تلگرام صفحه ۱۴

۰
0
زمان مطالعه: 9 دقیقه

پیرانا سیاه تلگرام صفحه 14

پیرانای سیاه آرواره های قوی دارد،پیراناها اگرچه موجودات کوچکی هستند اما از درنده‌ترین ماهی‌های روی زمین و همچنین از مرگبارترین حیوانات جهان به شمار می‌آیند.به عقیده‌ی زیست‌شناسان بیشترین فشاری که آرواره‌ این ماهی‌ها وارد می‌آورد نزدیک به ۳۲۰ نیوتن است؛ بدین‌معنا که فشار آرواره‌ تمساح در قیاس با این ماهی‌ها سه برابر ضعیف‌تر است!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

یه زمانی مار برای خودش ابهت و عظمتی داشت?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کوموندور3 تلگرام صفحه 14

سگ کومندور که با نام سگ گله نیز شناخته میشود. این سگ گرانقیمت، موهایش تا ۳۵ سانت رشد میکند. کومندور جزو سگ های خطرناک محسوب میشود و تربیت آن دشوار است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قرص ویتامین تلگرام صفحه 14

پزشکان می گویند بعضی ﺍﻓﺮﺍﺩ تصور می ﮐﻨﻨﺪ ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﻗﺮﺹ ﺍﺯ ﺩﻫﺎﻥ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑﺮﻭﺩ ﮐﺎفی ﺍﺳﺖ، ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﺎ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮐﻤﯽ ﺁﺏ، ﻗﺮص شان ﺭﺍ میﺧﻮﺭﻧﺪ.ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺹ ﻧﺘﻮﺍﻧﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻌﺪﻩ ﺷﻮﺩ، ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺮﯼ ﺭﺍ ﺯﺧﻢ ﯾﺎ حتی ﺳﻮﺭﺍﺥ ﮐﻨﺪ.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

به خاطر دوتا تخم مرغ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آمپول تلگرام صفحه 14

محققان می گویند سال ۱۹۴۰، پنی سیلین حدود ۱۰۰ میکروب را نابود میکرد اما حالا فقط ۵ نوع میکروب را نابود میکند! علت آن پیشرفت میکروب ها در نتیجه استفاده بی رویه و اشتباه انسان ها از آنتی بیوتیک ها است

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قوچ2 تلگرام صفحه 14

یک شکارچى کانادایى که براى شکار به کوههای پاکستان رفته بود، با صحنه عجیبى روبرو شد. جسد یک قوچ وحشى که به دلیل رشد نادرست شاخ‌ هایش و ورود آنها به داخل سرش جانش را از دست داده بود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ببینید چه دشت گلِ زیبایی داریم تو کرج?????

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

جوجه2 تلگرام صفحه 14

جوجه کاسوواری وقتی صدای افتادن میوه از درخت را میشنوند اینچنین با سرعت به طرف صدا میدوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

خون دماغ1 تلگرام صفحه 14

یکی از باور های غلط در بین مردم در هنگام خون ریزی بینی خم کردن سر به عقب برای توقف خون ریزی است،پزشکان می گویند اینکار عوارضی مانند : ایجاد خفگی ، حالت تهوع و نفوذ خون به مری و معده دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چه جذابن آخه?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

حلزون2 تلگرام صفحه 14

تصویری زیبا از پوسته حلزون زیر میکروسکوپ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سقز4 تلگرام صفحه 14

پزشکان می گویند : سقز به هضم غذا، درمان یبوست، دفع سنگ کلیه و رفع بوی بد دهان کمک خواهد کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

داره فاصله‌گذاری رو رعایت میکنه ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کرمانشاه4 تلگرام صفحه 14

طبیعت بی نظیره کرمانشاه، جاده زیبای پاوه به نودشه??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قوز2 تلگرام صفحه 14

قوز نکنید، چاق میشید !

محققان در آخرین تحقیقات خود یافته اند که قوز کردن جریان خون به مغز را کاهش میدهد و چون در صورت کاهش جریان خون به مغز گلوکز کمتری به مغز می رسد، ولع خوردن به مواد قندی بیشتر می شود و چاق می شوید !

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شما درحال مشاهده با کیفیت ترین تصویر از سطح مریخ هستید.

به راحتی با این تصویر‌ می توانید تشخیص بدهید که سیاره مریخ بسیار شبیه نقاط خشک کره زمین است. به نور خورشید هم دقت کنید، با توجه به این که مریخ از خورشید دورتره، اما در طول روز کاملا روشن است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قناری گلاستر1 تلگرام صفحه 14

قناری گلاستر،نوعی از نژاد قناری است با موهای چتری? خیلی زیباست?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

هویج2 تلگرام صفحه 14

با هویج، ریه هایتان را تقویت کنید

هویج منبع غنی از بتا کاروتن ( ویتامین A) است که با پیشگیری از پیشرفت مشکلات تنفسی، سلامت ریه ها را بهبود می بخشد. همچنین سرشار از ویتامین C است که تاثیر آنتی اکسیدانی آن به پاک سازی ریه ها کمک کرده و مانع از کار افتادگی آنها می شود. دیگر ترکیبات آنتی اکسیدانی هویج مانند لیکوپن، لوتئین و زآزانتین با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از ابتلا به سرطان ریه و پیشرفت آن پیشگیری میکنند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بی‌شک تاکنون هنرنمایی شبیه به این ندیده‌اید

این کلیپ بارها ارزش دیدن دارد.برای دانشمندان،رفتار و کنترل‌شان هنوز هم مجهول مانده..!!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شام1 تلگرام صفحه 14

شام‌ تان را ۳ ساعت پیش از خواب میل کنید!

پزشکان می گویند : خوابیدن با شکم پر باعث انسداد عروق، دیدن خواب های پریشان و بوی بد دهان می شود و مهم ترین دلیل رفلاکس معده است.در بیماری رفلاکس ، اسید معده به مری می‌رود و این می‌تواند علائم آسم را نیز تشدید کند.

کارشناسان توصیه می کنند حتی اگر سوزش معده ندارید، به نفع سلامتی‌تان است که شام‌تان را دست کم ۳ ساعت قبل از رفتن به رختخواب تمام کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کلاغ و جغد4 تلگرام صفحه 14

جالب است بدانید که کلاغ‌ها و جغد‌ها دشمنان قسم خورده هستند و به محض دیدن یکدیگر به هم حمله می‌کنند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چه خنده ای می کنه?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گل4 تلگرام صفحه 14

گل ها را تماشا کنید

تحقیقات نشان میدهد نگاه کردن به گل ها هر روز صبح، اضطراب، افسردگی و عصبانیت را به حد قابل توجهی کاهش و انرژی شما را افزایش میدهد، گلها متعادل کننده حالات روحی هستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

روماتیسم1 تلگرام صفحه 14

درمان روماتیسم مفصلی با داروی فعال شونده با نور

محققان علوم پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی نوعی دارو تولید کرده اند که با نور ملایم فعال می‌شود و در درمان بیماری روماتیسم مفصلی، موثر است.دارویی ساخته شده که به مولکول‌های ویتامین ب ۱۲ می‌چسبد و به نور ملایم پاسخ می‌دهد. این دارو فقط هنگامی فعال می‌شود که تحت مقدار ملایمی نور لیزر قرار گیرد.استفاده از نور، به محققان امکان می‌دهد که دوز داروی مورد نظر را کنترل کنند و آن را به میزان لازم، در منطقه التهاب به کار برند. این روش، بیمار را از عوارض دارو‌های روماتیسم، در امان نگاه می‌دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نمایی زیبا از فسیل یک ماهی در طبیعت

زمین شناسان به کمک فسیل ها اطلاعات فراوانی درباره زمین و گیاهان و حیوانات به دست می آورند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماساژ تلگرام صفحه 14

جلوگیری سکته قلبی با ماساژ پا

محققان در آخرین یافته های خود می گویند : ماساژ پا قبل از خواب به کاهش استرس و ایجاد آرامش در هنگام خواب کمک میکند همچنین ماساژ شبانه کف پاها، علاوه بر بهبود گردش خون، با بالا رفتن فشار خون که عامل سکته قلبی در خواب است نیز مقابله می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قبیله تلگرام صفحه 14

مردم قبیله هیمبا در آفریقا ، صورت هایشان را با ترکیبی از چربی طبیعی و یک نوع خاک رس خاص که به دلیل داشتن مقادیر زیادی اکسید آهن،قرمز رنگ است می پوشانند تا از صورت خود در برابر نور شدید آقتاب محافظت کنند. به همین دلیل مردم هیمبا اکثراً پوستی متمایل به رنگ قرمز دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

وال ها برای شکار ماهی های کوچک ، مسیر چرخشی حبابی ایجاد می کنند که باعث بر هم زدن تعادل طعمه می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

افسردگی1 تلگرام صفحه 14

محققان استرالیایی می گویند اگر افرادی که دچار افسردگی هستند مواد غذایی سالم و به خصوص میوه و سبزیجات مصرف کنند و برنامه خواب منظم داشته باشند و در روزهای آفتابی حتی در روزهای سرد زمستان پیاده روی کنند،می توانند بدون مصرف دارو و در مدت زمان سریع تری افسردگی خود را درمان کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زنبور2 تلگرام صفحه 14

جالب است بدانید که زنبورها با حرکات بدنشان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.به گفته محققان زنبورها با حرکات فیزیکی شان مانند ضربه سر که به معنای توقف کردن و رقص های پیچشی که نشان دهنده مکان قرار گرفتن لانه است با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سونا2 تلگرام صفحه 14

محققان در آخرین یافته های خود اعلام می دارند که سونا هیچ تاپیری در لاغری و چربی سوزی ندارد.سونا فقط موجب دفع آب از بدن می شود و چنانچه به دلیل ورزش شدید و تجمع اسید لاکتیک دارای درد عضلانی هستید سونا انتخاب مناسبی است وگرنه عرق کردن و افزایش دمای بدن توسط عوامل خارجی هیچ تاثیری در چربی سوزی ندارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دامپزشکان می گویند : حیوانات خانگی خود را رها نکنید! آنها بعد از زندگی با شما دیگر قابلیت زندگی در کوچه و خیابان را ندارند و سرنوشت بیشتر آنها مرگ است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄سیگار تلگرام صفحه 14

سیگار کشیدن با پوست تان چکار می کند؟

پزشکان می گویند سیگار کشیدن باعث افتادگی و چین و چروک پوست می شود. دود تنباکو حاوی بیش از ۴ هزار ماده شیمیایی سرطان زا است. این مواد همچنین به کلاژن و آلاستین که دو جزء اصلی پوست است آسیب می رسانند.آسیب به آلاستین روی پوست اطراف دهان نیز تاثیر می گذارد و منجر به پیری زودرس با ایجاد خطوط عمیق در اطراف پوست لب می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

اکالیپتوس3 1 تلگرام صفحه 14

اکالیپتوس رنگین کمانی، درختی که در قسمت جنوبی اقیانوس آرام و استرالیا رشد میکند، تنه درخت رگه هایی به شکل رنگین کمان دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

صحنه زیبای پوست اندازی مار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ملخ صورتی تلگرام صفحه 14

ملخ صورتی از موجودات نادر که در آمریکا بیشتر دیده شده است، بسیاری معتقدند این رنگ صورتی بدلیل بیماری ژنتیکی میباشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دریاچه تلگرام صفحه 14

دریاچه اِیوَشان

دریاچه کریستالی سد ایوشان یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی استان لرستان است.این دریاچه بزرگ با ساحل رؤیایی و چشم اندازهای طبیعی پتانسیل فراوانی برای توسعه صنعت گردشگری دارد. تأمین آب آشامیدنی، رونق بخش کشاورزی، توسعه آبزی پروری و مهار آب های سطحی به منظور جلوگیری از سیلاب، از اهداف ساخت سد ایوشان بوده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چی شد؟؟??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پله تلگرام صفحه 14

پزشکان می گویند وقتی پله غیر استاندارد بوده و ارتفاع آن زیاد باشد، ۱۰ برابر فشار را هنگام بالا رفتن از پله بیشتر می‌کند و وقتی به سرعت پایین می‌آییم، به غضروف پا ضربه می زنیم در نتیجه ستون مهره ها و زانو در خطر آسیب قرار می گیرند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زغال اخته تلگرام صفحه 14

تصویری زیبا از برداشت زغال اخته در بریتیش کلمبیا کانادا که هر ساله از اوایل مهر تا آخر پاییز انجام می شود.?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سگ‌طوطی دیده بودین؟!????

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چشم 1 تلگرام صفحه 14

نمایی از چشم انسان در زیر میکروسکوپ❤️ خیلی زیباست ❤️

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فلامینگو تلگرام صفحه 14

جالب است بدانید،فلامینگوها از مقاوم ترین حیوانات هستند؛اونا می توانند در دریاچه یخ زده بخوابند، آب جوش بخورند و گازهای سمی رو هم تحمل میکنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چه هماهنگ??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

114 تلگرام صفحه 14

سگ پرستار…

وقتی یک سگ غول‌ پیکر پرستار نوزاد میشود.یک زوج آمریکائی سگ خانگیشان را که از نژاد پیت بول تریراست و آرواره‌ های بسیار قدرتمندی دارد برای نگهداری از نوزادشان انتخاب کرده‌ اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

116 تلگرام صفحه 14

عوارض نوشیدن چای پررنگ

پزشکان تغذیه بر اساس تحقیقات گوناگون متوجه شده اند که چای پررنگ باعث ریـــــزش مــــو، بی حــــوصلگی،کــــم خــــــونی، کــــم اشتهــایی، عصبـــــــانیـــت و خستگی زودرس می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گربه ترسو??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آناناس 1 تلگرام صفحه 14

در زمان سرماخوردگی و سرفه های شدید، آب آناناس بخورید!

پزشکان می گویند : آب آناناس ۵ برابر قوی تر از شربت سینه عمل می کند و از سرماخوردگی و آنفولانزا هم جلوگیری می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

111 1 تلگرام صفحه 14

عصبانی هستید، راه بروید !

قدم زدن بهترین وسیله برای رهایی سریع از عصبانیت است. با حرکت کردن، هورمون استرس کاهش می یابد و در بدن اندورفین که هورمون شادی است آزاد می‌شود، قدم زدن تاثیری مانند مدیتیشن برای آرام کردن مغز دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…