برای لاغری شکم چه بخوریم؟

۸
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برخی از عادت‌های ناسالم در سبک زندگی مانند رژیم غذایی نامناسب می‌تواند به جمع شدن چربی شکم کمک کند. در ادامه با چند ماده غذایی که برای چربی‌سوزی شکم مفیدند، آشنا می‌شوید.
چربی سوزی شکم

هنگامی که صحبت از انباشته شدن چربی می‌شود، بدون شک ناحیه شکم و پهلو یکی از اصلی‌ترین نقاط به شمار می‌رود. چربی‌های بدن قبل از آن که شما متوجه شوید در این قسمت از بدن تجمع می‌کنند و تعادل طبیعی اطراف کمرتان را از بین می‌برند. اما در این شرایط باید چه کار کرد؟ یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که برای چربی سوزی شکم و پهلو انجام می‌شود، توجه به رژیم غذایی روزانه است. با اندکی تلاش و در نظر گرفتن مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو می‌توانید سریع از شر این چربی‌ها خلاص شوید. در این مطلب مجله دلتا شما را با مواد غذایی مناسب برای چربی سوزی شکم آشنا می‌کنیم.

لاغری سریع شکم

۱. سیب

چه اتفاقی می‌افتد اگر روز خود را با یک سیب خوشمزه شروع کنید؟ به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه، خوردن سیب روش خوبی برای آغاز روز است؛ به‌خصوص اگر آن را همراه با جو دو سر در وعده صبحانه مصرف کنید.

سیب به دلیل آن که غنی از ویتامین C، فلاونوئید و بتاکاروتن است، به چربی سوزی شکم کمک می‌کند. ولی برای این منظور باید دو تا سه عدد سیب را به طور روزانه در رژیم غذایی خود داشته باشید تا به کاهش وزنتان کمک کند. برای مثال می‌توانید یک سیب را در وعده صبحانه قرار دهید و باقی را در طول روز به صورت آب سیب مصرف کنید. ترکیب سیب و چغندر هم ترکیب خوبی برای وعده شام است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص سیب، “ناشتا سیب سبز بخورید و کمتر دکتر بروید” را مطالعه کنید.

چربی سوزی سریع شکم

۲. موز

موز به طور متوسط دارای ۱۳۰-۷۵ کالری و غنی از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و تعدادی ویتامین است. موز می‌تواند یک ماده غذایی انرژی‌زا باشد و همین نکته آن را به منبع ضروری غذایی به صورت روزانه تبدیل می‌کند.

زمانی که میوه‌های تازه بیشتری را مانند موز در رژیم روزانه خود قرار دهید، هم به کاهش وزن خود کمک کرده‌اید و هم سلامت کلی بدنتان را تقویت کرده‌اید. فراموش نکنید که موز برای میان وعده در ساعات میانی روز و در ساعات عصر مناسب است، این میوه باعث احساس سیری می‌شود و ویتامین‌های بسیاری را برای طول روز شما تامین می‌کند.

معجون لاغری سریع شکم

۳. کرفس

نباید کرفس را از رژیم غذایی خود حذف کنید. این سبزی به طور طبیعی به کاهش وزن کمک می‌کند و می‌توانید به راحتی آن را در بسیاری از غذاها استفاده کنید. به علاوه کرفس خوشمزه است، مقدار زیادی ویتامین C و کلسیم دارد که موجب چربی سوزی شکم و کاهش وزن شما می‌شود.

آب کرفس برای لاغری

۴. آووکادو

شاید شما هم این شایعه را شنیده باشید که آووکادو باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود؛ ولی باید بدانید که این موضوع حقیقت ندارد. آووکادو حاوی اسید اولئیک است که به از بین رفتن یا به تاخیر انداختن احساس گرسنگی کمک می‌کند. آووکادو همچنین فیبر دارد و موجب کوچک شدن شکم می‌شود.

تا زمانی که آووکادو را بیش از حد نیاز در رژیم غذایی خود نگنجانید، می‌تواند به چربی سوزی شکم کمک کند و باعث احساس سیری در شما شود. مصرف روزانه یک عدد آووکادو کافی است. می‌توانید آن را در سالاد، خامه یا انواع اسموتی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص آووکادو، “آووکادو و خواص آن” را مطالعه کنید.

چربی سوزی شکم با آووکادو

۵. گیلاس

گیلاس یکی از میوه‌های خوش‌طعم است و بسیاری از افراد عاشق آن هستند. این میوه برای سیستم گوارش و قلب مفید است، کلسترول را کاهش می‌دهد و اسید اوریک مورد نیاز را تامین می‌کند. گیلاس همچنین متابولیسم را تنظیم می‌کند و موجب کاهش احساس گرسنگی می‌شود. یکی از مهم‌ترین فواید گیلاس وجود آنتی‌اکسیدان‌های بسیار در آن است. البته مصرف گیلاس به شکل آبمیوه توصیه نمی‌شود؛ چون گیلاس‌هایی که تازه نیستند، ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند. در این صورت آب گیلاس تنها به یک نوشیدنی شیرین تبدیل می‌شود که نمی‌تواند به کاهش وزنتان کمک کند.

آب کردن شکم

۶. گوجه فرنگی

استفاده از گوجه فرنگی در سالاد و انواع سس موجب خوشمزه‌تر شدن آن‌ها می‌شود و البته می‌توان گوجه فرنگی را در انواع غذاها نیز به کار برد. آیا می‌دانستید گوجه فرنگی تجمع لیپید در خون را کاهش می‌دهد؟ به همین دلیل است که بدن را تصفیه و از رسوب چربی جلوگیری می‌کند. فراموش نکنید که این ماده خوراکی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و طعم خاص گوجه فرنگی را هر روز تجربه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

    بدنبود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۴:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۰:۲۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۳۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…