به و خواص آن

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به میوه‌ای خوش‌طعم، معطر و سرشار از مواد مغذی است که فواید بسیاری برای سلامتی ما دارد.
خواص به

بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم را میوه‌ها تشکیل می‌دهند که سرشار از مواد مغذی حیاتی برای بدن هستند. مانند بیشتر میوه‌ها، به نیز سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های C، B و A، فیبر، مواد معدنی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، آهن و منیزیم است. این میوه چربی کمی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. در این مطلب مجله دلتا با مهم‌ترین خواص به آشنا می‌شویم.

مواد غذایی پایین آورنده کلسترول

۱. خواص ضد التهابی به

میوه به سرشار از ویتامین ‌C است که حدودا ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. ویتامین ‌C به تقویت سیستم ایمنی و بهبود التهاب کمک می‌کند و همچنین خواص ضد آلرژی هم دارد. به و دانه‌های آن در درمان عفونت مثانه و تورم و التهاب پوستی نیز به‌کار می‌روند.

۲. مناسب برای کاهش وزن

به کالری کمی دارد (هر ۱۰۰ گرم از آن ۵۷ کالری دارد)؛ اما دارای فیبر زیادی است. این میوه چربی، سدیم و کلسترول کمی دارد و این خواص به، آن را به میوه‌ای مناسب برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

خواص به برای لاغری

۳. درمان امراض معده

یکی از خواص به درمان معده درد است. در حقیقت به یک درمان موثر برای بیماری‌های صبحگاهی است؛ وقتی به با عسل مخلوط شود، برای درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت‌های روده مفید است. شربت به نیز برای درمان هموروئید استفاده می‌شود. همچنین فنولیک موجود در به برای درمان زخم معده مفید است.

۴. خواص آنتی‌اکسیدانی

این میوه با توجه به دارا بودن پلی فنولیک، خواص آنتی‌اکسیدانی شگفت‌انگیزی دارد که دشمن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن است. میوه به روند پیری را در بدن کند و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی جلوگیری می‌کند.

فواید به برای پوست

۵. درمان حالت تهوع و استفراغ

خوردن به جوشیده یا پخته حالت تهوع و استفراغ را درمان می‌کند. همچنین به میوه‌ای ادرار آور است که به دفع مایعات مضر از بدن کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با درمان حالت تهوع، “تهوع و درمان خانگی” را مطالعه کنید.

درمان حالت تهوع

۶. کاهش دهنده فشار خون

یکی دیگر از خواص به پایین آوردن فشار خون است. به سرشار از پتاسیم است و به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۷. خواص ضد سرطانی به

خاصیت آنتی‌اکسیدانی به از بدن ما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و سلول‌های بدخیم سرطانی را از بین می‌برد. مواد موجود در این میوه ترکیبات قابض(جمع کننده) دارد که با نام تانن، کاتچین (catechin) و اپی کاتچین (epicatechin) شناخته می‌شوند، این ماده با حذف سموم شیمیایی و سرطان‌زا، از غشاهای مخاطی روده بزرگ در برابر سرطان محافظت می‌کند.

خواص به در بارداری

۸. خواص دانه و روغن به

دانه‌های به، در درمان گرفتگی گلو، نای و سایر بیماری‌ها موثر است. همچنین روغن آن نیز مانع از تعریق می‌شود و برای تقویت قلب، کبد و معده مفید است.

۹. پایین آوردن کلسترول

مصرف منظم به موجب کاهش LDL یا کلسترول بد موجود در خون می‌شود و به سلامت قلب کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز تهیه مربای به، “مربای به؛ بهترین مربا” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…