تمیز کردن انواع کیف و کفش

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمیزی کیف و کفش در آراستگی و ظاهر افراد فاکتور مهمی است که بر روابط اجتماعی آنها تاثیر می‌گذارد.
تمیز کردن کیف و کفش

یکی از مواردی که در نگاه اول در ظاهر شما به چشم می‌آید، داشتن کیف و کفشی مرتب و تمیز است که می‌تواند در روابط شما با دیگران اثرگذار باشد. با در نظر گرفتن جنس کیف و کفش، به راحتی می‌توانید آنها را تمیز کرده و برق بیندازید. با مجله دلتا همراه باشید تا با روش‌های تمیز کردن انواع کیف و کفش آشنا شوید.

روش های تمیز کردن انواع کیف و کفش

پاک کردن و برق انداختن کیف و کفش‌هایی با جنس‌های مختلف، روش‌های خاص خود را دارد که با دانستن آنها می‌توانید همیشه کیف و کفش تمیز و مرتبی داشته باشید. البته برای تمیز کردن آنها باید رنگ کیف و کفش را هم در نظر بگیرید.

تمیز کردن کفش کتانی

تمیز کردن کفش کتانی

کفش کتانی طرفداران زیادی دارد، ولی یکی از مشکلاتی که این افراد با آن مواجه هستند، این است که کتانی‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند. برای تمیز کردن انواع کفش کتانی از شامپو فرش استفاده کنید، زیرا شامپو فرش، کتانی را نو می‌کند.

برای این کار، مقدار کمی شامپو فرش را با آب مخلوط کرده، مسواک یا اسفنج را در آن بزنید و روی کتانی بمالید تا تمیز شود.

تمیز کردن کفش های جیر

برخلاف تصور عموم، تمیز کردن کفش‌های جیر خیلی راحت است. برای پاک کردن این نوع کفش، به یک مداد پاک‌کن احتیاج دارید. به این صورت که با پاک‌کن لکه‌های کفش را تمیز کرده و بعد روی آن برس بکشید تا حسابی تمیز شود.

تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش های سفید

برای تمیز کردن کفش‌های سفید به خمیر دندان احتیاج دارید. خمیر دندان را روی مسواک بمالید و کفش سفید را با آن تمیز کنید؛ سپس کفش را با آب بشویید یا روی آن دستمال خیس بکشید. با این کار کفش سفید مانند روز اول نو می‌شود.

تمیز کردن کیف های ورنی

تمیز کردن کیف های ورنی بسیار ساده است و با یک دستمال نم‌دار به راحتی تمیز می‌شوند. البته نکته مهم در نگهداری کیف‌های ورنی آن است که مراقب باشید پوسته پوسته نشده و ترک نخورند. برای جلوگیری از این مورد، باید مسواک یا پنبه‌ای را به وازلین آغشته کرده و گاهی روی آنها بمالید.

تمیز کردن کیف های جیر

اگر کیف جیرتان کثیف شد و زیبایی اولیه را نداشت، نگران نباشید، به راحتی می‌توانید آن را تمیز کرده و نو کنید. کافی است با دستمالی که نم خیلی کمی دارد، کیف را دستمال بکشید و سپس با کاغذ سمباده نرم لکه‌های آن را از بین ببرید.

تمیز کردن کیف

تمیز کردن کیف های چرم

برای تمیز کردن کیف‌های چرمی باید شیر و تربانتین را مخلوط کرده و با آن کیف را پاک و سپس خشک کنید. پس از خشک کردن، روی کیف واکس بی‌رنگ بزنید تا حسابی تمیز و براق شود. تربانتین را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…