جام جهانی ۲۰۱۸ و حال و هوای این روزهای مسکو

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

جام جهانی ۲۰۱۸ در حالی تا کمتر از ۴ روز دیگر در روسیه آغازمی شود که این روزها پایتخت این کشور پهناور، کمتر حال و هوای فوتبالی دارد.

جام جهانی

به گزارش مجله دلتا به نوشته روزنامه آرمان امروز، به رغم این که میلیاردها نفر درسراسرجهان برای آغاز رقابت های جام جهانی فوتبال لحظه شماری می کنند ،مسکو  این روزها کمتر حال و هوای فوتبال و جام جهانی دارد.

بیشترین مسئله ای که این روزها درمسکو به روشنی دیده می شود آب و هوای نسبتا سرد و نوسان هوایی بین ۵ تا ۱۲ درجه سانتیگراد دراین شهر است. این موضوع باعث شده تا بارندگی و وزش باد در روزهای پیش ازآغازجام جهانی شرایطی غافلگیر کننده‌ را برای هواداران و میهمانانی که به روسیه سفر کرده اند ایجاد کند.

در حالی که در سطح شهر مسکو کمتر نشانه های ملموس جام جهانی فوتبال دیده می شود، تقریبا گرانی بیش از حد در همه جا و در اکثر خدمات اجتماعی و رفاهی این شهر مشهود است .

ترافیک سنگین مسکو نیز شرایط را دشوار و غیرقابل پیش بینی کرده است. البته امکان استفاده از خدمات عمومی با ارائه تسهیلاتی برای هواداران فوتبال ازجمله نکات قابل توجهی است که درسطح شهر فراهم شده است . تقریبا در اکثر مبادی ورودی شهر امکان دریافت خدمات مناسب و مرتبط با فوتبال برای تماشاگران جام جهانی تدارک دیده شده است .

بنا بر این گزارش ، استادیوم بزرگ لوژنیکی که محل آغاز و پایان جام جهانی فوتبال است نیز تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و به شدت راه‌های ورودی و خروجی این استادیوم با تدابیر ویژه کنترل و نظارت می‌شود.

این روزها ،ایرانی‌ها نیز که برای تماشای بازی های تیم ملی فوتبال ایران به مسکو سفر کرده اند حضوری چشمگیر دارند. حضور پرتعداد خانواده‌ها و شور و هیجان آنها برای تماشای بازی‌های تیم ملی از نکات قابل توجه این روزهای مسکو است.

مسکو در آستانه جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران پس از برد برابر لیتوانی خود را مهیای آغاز رقابت‌های سه گانه و مهم پیش رو می‌کند. ملی پوشان ایران پس از چند جلسه تمرین، پیش از افتتاحیه جام جهانی فوتبال مسکو را ترک خواهند کرد تا برای دیدار با مراکش به سن پطرزبورگ بروند.

درباره برگزاری جام جهانی فوتبال در روسیه بیشتر بدانید:

نرخ اجاره خانه و اقامت در سارانسک روسیه

سوچی،در انتظار یک میلیون هوادار فوتبال

سبک معماری استالینیستی و میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…