جلوگیری از پیری پوست با ورزش

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب ۴ ورزش مؤثر به شما معرفی می‌کنیم که پیری و افتادگی پوست صورت را به تأخیر می‌اندازد.
ورزش صورت

ورزش صورت یکی از بهترین راه‌ها برای جوان و شاداب نگه داشتن پوست صورت است. ورزش صورت زحمت چندانی ندارد و وقت زیادی هم نمی‌گیرد. درحالی‌ که بسیاری از ما از این حقیقت آگاهیم، کمتر کسی به ورزش صورت اهمیت می‌دهد. با مجله دلتا همراه باشید تا با ۴ تمرین روزانه برای جلوگیری از پیری پوست صورت و حفظ شادابی و استحکام آن آشنا ‌شوید.

ورزش صورت

تقویت نقاط مشکل ‌ساز

معمولا بخش پایینی صورت زودتر از دیگر قسمت‌ها دچار افتادگی و شل‌شدگی می‌شود. این تمرین به تقویت این بخش از صورت کمک می‌کند.

با بند انگشتان اشاره و میانی همراه با روغن ماساژ مناسب،‌ خط آرواره را از گونه‌ها به سمت گوش‌ها مالش دهید. ابتدا بند انگشتان را در گوشه آرواره بگذارید؛ سپس پوست را به بالا و به سمت گوش‌ها بکشید. این حرکت با تکرار به کشیده شدن پوست به سمت بالا کمک می‌کند.

اکنون به ‌آرامی آرواره پایینی را رها کنید. آرنج‌ها را روی میزی بگذارید و بخش بالایی استخوان گونه‌ها را به دست‌ها تکیه دهید. سنگینی سر را روی دست‌ها بیندازید و بگذارید سرتان آرام بگیرد. آرواره را همچنان باز و رها نگه دارید. برای ۱۰ ثانیه یا بیشتر این حالت را حفظ و سپس حرکت را تکرار کنید. این حرکت در کشش ماهیچه‌های گونه‌ها مؤثر است.

قوام ‌دهنده صورت

این حرکت به ‌ویژه در میان بازیگرها بسیار پرطرفدار است، چون همه ماهیچه‌های صورت را درگیر می‌کند. ابتدا ماهیچه‌های صورت را رها کنید؛ سپس به آرامی و با صدای بلند این حروف را تلفظ کنید: A، E، I، O و U. نکته این است که برای تلفظ حروف، بهتر است دهان را به‌تمامی باز کرده و تا جایی ‌که می‌شود ماهیچه‌ها را درگیر کنید. اگر به‌اندازه کافی روی هر حرف تاکید کنید، متوجه می‌شوید که همه ماهیچه‌ها از سینه تا گونه‌ها به‌کار گرفته می‌شوند.

برای تاثیر بهتر، این حرکت را همراه با ماساژ صورت انجام دهید. ابتدا ماهیچه‌ها را با ماساژ دادن همراه با روغن گرم کنید؛ سپس حرکت را انجام دهید. همراهی این دو با یکدیگر، ماهیچه‌ها را با قوام‌تر و سفت‌تر می‌کند.

کشش یوگا

ماهیچه‌های تحت‌ فشار ممکن است به افتادگی صورت و بسته شدن منافذ منجر شوند. برای کشش و آرامش ماهیچه‌های صورت که از پرکاربردترین ماهیچه‌های بدن هستند، تمرینی شگفت‌انگیز اما ساده دارد به نام کشش یوگا است.

برای انجام این تمرین، انگشتان اشاره را در دهان فرو کنید. آنها را روی لپ‌ها حرکت دهید تا به جایی برسید که کام و گونه‌ها به هم متصل ‌شوند. اکنون با فشار انگشتان را به پایین و به سمت آرواره پایینی بچرخانید. این کار باعث کشش و رفع تنش در ماهیچه‌های خسته صورت می‌شود.

کشش چشم

کشش چشم

درست مانند تمریناتی که برای بدن انجام می‌دهیم، این تمرین ‌هم با تکرار به نتیجه می‌رسد. هدف پرورش ماهیچه‌های صورت نیست، بلکه می‌خواهیم با کمی کشش ماهیچه‌های صورت را رها و تنش را از آنها دور کنیم. در این تمرین با تحریک نقاط فشار، جریان خون افزایش می‌یابد و مواد مغذی بیشتری به پوست صورت می‌رسد. این از هر جهت برای پوست صورت مفید است و توصیه می‌شود این حرکت ساده را هر صبح انجام دهید.

با انگشتان اشاره‌ روی ابروها را پوشانده و آنها را بالا ببرید. همزمان چشم‌ها را ببندید و جمع کنید. آهسته تا ۳ بشمارید و سپس چشم‌ها و ابروها را رها کنید. این تمرین به طراوت پلک‌ها و درمان پف زیر چشم هم کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های جلوگیری از پیری پوست صورت “از پیر شدن پوست جلوگیری کنید” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

  2. اسکندری

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۳۲ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…