مقابله با کرونا با تغییر در ورودی خانه

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با رعایت چند نکته کوچک اما مهم، می‌توانید از آلوده شدن خانه خود به کووید 19، مراقبت کنید.
taghyeer bakhshe vorrodi مقابله با کرونا با تغییر در ورودی خانه

به گزارش مجله دلتا، برای کمک به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا می‌توانید در بخش ورودی خانه تغییراتی ایجاد کنید. در اصل، این تغییرات یکی از اصول بهداشتی است که مانع از آلوده شدن فضای خانه به ویروس کرونای جدید می‌شود.

رعایت اصول بهداشت فردی فقط معطوف به شستن دست‌ها و استفاده از ماسک نیست. لباسی که می‌پوشید نیز می‌تواند میکروب‌ها را گسترش دهد. ویروس‌ها، از جمله ویروس کرونای جدید، می‌توانند مدت طولانی، روی سطوح مختلف باقی بماند.

به همین دلیل، نباید با لباس و کفشی که خارج از خانه می‌پوشید، وارد فضای داخلی منزل شوید و باید با در نظر گرفتن تمهیداتی، به محض ورود به خانه آن‌ها را از تن خارج کنید. این کار مستلزم تغییر در بخش ورودی خانه است که در این مطلب با شما در میان خواهیم گذاشت.

بخش ورودی خانه

تحقیقات اخیر که نتیجه آن در مجله پزشکی نیو انگلستان منتشر شده، بیان می‌کند که ویروس کرونای جدید تا ۷۲ ساعت در بعضی از سطوح مانند پلاستیک و استیل باقی می‌ماند. تا همین اواخر، هیچ تحقیق خاصی در مورد اینکه میکروب‌ها یا ویروس‌ها چه مدت می‎توانند روی انواع  لباس، از جمله کفش باقی بمانند، وجود نداشت؛ اما محققان در چین اثراتی از ویروس کرونای مانده در کف کفش کارکنان بیمارستان یافتند.

کفش‌ها متعلق به آن دسته از کادر درمانی بود که در بخش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کار می‌کردند؛ در حقیقت، این کارکنان با کفش‌های خود آلودگی را در سراسر بخش، منتشر کرده بودند.

شاید شما به تازگی شروع به بیرون بردن کفش‌ها از خانه کرده‌اید تا با جداسازی آن‌ها از آلوده شدن کف خانه و سایر بخش‌ها به ویروس، جلوگیری کنید. اگر چنین است، شما کار درستی انجام داده‌اید. حتی بهتر است کفش‌های آلوده خود خارج از ورودی یا آستانه خانه از پا درآوردید و همان‌جا بگذارید یا با جداسازی بخشی از خانه، فضای مخصوصی به کفش‌های خود اختصاص دهید.

مهم نیست آیا به محل‌های آلوده به ویروس کرونا رفته‌اید یا نه. هنگام ورود به خانه، کفش خود را بیرون از خانه درآورید. با انجام همین کار ساده تا حد قابل توجهی از احتمال آلوده شدن خانه خود، کاسته‌اید.

بخش ورودی خانه

اگر در خانه مکانی شبیه به آستانه ورودی دارید یا راهروی مشترکی با همسایگان خود در اختیارتان است، در صورت موافقت همه اعضای آپارتمان، می‌توانید کفش‌ها را بیرون در ورودی منزل بگذارید. برای اینکه ظاهر آراسته و منظم راهرو به هم نریزد و آلوگی بصری ایجاد نشود، می‌توانید از یک قفسه یا جاکفشی استفاده کنید.

اگر بیرون در خانه امن نیست یا به هر دلیلی نمی‌توانید کفش‌ها را آنجا بگذارید، فضایی نزدیک به در ورودی خانه مشخص کنید و آنجا یک جاکفشی دردار بگذارید. مطمئن شوید که افراد به محض ورود به خانه، حتماً کفش‌های خود را آنجا قرار می‌دهند.

اگر جاکفشی به شما این امکان را می‎دهد که کفش‌های خود را بدون لمس کردن‌شان با دست، در جای خود بگذارید، این امر یک مزیت بزرگ برای شما محسوب می‎شود؛ اما اگر مجبور به استفاده از دست‌های خود هستید، حتماً بعد از برداشتن کفش‌ها از جلوی در، دستان خود را به طور کامل و طبق اصول بهداشتی، حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

اگر با کفش در قسمتی از خانه رفت و آمد کردید، با کف صابون، بخار یا مواد ضدعفونی‌کننده، محل را در اولین فرصت ضدعفونی و پاک کنید. این اقدامات اگرچه، بسیار ساده و آسان به نظر می‌رسند، اما رعایت کردنشان در جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…