دریاچه لاک پشت کجاست؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با شنیدن نام لاک پشت بر یک دریاچه، حتما در تصورتان دریاچه ای مجسم می‌شود که هر گوشه اش، تعدادی لاک‌پشت وجود دارد و منظره جالب و تماشایی به منطقه بخشیده‌اند اما اینطور نیست.
دریاچه لاک پشت تفلیس

دریاچه لاک پشت تفلیس چشم انداز تماشایی دارد ولی نه به خاطر حضور لاک‌پشت ها. گرجی ها بر این باورند که اگر از بالا به دریاچه نگاه کنید، آن را به شکل یک لاک پشت می بینید و همین سبب شده تا چنین نامی به دریاچه بدهند. بنابراین اگر گذرتان به طبیعت زیبای این دریاچه افتاد، وقتتان را با گشتن به دنبال لاک پشت ها تلف نکنید؛ از تفریحات آبی لذت ببرید، در محیط قدم بزنید و زمانی را در کافه و رستوران های اطراف سپری کنید. در ادامه مجله دلتا را با معرفی تفریحات دریاچه لاک پشت‌ تفلیس ورق بزنید.

قرار گرفتن این دریاچه در نواحی جنوب غربی شهر تفلیس و در منطقه‌ای مرتفع، چشم انداز منحصر به فردی را ایجاد و انگیزه بازدید از آن را دو چندان کرده است. دریاچه لاک پشت مساحتی در حدود ۳۴ هزار متر مربع دارد و بد نیست بدانید بسیاری از افرادی که به این منطقه می روند از این دریاچه به عنوان آبگیری کوچک بر روی کوه ها یاد می کنند.

در اطراف دریاچه لاک پشت رویدادهای ورزشی بسیاری برگزار می شود و همچنین، با فرا رسیدن تابستان، حمام آفتاب از فعالیت‌های محبوب در این تفرجگاه است. زمین بازی کودکان، کافه های تابستانی، شنا، برگزاری کنسرت های توسط افراد شناخته شده در اطراف دریاچه و رویدادهای متعدد دیگر، از جاذبه‌های محبوب دریاچه لاک پشت به شمار می‌رود. اینجا بیش از همه برای تفریحاتش محبوب است.

تفریحات دریاچه لاک پشت

دریاچه لاک پشت‌ تفلیس یکی از محبوب‌ترین مکان ها برای تفریح و گشت و گذار است. به ویژه در فصل تابستان، این دریاچه به مقصدی شگفت‌انگیز برای مردم محلی و البته گردشگران تبدیل می شود.

تله‌کابین سواری: 

تله کابین در حقیقت وسیله نقلیه ای ست که مسیر رسیدن به دریاچه را تسهیل می کند، اما این وسیله را می توان از تفریحات دریاچه نیز برشمرد. حتا اگر شما برای رسیدن به ارتفاعات ماشین هم در اختیار داشته باشید، باز هم ممکن است با شنیدن نام تله کابین، به ویژه در این منطقه چشم نواز وسوسه شوید. پس استفاده از تله کابین این مکان را هم در فهرست تفریحات خود قرار دهید. بد نیست بدانید به کمک تله کابین در عرض ۶ دقیقه می توانید کنار دریاچه باشید.

دریاچه لاک پشت

جاده تندرستی

دور تا دور این دریاچه زیبا، مسیری برای پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری وجود دارد و شما می توانید در کنار چشم انداز تماشایی دریاچه لاک پشت، این مسیر را دنبال کنید و از ورزش در این مکان لذت ببرید.

شنا

در این جا محدوده‌ای را به شنا کردن اختصاص داده‌اند؛ اگرچه آب دریاچه چندان تمیز نیست و ما شنا کردن در این آب را به شما پیشنهاد نمی کنیم، اما در نهایت تصمیم با خودتان است.

عکاسی

با وجود تمام تعریف هایی که از این دریاچه و چشم اندازش کردیم، عجیب بود اگر عکاسی از تفریحات این منطقه شمرده نمی‌شد. حتما با خودتان دوربین ببرید و لحظات‌ ناب خود را ثبت کنید.

قایق سواری

قایقی کرایه کنید و حال و هوای تازه‌ای به گردشتان بدهید. خوبست بدانید در میان قایق‌های کرایه‌ای دریاچه لاک پشت، کارتامرن (Catamaran) نیز به چشم می خورد که نوعی قایق دو بدنه است. اگرچه باید به شما درباره قیمت قایق ها تذکری بدهیم. در این جا هیچ قیمت ثابت و مشخص شده ای برای قایق وجود ندارد و همین سبب شده تا آن ها را به دلخواه خود کرایه دهند و حتا ممکن است در عرض یک ساعت ۳۰ لاری گرجستان به قیمت کرایه قایق‌ها اضافه شود، پس زیاد متعجب و عصبانی نشوید!

قایق سواری دریاچه لاک پشت

حمام آفتاب

با رسیدن فصل تابستان، بسیاری از مردم به سوی دریاچه لاک پشت می روند تا آفتاب بگیرند؛ حتا تخت های مخصوص آفتاب گرفتن نیز در اطراف دریاچه به چشم می‌خورد.

زمین های ورزشی

در کنار این دریاچه دو زمین ورزشی وجود دارد که یکی چمن مصنوعی ست و دیگری، خاکی؛ این دو زمین بازی امکان ورزش های دسته جمعی را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورند.

زمین بازی برای کودکان

در اطراف دریاچه لاک پشت وسایلی نیز برای بازی کودکان تعبیه شده و همین موضوع، نشانگر محیط خانوادگی این منطقه است. پس دست فرزندتان را بگیرید و راهی دریاچه شوید تا اوقات خوشی را در این جا سپری کنید.

زیپ لاین

در حوالی دریاچه زیپ لاینی وجود دارد که از تفریحات هیجانی این محدوده شمرده می شود. باید بدانید که این زیپ لاین چندان طولانی نیست و سرعت کمی دارد؛ بنابراین اگر اولین تجربه زیپ لاین شماست لازم نیست دچار اضطراب شوید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های طبیعی ایران “دیدنی‌ترین دریاچه های ایران” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…