خسروی:املاکی‌ها در افزایش قیمت خانه نقشی ندارند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

املاکی ها در افزایش قیمت خانه نقشی ندارند.رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که املاکی ها امانتدار مردم هستند می گوید:

املاکی ها

مردم خانه را به ما می‌سپارند و ما هم آن را به مردم عرضه می‌کنیم بنابر این دلیلی ندارد که املاکی‌ها قیمت خانه  را بالا ببرند و رکود ایجاد شود چرا که اگر قیمت خانه مناسب باشد ، املاکی ها بیشتر خرید و فروش می کنند و زودتر به حق الزحمه خود می رسند.

بیشتر بخوانید:

هشدار مشاوران املاک : قیمت های تازه ، واقعی نیست

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ،: مصطفی قلی خسروی معتقد است :کاهش توان خرید ، رکود و کسادی بازار را در پی دارد.او در عین حال براین باور است که کسانی که به خانه نیاز دارند، منتظر نمانند و خانه مورد نظر خود را خریداری کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک به فرهنگ غلطی در جامعه اشاره می کند که هروقت کالایی گران می‌شود، مردم برای خرید آن کالا عجله می‌کنند، در حالی‌که در بسیاری در کشورها وقتی کالایی گران می‌شود، مردم از خرید آن خودداری می‌کنند، تا قیمتش ارزان شود.

به گفته خسروی ، برخی‌ کارشناسان می گویند که دلار هیچ رابطه ‌ای با بازار مسکن ندارد، در واقع می توان گفت که ، این کارشناسان اینگونه اظهارات را فقط برای مطرح کردن خودشان بیان و مردم را بیشتر گمراه می‌کنند، بنابراین ، مردم منتظر نباشند که ما رشد دقیق قیمت‌ها اعلام کنیم ، چون هرمیزان درصدی که اعلام کنیم، درصد بیشتری در بازار افزایش می‌یابد.

در باره نقش دلار بر افزایش قیمت مسکن بیشتر بخوانید:

تاثیرافزایش قیمت دلار برقیمت مسکن در سال ۹۷

او در عین حال خاطرنشان کرد :بعید می دانم که سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن بتواند متقاضیان خرید خانه را راضی کند.

مصطفی قلی خسروی بار دیگر در واکنش به این اظهارات که املاکی ها درافزایش قیمت مسکن نقش دارند، گفت: اگر قیمت خانه افزایش یابد، کسادی بازار مسکن بیشتر می شود. املاکی‌ها می دانند که اگر قیمت خانه افزایش یابد، به کسادی بازار کمک می کنند، بنابراین املاکی ها حاضر نیستند که قیمت مسکن کمترین افزایش را داشته باشد.اما به هر روی از آنجا که ما بخش خصوصی هستیم، برخی مایل اند اظهاراتی را در متهم کردن املاکی‌ها انجام دهند و بگویند که آن ها قیمت مسکن را بالا می‌برند، درحالی‌که نوسان های قیمت ،هیچ ارتباطی به املاکی‌ها ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…