چشم اندازآینده قیمت خانه

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
چشم اندازآینده قیمت خانه

به گفته عضو کانون انبوه سازان استان تهران ، ادامه رکود در بازار مسکن ، روند ساخت و ساز را هم مختل کرده است.

ایرج رهبرعضو کانون انبوه سازان استان تهران درباره کثرت تقاضای مسکن گفت: درسالهای رکود بخش مسکن ، بسیاری از تولید کنندگان ساخت وسازرا متوقف کردند درحالی که تقاضا برای این بخش افزایش داشته است.وی افزود: کاهش عرضه دردرازمدت باعث کثرت متقاضیان وافزایش قیمت مسکن خواهد شد.

رهبرگفت: هر سال درکشورنیازاست که یک میلیون مسکن ساخته شود واگراین تعداد تامین نشود، در اینده با مشکلات بسیاری رو به رو خواهیم شد.

عضو کانون انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه خانه‌های خالی درکشور لوکس است و متقاضیان توان خرید ندارند ، تصریح کرد:وجود دو میلیون خانه خالی  باعث حبس ۲۵۰ میلیارد دلارسرمایه ملی در بخش مسکن شده است ،و این معضل تاکنون سدی برسر راه اجرای طرح هایی است که برای  رونق بخش مسکن اجرا می شود.

وی افزود: فعالان بازار مسکن و متقاضیان خرید براین باورند که این اقدام ها هنوز به ایجاد تقاضای موثردربازارمسکن منجر نشده است.

این گزارش حاکی است ،اتکای زیاد صنعت ساختمان به تولیدات داخلی، این بخش را به صنعتی کاملا بومی تبدیل کرده به طوری که واردات هنوزنتوانسته است به صنعتی که بیش از۳۰۰ صنعت توانمند داخلی را به حرکت وا می‌دارد لطمه وارد کند.

رونق بخش مسکن همچنان از راهکار های اصلی اعلام شده دولت است وکارشناسان هم محوراصلی تحقق این هدف را ایجاد تقاضای موثر در بازار راکد مسکن و اجرای صحیح طرح مسکن اجتماعی ارزیابی می کنند.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…