چه اجاره نامه هایی مشمول تمدید می‌شوند؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اجاره‌نامه‌هایی که از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ سررسید شده‌اند مشمول تمدید کرونایی قراردادهای اجاره خواهند شد.
مصوبه حمایت از مستاجران

براساس مصوبه حمایت از مستاجران که به تازگی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تایید قرار گرفته و در صورت تمایل مستاجران، این گروه از قراردادها مشمول تمدید بوده و موجران مکلف به رعایت و تبعیت از این قانون خواهند بود.
به گزارش مجله دلتا اجاره‌نامه‌هایی که از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ سررسید شده و موعد یک‌ساله قرارداد مستاجران با موجران در آنها به اتمام رسیده، حداقل تا پایان تیرماه امسال تمدید خواهد شد. این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مانند سایر مصوبات این ستاد لازم‌الاجراست.

جزئیات مربوط به مصوبه حمایت از مستاجران نشان می‌دهد تمدید سه ماهه قراردادهای سررسید شده اجاره مسکن در حالی به تصویب رسیده است که پیش از این و در تشریح بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از مستاجران اعلام شده بود در قالب این بسته قرار است قراردادهای سررسید شده دست کم به مدت ۶ ماه تمدید شود.

تمدید اجاره

با این حال، کارشناسان مسکن این حمایت را نوعی حمایت ضعیف از مستاجران در شرایط فعلی عنوان می‌کنند. با این استدلال که عمده مستاجرانی که قراردادهای آنها دست کم در ماه‌های اسفند و فروردین سررسید شده است تا روز گذشته، زمان تصویب بسته حمایت از مستاجران در ستاد ملی مقابله با کرونا، قطعا یا در بازار جابه‌جا شده‌اند یا اقدام به تمدید قرارداد خود با موجر کرده‌اند. بنابراین بهتر بود در مصوبه جدید، قراردادهایی که در ماه‌های پیش رو نیز به سر می‌رسید مشمول تمدید می‌شد.

از سوی دیگر تمدید قراردادها تا پایان تیر ماه عملا زمان اندکی برای حمایت مستاجران در شرایط فعلی محسوب می‌شود و بهتر بود به منظور اعمال حمایت قوی‌تر و موثرتر در این زمینه، متولی بخش مسکن و ستاد ملی مقابله با کرونا،تمدید قراردادهای سال گذشته با همان نرخ سال گذشته را دست کم تا پایان تابستان در دستور کار قرار می‌دادند.

هر چند فقط حمایت مالی از مستاجران در این مصوبه مورد نظر نبوده و از آنجا که یکی از اهداف این مصوبه جلوگیری از ترددهای غیرضروری در جامعه به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار بیماری است، این مصوبه به نفع هر دو گروه مستاجران و موجران است، چرا که با تمدید قراردادها موجر دیگر نیازی به مراجعه به بنگاه برای یافتن مستاجر جدید و مذاکره با وی ندارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین قیمت‌ مسکن در تهران “تورم در بازار اجاره؛ آتش زیر خاکستر” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۰:۲۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…