فضای سبز در پشت بام با ۳ گام

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فضای ساختمان خانه یا محل کار ما همیشه فضایی وجود دارد که از قابلیت ها و پتانسیل های آنها غافل می مانیم. یکی از این فضاها، پشت بام خانه است.
فضای سبز در پشت بام

 فضای سبز در پشت بام یا همان روف گاردن آرزوی تعداد زیادی از ساکنان شهرهای بزرگ است.

 به گزارش مجله دلتا، در زندگی مردم امروزی که مرتفع سازی آن هم به شکل انبوه، به کم رنگ شدن و حذف فضای سبز از محیط زندگی منجر شده است، پشت بام می تواند پتانسیل تبدیل شدن به یک فضای سبز جذاب را داشته باشد. محیطی که اغلب نازیبا و پر از تاسیسات طراحی است.

 فضای سبز در پشت بام

برای داشتن فضای سبز در پشت بام خوش آب هوا و دوست داشتنی، لازم است چند گام مهم را انجام دهید:

گام اول برای داشتن فضای سبز در پشت بام ، مشورت با یک  مهندس ساختمان در خصوص مقاومت پشت بام و پس از آن، استفاده از  یک متخصص تاسیسات است. آنها عایق کاری پشت بام شما را بررسی کرده و در صورت نیاز تعمیر و تقویت می کنند چرا که یک عایق کاری آسیب دیده به معنای یک منزل پر از سقف و دیوار رطوبت زده است.

روف گاردن

در قدم بعدی لازم است از مسئول تاسیسات بخواهیم لوله های اضافه را جمع آوری و مرتب کند. همچنین تاسیسات تخلیه و تهویه ای را به گوشه ای منتقل کند تا با پشت بامی پر از لوله های تخلیه مواجه نباشیم همچنین یک شیر آب جهت آبیاری فضای سبز تعبیه کنید تا بعد از این فرایند بتوانیم به راحتی وارد فاز محوطه سازی شویم.

 گام سوم به کف سازی مربوط می شود. کف سازی یک فاز بسیار مهم در این فرایند است. بسیار از کارفرماها ترجیه می دهند کف سازی پشت بام را بصورت عرشه چوبی و کف سازی کاذب انجام دهند. این کار باعث می شود آب حاصل از باران، به راحتی زیر کفپوش جریان پیدا کند. از طرفی می توان آب حاصله را در مخزنی ذخیره کرد و برای شستشو محوطه و آبیاری به کار بست.

خیلی از افراد هم  ترجیح می دهند کف محوطه را با استفاده از سنگ های طبیعی یا مصنوعی (کاشی سرامیک آجر و…) فرش کنند. این کار اگرچه به زیبایی فضای سبز در پشت بام شما کمک می کند اما می تواند منجر به افزایش بار اضافه و ایجاد محدودیت در اجرای دیگر امکانات ممکن شود.

در همین ارتباط بخوانید:

روف گاردن یا بام سبز،تجربه زندگی سبز

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…