نکات استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آینه علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه، به دلیل انعکاس نور می‌تواند به روشن‌تر شدن فضای منزل و بزرگ‌تر دیده شدن آن نیز کمک کند.
آینه در دکوراسیون داخلی

آینه از جمله وسایلی است که به طرق مختلفی می‌تواند در دکوراسیون داخلی خانه شما نقش داشته باشد؛ اما اغلب افراد به سادگی از کنار این وسیله می‌گذرند و خیلی از آینه در دکوراسیون داخلی خانه کمک نمی‌گیرند. البته نیاز است بدانید که همانند هر وسیله دیگر، اصولی در بکارگیری آینه نیز وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم نکات مهم درباره استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی را با شما در میان بگذاریم.

آینه دکوری

از آینه های بزرگ برای فضای کوچک استفاده کنید

آینه بزرگ، عمق بیشتری به یک اتاق کوچک می‌بخشد؛ بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای بزرگ‌نمایی اتاق باشد. اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید، یک آینه بزرگ به دیوار آن بیاویزید یا از یک آینه قدی بزرگ و شیک برای جذاب‌تر کردن فضای اتاق استفاده کنید.

آینه را در نقاط کور خانه آویزان نکنید

ایده استفاده از یک یا چند آینه کوچک و بزرگ در خانه می‌تواند بسیار خوب و کاربردی باشد؛ اما به شرطی که مطمئن باشید آینه‌ را در جایی قرار می‌دهید که منظره زیبایی را منعکس می‌کند. استفاده از آینه در نقاط کور خانه هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت.

دکوراسیون پذیرایی

آینه را در نقطه کانونی اتاق قرار دهید

یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی، استفاده از آینه در نقطه صحیحی از خانه یا همان نقطه کانونی است.

یک آینه بزرگ یا آینه دکوراتیو می‌تواند ایده خوبی برای نقطه کانونی اتاق باشد؛ چرا که نقطه کانونی اولین نقطه‌ای است که هر فردی با ورود به اتاق می‌بیند. بنابراین اگر اتاق پذیرایی کوچکی داشته باشید با قرار دادن یک آینه بزرگ در نقطه کانونی آن موجب می‌شوید افراد با ورود به اتاق با یک فضای بزرگ و وسیع روبرو شوند و احساس نکنند در جایی کوچک و تاریک نشسته‌اند.

تزیین دیوار با آینه

بیش از حد از آینه در اتاق خواب استفاده نکنید

همانطور که گفته شد، آینه باید منظره زیبا و باارزشی را منعکس کند. قرار دادن چند آینه در گوشه و کنار اتاق خواب که همه فقط تخت خواب را نشان می‌دهند موجب می‌شود اتاق خواب شما شلوغ و درهم به نظر برسد. پیشنهاد می‌شود هنگام استفاده از آینه در اتاق خواب دقت داشته باشید که آینه را در جایی قرار دهید که انعکاس خودتان هنگامی که خواب هستید را در آن نبینید. در حقیقت بهتر است آینه بالای سرتان قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با اقدامات کوچک، خانه خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…