ویژگی‌های دکوراسیون اتاق کار خانگی

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون اتاق کار خانگی کار پیچیده‌ای نیست. فقط کافی‌است برخی نکات را دانسته و از آن پیروی کنیم.
دکوراسیون اتاق کار خانگی

به گزارش مجله دلتا، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، برای جلوگیری از ابتلای افراد به این ویروس، بیشتر کارمندان محل کار خود را به خانه منتقل کرده‌اند و بخشی از چیدمان خانه را به دکوراسیون اتاق کار خانگی تغییر دادند.

ازآنجاکه برای ویروس کووید ۱۹ هیچ دارو یا واکسنی پیدا نشده، لذا این مهمان ناخوانده مدتی بیشتر از حد انتظار با ما می‌ماند و بهتر است خود را با شرایط زندگی کنونی، وفق دهیم.

یکی از این شرایط، انتقال محل کار به خانه است که اگر محیط مناسبی نداشته و از اصول چیدمان درست تبعیت نکرده باشد، اتاقی کسل‌کننده خواهیم داشت که حضور در آن ملال‌آور خواهد بود.

از طرفی، دکوراسیون اتاق کار خانگی نباید به‌گونه‌ای باشد که به چیدمان سایر بخش‌های خانه، به ویژه اگر یک اتاق کار جداگانه در اختیار ندارید، لطمه وارد کند.

برای طراحی فضای اداری ایده‌آل در خانه، باید به عملکرد و شخصیت فضای موجود توجه کنید؛ زیرا به خصوص در اتاق کار خانگی که تمرکز به نسبت کمتر از دفتر کار خارج از منزل است، احتمال می‌رود که تداخلاتی در کار پیش آید؛ از این‌رو، برای داشتن یک دکوراسیون اتاق کار خانگی مناسب و افزایش کیفیت کار، و همچنین استفاده بهینه از فضای موجودتان با ما همراه باشید.

ایجاد محیطی که بتوان در آن متمرکز بود

دکوراسیون اتاق کار خانگی

دفتر کار شما فقط شامل یک میز و صندلی نیست. وسایل متعددی در یک اتاق کار وجود دارد که می‌تواند تمرکز شما را از بین ببرد. مواردی که در اتاقتان موجود است را بررسی کنید و سپس زمینه‌های لازم برای ایجاد بالاترین سطح تمرکز را به وجود آورید. مثلاً، ممکن است تلفن مانع از کار مفید شما باشد؛ می‌توانید آن‌را از فضا دور کنید. همچنین، می‌توانید برای کار گروهی یا ملاقات با مشتری، قسمتی مجزا را اختصاص دهید.

صندلی کار مناسب

دکوراسیون اتاق کار خانگی

صندلی مهمترین وسیله هر دفتر کار است؛ زیرا بیشترین ساعات کاری را روی آن نشسته‌ایم. بنابراین، راحتی و استاندارد بودن آن بسیار مهم است. به ارتفاع صندلی نیز توجه کنید. زیرا در صورت عدم ارتفاع مناسب و ناراحت بودن آن، زودتر از وقت معمول احساس خستگی خواهید کرد و به مرور زمان این مسئله سبب مشکلات جسمانی شما نیز می‌شود.

نور کافی

دکوراسیون اتاق کار خانگی

نور‌پردازی مناسب سبب روشن‌تر شدن اتاق و افزایش تمرکز می‌شود. درنتیجه، کیفیت و راندمان کار افزایش می‌یابد. پس تا آنجاکه ممکن است از نور طبیعی بهره بگیرید. در مواقع لزوم و کمبود نور طبیعی، نورهای غیرطبیعی، مانند چراغ‌های مطالعه را وارد فضای کاری کنید تا از خستگی چشم جلوگیری کرده و از عدم وضوح دید به دلیل کمبود نور بکاهید.

انعکاس هویت شخصی

دکوراسیون اتاق کار خانگی

دفتر شما باید فضایی مختص خود شما باشد. به یاد داشته باشید که از طریق رنگ‌ها و فرم‌ها، لوازم دکوری و تزئینی می‌توانید هویتی متعلق به خودتان را در فضا ایجاد کنید.

این تم شخصی، علاقه شما را به حضور در محل کار افزایش می‌دهد. درنتیجه، راندمان کاری‌تان بیشتر می‌شود. از طرفی، سبب می‌شود به میز کار خود دلبستگی داشته باشید و اینگونه از اینکه پشت آن بنشینید، نه‌تنها احساس بدی پیدا نخواهید کرد، بلکه از انجام کارهایتان پشت چنین میزی، لذت خواهید برد.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون اتاق کار خانگی

دکوراسیون اتاق کار خانگی

چه درخانه و چه در محل کار سعی کنید گیاهانی را متناسب با فضای کار و باتوجه به آب‌وهوای شهرتان انتخاب کنید. استفاده از گیاهان علاوه‌بر نشاط‌بخش بودن، موجب می‌شود دکوراسیون اتاق کار خانگی شما، شیک و مدرن به‌نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…