پاکسازی کلیه با نوشیدنی های طبیعی

۱۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کلیه‌ها اندام‌هایی بسیار مهم هستند که مواد زائد را از بدن دفع می‌کنند؛ بنابراین مراقبت از کلیه‌ها و پاکسازی آن‌ها، اهمیت زیادی دارد.
پاکسازی کلیه

کلیه‌ها بخشی از دستگاه ادراری هستند و نقش مهمی در حفظ سلامتی ایفا می‌کنند. سالانه حدود ۱۴۰۰۰ مرگ و میر به دلیل ابتلا به سرطان کلیه ثبت می‌شود و عفونت‌های کلیوی نیز جمعیت زیادی را درگیر می‌کند. در ادامه این مطلب مجله دلتا شما را با چند نوشیدنی طبیعی آشنا می‌کنیم که به پاکسازی کلیه کمک می‌کنند. با ما همراه باشید.

دشمن سنگ کلیه

پاکسازی کلیه با آب چغندر

آب چغندر برای پاکسازی کلیه فوق‌العاده است و همچنین سلامت کبد شما را بهبود می‌بخشد. آب چغندر پر از آنتی‌اکسیدان‌هاست و اسیدیته ادرار را افزایش می‌دهد؛ این کمک می‌کند تا کلسیم کاهش یابد و احتمال ایجاد سنگ کلیه کم شود. چغندرها به پاکسازی خون کمک و به این طریق از بخشی از کار کلیه حمایت می‌کنند.

خواص چغندر

چای زنجبیل

زنجبیل ادویه‌ای پرخاصیت است و مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. زنجبیل می‌تواند التهاب ناشی از بیماری کلیوی را کاهش دهد و به پاکسازی کلیه کمک کند. زنجبیل شسته شده را به آب گرم اضافه کنید و آن را به مدت ۵ یا چند دقیقه کنار بگذارید؛ همچنین اگر نیاز به یک شیرین‌کننده دارید، مقداری عسل اضافه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ضمن این چای به درمان سرفه کمک و با عفونت نیز مبارزه می‌کند.

گزنه برای پاکسازی کلیه

گیاه گزنه برای کاهش التهاب و به عنوان آنتی‌اکسیدان شناخته شده است. این گیاه برای درمان بیماری‌های کلیوی مفید است و کمک می‌کند تا باکتری‌ها از دستگاه ادراری دفع شوند.

مایعات برای عفونت کلیه

آب لیمو

اکثر مردم در مورد آب لیمو برای پاکسازی کبد شنیده‌اند؛ اما لیمو و آب پرتقال حاوی سیترات است که به حذف کلسیم از کلیه نیز کمک می‌کند و از این طریق مانع رشد سنگ کلیه می‌شود. برای پاکسازی کلیه مقداری آب لیموی تازه را در آب ولرم بریزید و نوش جان کنید.

آب زغال اخته

عفونت مثانه و دستگاه ادراری، بسیار ناخوشایند و آزاردهنده است. آب زغال اخته می‌تواند درمانی موثر برای این بیماری‌ها باشد. آب زغال اخته همچنین می‌تواند از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کند. برای متعادل‌تر شدن طعم این نوشیدنی، می‌توانید آن را با کمی آب رقیق کنید.

میوه مفید برای کلیه

چای زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای دیگر با خواص شگفت‌انگیز برای سلامتی است. زردچوبه یک ضد التهاب قوی و شناخته‌شده و برای جلوگیری از التهاب همراه با بیماری مزمن کلیه موثر است. همچنین زردچوبه فشار خون را کاهش می‌دهد؛ دومین علت بیماری کلیوی، فشار خون بالاست. نوشیدن چای زردچوبه به عنوان پاک کننده کلیه فوق‌العاده است. برای تهیه چای زردچوبه یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به آبجوش اضافه کنید و ۱۰ دقیقه بجوشانید؛ سپس کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مواد غذایی مفید برای کلیه، “سبزیجات مفید برای کلیه” را مطالعه کنید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۳۹۹ در ۶:۲۴ ق٫ظ

    ممنون خیلی مطلب آموزنده ای بود

    پاسخ

  2. حسین

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۵ ق٫ظ

    حسین

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۲۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۲۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹ در ۰:۱۰ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۴۲ ق٫ظ

  10. amir

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۲۶ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…