هم استفاده کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…