رنگ‌های مکمل در دکوراسیون داخلی

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با رنگ‌های مکمل در دکوراسیون کمک می‌کند که چیدمانی چشمگیر داشته باشید. اگر می‌خواهید دکوراسیون منزلتان هیچ‌گاه از مد نیفتد، بهتر است این رنگ‌ها را بشناسید.
Complementary colors in decoration رنگ‌های مکمل در دکوراسیون داخلی

به گزارش مجله دلتا، داشتن وسایل زیبا و گران‌قیمت به خودی‌خود باعث زیبایی چیدمان منزل نمی‌شود. بلکه نکته مهمی در این میان وجود دارد و آن استفاده درست از رنگ‌هااست. گاهی تنها با صرف هزینه‌ای اندک و کنارهم قرار دادن رنگ‌های مکمل در دکوراسیون، می‌توانید چیدمانی زیبا و چشمگیر خلق کنید.

رنگ‌های مکمل در دکوراسیون

در لحظه ورود به یک اتاق، رنگ‌های غالب آن بیشترین تاثیر را روی بیننده می‌گذارند. از این‌رو، استفاده صحیح از رنگ‌های مکمل برای ایجاد فضایی آرامش‌دهنده یا پرنشاط، ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه، این ترکیب‌های رنگی جذاب را به شما معرفی می‌کنیم.

آبی + سفید

abi va sefid رنگ‌های مکمل در دکوراسیون داخلی

یک ترکیب رنگی شیک و کلاسیک که مناسب اتاق خواب، سالن پذیرایی و نشیمن است. برای چیدمان رنگ آبی سلطنتی (Royal blue) در کنار سفید، تردید نداشته باشید.

طوسی + صورتی

طیف رنگیِ رنگ صورتی متنوع است. از صورتی پاستلی تا صورتی پررنگ و گرم، در کنار طوسی ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند. همچنین رنگ‌های سفید و مشکی نیز در کنار این ترکیب، زیبایی آن‌را دو چندان می‌کنند.

همنشینی رنگ‌های مکمل در دکوراسیون روستیک

رنگ های مکمل در دکوراسیون

در دکوراسیون روستیک، رنگ سفید در کنار المان‌های چوبی، زیبایی بصری خاصی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر رنگ سفید را می‌توان در کنار بسیاری از رنگ‌های دیگر به کار برد بی‌آنکه نگران عدم همنشینی رنگ‌ها باشیم.

 سبز زمردی + سفید

رنگ های مکمل در دکوراسیون

می‌خواهید جلوه‌ای سلطنتی و باشکوه به سالن پذیرایی بدهید؟ سبز زمردی و سفید بهترین گزینه است.

طوسی + مشکی

رنگ های مکمل در دکوراسیون

در طراحی‌های مینیمال، تمایل به استفاده از رنگ‌هایی است که هیچ وقت از مد نمی‌افتند. از این‌رو، رنگ‌های خنثی مانند طوسی و مشکی، بهترین انتخاب برای فضا‌های مینیمال هستند. البته درنظر بگیرید استفاده از رنگ‌های تیره، بیشتر مناسب اتاق‌های بزرگ است.

کرم + قهوه‌ای

رنگ های مکمل در دکوراسیون

ترکیب کرم و قهوه‌ای، بسیار گرم بوده و تداعی‌کننده خاک و زمین است. این ترکیب رنگی درحالی‌که اینکه حس آرامش و راحتی را القا می‌کند، بسیار زیبا و جذاب است.

آبی + طوسی (زغالی)

رنگ های مکمل در دکوراسیون

افزودن المان‌هایی به رنگ آبی اقیانوسی به دکوراسیون طوسی و زغالی، حس دریا و ساحل را القا می‌کند. این ترکیب رنگی احساس تازگی، طراوات، حرکت و جذابیت را به فضا می‌دهد.

طوسی + نارنجی

رنگ های مکمل در دکوراسیون

اگر دکوراسیون منزل‌تان طوسی رنگ است و از آن خسته شده‌اید، افزودن رنگ نارنجی به محیط، شادابی و انرژی را به محیط بازمی‌گرداند.

طلایی + مرمری

رنگ های مکمل در دکوراسیون

یک میز مرمری، در قابی طلایی به دکوراسیون شما شکوه دو چندان می‌بخشد. این ترکیب باشکوه را می‌توانید در هر بخش خانه، حتی سرویس بهداشتی استفاده کنید.

سفید + طوسی

White and gray decoration رنگ‌های مکمل در دکوراسیون داخلی

در چیدمان‌های مدرن، ترکیب سفید و طوسی انتخاب مناسبی است. با افزدون رنگ‌های شاد مانند نارنجی، قرمز، زرد یا آبی جذابیت فضا را افزایش دهید.

طوسی + زرد

رنگ های مکمل در دکوراسیون

اگر از طرفداران رنگ زرد هستید و برای ست کردن آن با چیدمان دچار مشکل شده‌اید، طوسی بهترین گزینه برای همنشینی در کنار رنگ زرد است.

سخن آخر

گفته می‌شود که دکوراسیون خانه هر فرد، نشان‌دهنده شخصیت، افکار و احساسات اوست. رنگ‌ها نیز در این میان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا خانه شما بیانگر حقیقت وجودی شمااست؟ شاید وقت تغییر فرا رسیده! فرصتی دوباره به رنگ‌ها بدهید. با افزودن عناصر رنگی کوچک شروع کنید تا تاثیر خارق‌العاده آن‌را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…