دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

تاثیر کرونا بر بازار مسکن از خردادماه

۱
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است که بخشی از اثرات کرونا و همچنین متغیرهای فصلی بر بازار مسکن از نیمه دوم خردادماه مشاهده خواهد شد.
تاثیر کرونا بر بازار مسکن

با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش چشمگیر جست‌وجو برای مسکن و همچنین فعالیت کم رمق این بازار در اردیبهشت ماه میزان تاثیر کرونا بر بازار مسکن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش مجله دلتا مهدی سلطان محمدی کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است که از نیمه دوم خردادماه بخشی از اثرات شیوع ویروس کووید ۱۹ و همچنین اثرات فصلی در بازار مسکن مشاهده خواهد شد.

به گفته سلطان محمدی، ویروس کرونا به اقتصاد کشورها آسیب زده و حتی از بازگشت موج دوم و سوم کرونا نیز صحبت می‌شود. این وضعیت، ابهامی را در بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن ایجاد کرده است.

این کارشناس اقتصادی، کاهش عرضه ساختمان را از تاثیر کرونا بر بازار مسکن دانست و گفت: با وجود آنکه بخشی از کارگاه‌های ساختمانی بازگشایی شده، سازندگان نمی‌توانند با سرعت گذشته جلو بروند. ابعاد این اختلال به میزان ماندگاری بحران کرونا بستگی دارد.

وی با اشاره به احتمال کاهش تولید ناخالص داخلی گفت: با توجه به نبود چشم انداز روشن از آینده، بسیاری از خانواده‌ها تمایل به نگهداری وجوه نقد خود دارند؛ به همین دلیل در کوتاه مدت ممکن است تقاضا برای برخی کالاها مثل مسکن کاهش پیدا کند. اما احتمالاً این روند ادامه دار نیست؛ زیرا با انتظارات تورمی در بازار مسکن مواجهیم و افراد برای حفظ ارزش دارایی خود، نهایتاً آن را به سمت بازار ارز، مسکن یا بورس می برند.

سلطان محمدی درباره قیمت مصالح ساختمانی ادامه داد: در هفته های گذشته قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافته و به همین دلیل سازندگان، انتظار بیشتری از قیمت‌های فروش دارند. برآیند این متغیرهای مثبت و منفی بر بازار مسکن در آینده مشخص می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین اخبار‌ مسکن “آگهی های رهن و اجاره آپارتمان در تهران” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds