ضدعفونی میوه در زمان کرونا

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میوه و سبزیجات اگرچه بسیار مغذی هستند اما اگر به درستی ضدعفونی نشوند، دردساز خواهد شد.
ضدعفونی کردن میوه

به گزارش مجله دلتا، میوه یکی از مهم‌ترین مواد خوراکی است که در سبد غذایی ما قرار دارد و امروزه ضدعفونی کردن میوه با وجود ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.

باید در نظر داشت که فقط خودن میوه مهم نیست، طرز درست شستن آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا اگر درست شسته نشوند شما در معرض بیماری قرار می‌گیرید. با ما همراه باشید تا چند روش مفید برای ضدعفونی کردن میوه  در دوران شیوع ویروس کرونا به شما معرفی کنیم.

صابون مایع برای ضدعفونی کردن میوه

ضدعفونی کردن میوه

صابون مایع، ماده خوبی برای ضدعفونی کردن میوه‌ها به حساب می‌‌آید. صابون‌های کوچک یا غیرقابل استفاده خود را جمع کنید و آن‌ها را رنده کنید. سپس صابون‌های رنده‌شده را داخل بطری مخصوص صابون مایع بریزید و بعد چند قطره آبِ لیموه تازه به آن اضافه کنید و آب داغ را کم‌کم درون بطری بریزید. به اندازه در بطری، گلیسیرین را هم اضافه کنید؛ سپس، درِ بطری را ببندید و خوب آن را تکان دهید و یک ساعت آن‌را کنار بگذارید.

زمانی‌که می‌خواهید از محلول صابون مایع برای ضدعفونی کردن میوه بهره بگیرید، این محلول را داخل ظرف گودی بریزید و میوه‌ها را درون آن قرار دهید. به مدت دو الی پنچ دقیقه بگذارید میوه داخل آن باشد و در آخر با آب آن‌ها را بشویید. این محلول می‌تواند میوه‌های شما را در برابر ویروس کرونا ضد عفونی کند.

‌آب‌اکسیژنه برای ضدعفونی کردن میوه‌ها

ضدعفونی کردن میوه

آب‌اکسیژنه یکی دیگر از مواردی است که برای ضدعفونی کردن میوه‌ها در برابر ویروس کرونا می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌‌توانید ‌آب‌اکسیژنه را از داروخانه یا فروشگاه مواد شوینده، بخرید.

استفاده از سرکه برای ضدعفونی کردن میوه

ضد عفون

سرکه، یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی و بسیار قوی و موثر به شمار می‌رود. به دلیل آن‌که قدرت ضدمیکروبی آن بسیار بالا است، هر نوع میکروبی را نابود خواهد کرد.

طرز استفاده از سرکه برای ضدعفونی کردن این‌گونه است:

سرکه را در یک لیتر آب رقیق کنید و میوه‌ها را داخل آن بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه میوه‌ها را با آب به خوبی بشویید.

ضدعفونی کردن میوه با ‌آب‌نمک

ضدعفونی میوه

نمک، یک ماده ضدعفونی کننده محسوب می‌شود و برای ضدعفونی کردن میوه‌ها در برابر کرونا گزینه خوبی است. ابتدا دو قاشق مرباخوری نمک به آب ولرم اضافه کنید و چند دقیقه بگذارید تا آب سرد شود. میوه‌ها را به مدت نیم‌ساعت در آن قرار دهید و در آخر با آب بشویید.

می‌توانید داخل ‌آب‌نمک یک قاشق مرباخوری سرکه هم اضافه کنید تا قدرت آن برای ضدعفونی کردن میوه‌ها چند برابر شود.

استفاده از محلول جوش‌شیرین و ‌آ‌بلیمو

ضد عفونی میوه

جوش‌شیرین و ‌آبلیمو خاصیت ضدعفونی‌کنندگی بالایی دارند و در تماس  با یکدیگر واکنش‌هایی انجام می‌دهند که سبب از بین بردن ویروس‌ها و آلودگی‌ها می‌شود. طرز استفاده آن برای ضدعفونی کردن میوه‌ها دربرابر کرونا، اینگونه است:

یک قاشق ‌آب لیموترش را همراه با دو قاشق جوش‌شیرین مخلوط کنید و داخل ظرف آب سرد بریزید. سپس میوه‌ها را داخل محلول غوطه‌ور کنید و اجازه دهید مواد کاملاً روی میوه‌ها باقی بماند. پس از نیم‌ساعت آن‌ها را ‌با آب بشویید.

در مطالب آتی، نحوه ضدعفونی کردن سبزیجات بیان می‌شود. شما را دعوت می‌کنم در روزهای آینده نیز با مطالب مجله دلتا همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…