چرا قیمت خانه بیش از حدافزایش یافت؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 قیمت خانه چراافزایش یافت ؟ این پرسشی است که دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن در پاسخ به آن با اشاره به افزایش قیمت خانه در ایران معتقد است  :اگر می‌توانستیم به گونه ای در بازارمسکن فعالیت کنیم که متناسب با نیاز جامعه ساخت و سازصورت گیرد ،به طور قطع  امروزبا افزایش بیش از حد قیمت مسکن دربازار روبه رو نبودیم .

گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا حاکی است ، فرشید پورحاجت با اشاره به عوامل تاثیرگذار درافزایش قیمت خانه می گوید: در پنج سال گذشته رکود بر بازار مسکن  حاکم بودو این  موضوع  باعث شد تا قیمت ها طی آن سال‌ها افزایش نیابد اما، بخشی از افزایش قیمت خانه از پارسال تا کنون به سبب انباشت تورمی بوده که درسال‌های گذشته،نشانی از آن ها دربازارمسکن دیده نمی شد.

قیمت خانه

وی با بیان این‌که تورم همچون سایر کالا ها روی قیمت مسکن تاثیر گذار است، افزود: این تورم طی دوران رکود انباشته شده و خود را در قیمت‌ها نشان نداده بود اما اکنون و در دوران رونق، انباشت تورم‌های گذشته باعث افزایش قیمت خانه شده است.

درباره تاثیر تورم بر قیمت خانه بیشتر بخوانید:

رکود طولانی و آینده بازار مسکن

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها دربازار مسکن به سبب نوسان های قیمت ارزودلار است، ضمن آنکه  رکود در صنعت ساختمان، تمایل نداشتن به ساخت و سازمسکن و کاهش عرضه آن  دربازاررا باید ازدیگر عوامل افزایش قیمت مسکن دانست.

در باره تاثیر نرخ ارز بر قیمت خانه بیشتر بخوانید:

تاثیر دلار بر قیمت مسکن در سال ۹۷

پورحاجت با بیان اینکه  اگر می‌ شدبه گونه ای دربازار مسکن فعالیت کنیم که ساخت و ساز، متناسب با نیاز جامعه صورت بگیرد به طور قطع امروزدر بازارافزایش بیش ازحد قیمت را شاهد نبودیم، افزود:اینکه تولید مسکن متناسب با نیاز بازار نیست، یکی از عوامل افزایش قیمت در بازار است.

بنا بر این گزارش ،او یکی دیگر ازعواملی را که اکنون باعث تشدید قیمت‌ها دربازار مسکن شده است، سرازیر شدن پول‌های سرگردان به سمت بازار مسکن ارزیابی کرد وگفت: با نوسان هایی که دربازارارز و دلارایجاد شد ، بخشی از پول‌های سرگردان به سمت بازارمسکن روانه شدند و این موضوع باعث افزایش قیمت خانه شده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن ،کمبود زمین در بازار مسکن را ازدیگر عوامل افزایش قیمت مسکن دانست وگفت :از آنجا که متناسب با تقاضایی که برای ساخت و ساز وجود دارد، زمین برای واگذاری وجود ندارد ، این موضوع  روی قیمت‌ها اثرگذاشته است. او همچنین بر نقش برخی مشاوران بنگاه های املاک درافزایش قیمت خانه و تلاطم  بازارمسکن تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…