انسداد بینی و رفع آن

۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هوای خشک مسیر‌های بینی و سینوس‌ها را خشک و تحریک کرده که به بروز التهاب منجر می‌شود و از تخلیه طبیعی مخاط سینوس‌ها جلوگیری می‌کند.
رفع انسداد بینی
به گزارش مجله دلتا، گرفتگی بینی شرایطی آزاردهنده است. افزون بر احساس پری در قسمت بینی، شما آبریزش بینی و تغییر صدای خود را نیز تجربه می‌کنید. در این مطلب چند راه‌کار ساده برای رفع انسداد بینی به شما توصیه می‌کنیم.
سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی‌ها و عفونت‌های سینوس از جمله دلایل شایع بروز التهاب در رگ‌های خونی بینی به شمار می‎روند. در این مطلب با چند روش ساده برای رفع انسداد بینی بیشتر آشنا می‌شویم.با مجله دلتا همراه باشید.

ترب کوهی

رفع انسداد بینی

ترب کوهی یک گزینه درمان قدیمی برای گرفتگی بینی و پاکسازی مخاط اضافه سینوس‌ها است. بینی و گلوی انسان دارای غددی است که روزانه به تولید مخاط مشغولند و از آنجا که گرفتار شدن باکتری‌ها یا ویروس‌ها در مخاط و بروز التهاب در غشا‌های سینوسی شرایطی غیرمعمول است که افزایش غلظت مخاط را به همراه دارد و موجب گرفتگی بینی می‌شود.

دستگاه رطوبت ساز برای رفع انسداد بینی

رفع انسداد بینی

هوای خشک مسیر‌های بینی و سینوس‌ها را خشک و تحریک کرده که به بروز التهاب منجر شده و از تخلیه طبیعی مخاط سینوس‌ها جلوگیری می‌کند. استفاده از یک دستگاه رطوبت‌ساز روش خوبی برای پیشگیری از این شرایط و تسکین گرفتگی بینی است، زیرا به افزایش رطوبت هوا کمک می‌کند. دوش آب گرم نیز می‌تواند اثری مشابه برای فرد به همراه داشته باشد.

فلفل کاین

رفع انسداد بینی

کپسایسین موجود در فلفل کاین و انواع دیگر این ماده غذایی به تخلیه مخاط اضافه از سینوس‌ها و تنفس راحت‌تر در افراد کمک می‌کند. همچنین، این ترکیب در تسکین درد نیز موثر است. می‌توانید فلفل چیلی را به غذا‌های مختلف اضافه کرده یا با افزودن یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر آن به یک فنجان آب جوش، یک چای مفید برای خویش آماده کنید.

کمپرس داغ زنجبیلی

رفع انسداد بینی

قرار دادن کمپرس مرطوب روی پیشانی، چشم‌ها و گونه‌ها می‌تواند به تخلیه سینوس‌های پر شده کمک کند. استفاده متناوب از کمپرس گرم و سرد با فاصله زمانی پنج دقیقه را امتحان کنید. برای کسب نتیجه بهتر و کمک به تسکین درد از چای زنجبیل یا آبی که در آن زنجبیل تازه را جوشانده‌اید، استفاده کنید. زنجبیل از خواص ضدالتهاب برخوردار است.

آبرسانی به بدن

رفع انسداد بینی

نوشیدن مایعات زیاد و هیدراته نگه‌داشتن بدن می‌تواند به رقیق شدن مخاط در مسیر‌های بینی و تخلیه راحت‌تر سینوس‌های دچار گرفتگی کمک کند. این شرایط فشار ناشی از گرفتگی بینی را کاهش خواهد داد. مایعات گرم به رفع سریع‌تر گرفتگی سینوس‌ها کمک می‌کند، از این‌رو، می‌توانید نوشیدن چای را در کنار آب خالص هنگام گرفتگی بینی مد نظر قرار دهید.

سیر

Relieve nasal congestion 6 2 scaled انسداد بینی و رفع آن

خواص سیر پر شمار است.احتمالاً بسیاری از شما از خواص سیر مثل پایین‌آورندگی فشار خون شنیده‌اید، اما سیر خواص عجیب و باورنکردنی دارد. سیر علاوه‌بر رفع انسداد بینی، از خواص آنتی‌اکسیدانی قوی برخوردار است و تکثیر گلبول‌های سفید و تولید آنتی‌بادی در سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. سیر خام خرد شده بهترین گزینه برای مصرف محسوب می‌شود و می‌توان از فوایدش بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…