اوضاع بازار مسکن در محدوده طرح ترافیک

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به رغم اینکه اغلب خریداران خانه و آپارتمان تمایل چندانی به سکونت در محدوده طرح ترافیک ندارند، اما بافت مسکونی این مناطق به گونه ای است که متقاضیانی خاص را برای سکونت جذب این محدوده  می کند.

انتخاب محدوده طرح ترافیک برای محل سکونت در مقایسه با مناطق اطراف این محدوده  یک امتیاز دارد و آن، دوری از ترافیک سنگین بزرگراه ها در ساعت های پرتردد صبح و عصر میان منزل و محل کار است.

محدوده طرح ترافیک

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، بیشتر بافت محدوده طرح ترافیک مسکونی نبوده و واحدهای اداری و تجاری اغلب محله‌های محدوده طرح ترافیک را از آن خود کرده است. در نتیجه برخی شاغلان که محل کار آنها در این محدوده قرار دارد، سکونت در این محدوده را ترجیح می دهند.

به هر روی انتخاب محدوده طرح ترافیک برای سکونت به سبب محدودیت‌های ترافیکی برای استفاده از خودروی شخصی است و به همین دلیل بسیاری از شهروندان نیز ترجیح می‌دهند در محله‌های خارج از محدوده یاد شده ساکن شوند.

البته ساخت و ساز در مناطق خارج ازمحدوده طرح ترافیک مانند مناطق یک، ۲، ۳، ۴ و ۵ بیشتر از میزان تخریب و نوسازی در داخل این محدوده است. بخش عمده بافت مسکونی داخل محدوده طرح ترافیک در منطقه ۶ واقع شده که واحد های مسکونی نوساز در آن بسیار کم وجود دارد. مالکان تمایل دارند زمانی ملک خود را تخریب و نوسازی کنند که بتوانند از مزایای احتمالی تغییر کاربری به اداری در صورتی که ضوابط طرح تفصیلی مجوز آن را داده باشد، استفاده کنند. ساخت و ساز اداری و تجاری نیز هزینه‌ هایی بسیار بیشتر ازتخریب و نوسازی ملک با کاربری مسکونی دارد و در نتیجه نوسازی در محدوده مسکونی منطقه ۶ بسیار اندک صورت می گیرد.

هم اکنون میانگین قیمت خانه و آپارتمان در منطقه ۶ تهران به حدود ۸ میلیون تومان رسیده که این میزان از مناطق ۴ و ۵ که دو کانون آپارتمان‌های مصرفی بازار مسکن و انتخاب خریداران خانه محسوب می شوند بیشتر است. میانگین قیمت آخرین معاملات خرید و فروش خانه و آپارتمان در منطقه ۵ بیش از ۵/ ۷ میلیون تومان و در منطقه ۴ بیش از۶ میلیون تومان است. به این ترتیب قیمت خانه در محله‌های مسکونی محدوده طرح ترافیک تا اندازه ای  از مناطق مصرفی اطراف آن بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…