خواص شیر بادام

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیر بادام یک نوشیدنی مغذی و کم کالری است و خواص بسیاری برای سلامتی دارد.
خواص شیر بادام

ارزش غذایی شیر بادام بسیار بالاست و خواص زیادی برای سلامتی دارد. اگر گیاه‌خوار هستید یا به لاکتوز و کلسترول لبنیات حیوانی حساسیت دارید، شیر بادام بهترین جایگزین شیر گاو برای شماست. طعم شیر بادام نیز برای کودکانی که به شیرهای حیوانی علاقه‌ای ندارند، بسیار دلنشین و دوست‌داشتنی است. در ادامه این مطلب مجله دلتا با ما همراه باشید تا بیشتر با این نوشیدنی مغذی و خوشمزه و خواص شیر بادام آشنا شوید.

خواص شیر بادام برای کودکان

۱. سرشار از مواد مغذی

هر چند میزان مواد مغذی موجود در شیر بادام به شیر گاو نمی‌رسد؛ اما میزان غنی بودن آن به شیر گاو بسیار نزدیک است. البته خواص شیر بادام‌های غنی شده با ویتامین D، کلسیم و پروتئین بسیار به شیر گاو نزدیک است. در هر حال، شیر بادام از چندین ویتامین، به‌خصوص ویتامین E و مقدار زیادی مواد معدنی سرشار است.

۲. کم کالری

مغز بادام به تنهایی دارای ۵۰ درصد چربی و میزان کالری بالایی است؛ اما شیر بادام کالری کمی دارد. به این ترتیب شما می‌توانید روزانه مقدار زیادی از این نوشیدنی دلچسب را بدون آنکه نگران افزایش وزن خود باشید، مصرف کنید. مواد مغذی موجود در شیر بادام نسبت به میزان کالری آن بسیار بیشتر است.
خواص شیر بادام در بارداری

۳. گیاهی و ضد آلرژی

شیر بادام یک محصول کاملا گیاهی و مناسب برای افراد گیاه‌خوار یا کسانی است که به محصولات لبنی حساسیت دارند. همچنین افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند و نمی‌توانند از شیر گاو استفاده کنند، با خیال آسوده می‌توانند از نوشیدن شیر بادام لذت ببرند.

لاکتوز ماده‌ای است که اگر بدن شما قادر به هضم آن نباشد، هنگام عبور از روده بزرگ، باکتری‌های ساکن آن‌ها را تخمیر می‌کنند و باعث ایجاد گاز بیش از حد، التهاب روده، اسهال و ناراحتی‌های مرتبط به روده بزرگ می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب شیر بادام، نداشتن لاکتوز است.

حساسیت به لاکتوز

۴. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

یکی دیگر از خواص شیر بادام مفید بودن آن برای سلامت قلب است. مطالعات علمی نشان می‌دهد مصرف منظم مغزهای آجیل در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نقش موثری دارند؛ زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و چربی‌های سالم هستند. با توجه به این مطالعات، در بین مغزهای چرب آجیل، خواص بادام برای سلامتی بسیار فراوان و شیر بادام نیز حاوی ۱ درصد روغن با چربی اشباع شده و ۹۰ درصد روغن با چربی غیراشباع است. اسید چرب اصلی در بادام، اسید اولئیک است که با تغییرات مفید در چربی خون ارتباط دارد. ویتامین E همچنین با پایین آوردن سطح کلسترول مضر اکسید شده در بدن، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

خواص شیر برای قلب خواص شیر بادام

۵. منبع غنی از ویتامین D

کمبود ویتامین D باعث شکننده شدن استخوان‌ها، ضعیف شدن عضلات و احساس خستگی مداوم می‌شود. غذاهای کمی وجود دارند که منبع مناسبی از ویتامین ‌D باشند؛ به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بهداشت عمومی، غنی کردن مواد غذایی مشخص به‌خصوص محصولات شیری، با ویتامین D است. درست مانند شیر معمولی، شیر بادام‌های موجود در بازار نیز معمولا با ویتامین D غنی شده‌اند. جالب است بدانید، یک فنجان شیر بادام غنی شده حاوی ۱۰۱ واحد (۲/۴ میکروگرم) ویتامین D است. این میزان از ویتامین D برابر با ۲۵ درصد از مقدار مورد نیاز روزانه است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص بادام، “بادام؛ یک خوراکی همه کاره” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…