میوه های لاغر کننده

۱
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بعضی از میوه‌ها هم انرژی بیشتری دارند و برای سلامتی شما مفیدند و هم به شما کمک می‌کنند وزن‌تان را کم کنید. در ادامه با این میوه‌ها آشنا شوید.
میوه های لاغر کننده

آیا می‌دانستید بعضی میوه‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند؟ بعضی میوه‌ها فیبر و پکتین بیشتری دارند؛ فیبر و پکتین چربی‌های طبیعی محسوب می‎شوند که به تقویت متابولیسم (سازوکار) بدن شما کمک می‌کنند. برخی میوه‌ها هم برای سلامتی شما مفیدند و هم با قرار گرفتن در رژیم لاغری ، می‌توانند به کاهش وزن‌تان کمک کنند. این مطلب مجله دلتا را بخوانید تا با میوه های لاغر کننده آشنا شوید.

مواد غذایی لاغر کننده سریع

سیب

حتما با خواص سیب آشنا هستید. سیب یکی از بهترین میوه های لاغر کننده است. این میوه فوق‌العاده و خوشمزه، سرشار از فیبر و کم‌کالری است. سیب‌ حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و همچنین فیبر است؛ همه این‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به شیوه‌های مختلف وزن کم کنید. اگر می‌خواهید لاغر شوید حتما هر روز یک عدد سیب بخورید.

رژیم لاغری سریع

گلابی

گلابی‌ خیلی به کم کردن وزن کمک می‌کنند و سرشار از فیبراست. در واقع، خیلی از میوه‌ها به لحاظ فیبر اصلا قابل مقایسه با گلابی نیستند. فیبر زیاد گلابی حس سیر بودن به شما می‌دهد و این به کم کردن وزن کمک می‌کند. از آن‌جا که این میوه حاوی پتاسیم است، کلسترول را هم پایین می‌آورد و برای سلامت قلب‌تان نیز خوب است.

موز

موز یکی دیگر از میوه های لاغر کننده است. این میوه سرشار از فیبر و پتاسیم است و این دو به کم کردن وزن شما کمک می‌کنند. موز همچنین سرشار از ویتامین B6 است. با خوردن یک عدد موز، ۳۰ درصد از ویتامین B6 شما تامین می‌شود. ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را از شما دور کند. با مخلوط‌کن، یک شیر موز عالی درست و سلامت خود را تضمین کنید.

خواص موز

توت فرنگی

توت فرنگی برای وزن کم کردن عالی است؛ چون به تولید هورمون‌های آدیپونکتین و لپتین کمک می‌کند؛ این دو هورمون چربی‌سوز و تقویت‌کننده متابولیسم بدن هستند. وقتی توت فرنگی را همراه با رژیم غذایی متعادل و سالم مصرف کنید، متابولیسم بدن‌تان بالا می‌رود و زودتر لاغر می‌شوید. راستی اگر ماست میوه‌ای دوست دارید، حتما از طعم توت فرنگی آن کمال لذت را ببرید.

میوه های لاغر کننده شکم

کیوی

آیا می‌دانستید کیوی به دلیل فیبر زیاد، یکی از میوه های لاغر کننده است؟ احتمالا از خودتان پرسیده‌اید که این دانه‌های سیاه درون این میوه چیست. همه این دانه‌های سیاه کوچک ترکیب خوبی از فیبرهای غیر حل‌شونده است که به هضم غذا کمک می‌کنند؛ اما کیوی فیبر حل‌شونده هم دارد و به این دلیل حس سیری به شما می‌دهد و از این طریق وزن را کاهش خواهد داد.

چه چیزهایی باعث لاغری شکم می شود

گریپ فروت

گریپ فروت با چربی‌ها مبارزه می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که با خوردن نصف گریپ فروت قبل از غذا، می‌توان وزن را کاهش داد. این میوه کالری کمی هم دارد؛ در واقع در نصف گریپ فروت فقط ۳۷ کالری وجود دارد؛ اما سرشار از فیبر است. اگر می‌خواهید وزن‌تان را کم کنید، نصف گریپ فروت را با صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن‌تان بالا برود.

پرتقال

پرتقال میوه‌ای سرشار از ویتامین C، ویتامین B1 و اسید فولیک است و متابولیسم بدن را تقویت می‌کند. اما اشتباه نکنید! آب پرتقال مصنوعی جای پرتقال طبیعی را نمی‌گیرد؛ چون ارزش غذایی این دو یکسان نیست. پرتقال طبیعی نسبت به آب پرتقال مصنوعی، کالری خیلی کمتری دارد و فیبر موجود در آن، در آب پرتقال مصنوعی پیدا نمی‌شود. پرتقال فقط ۷۵ کالری و ۵ گرم فیبر دارد. به جای مصرف آب پرتقال مصنوعی، این میوه لذیذ و پرخاصیت را پوست بکنید و از خوردن آن لذت ببرید.

چربی سوزی با پرتقال

هلو

هلو را هم می‌توان در لیست میوه های لاغر کننده آورد. هلو میوه ایده‌آلی برای یک رژیم غذایی کم کالری است. این میوه مقادیر فراوانی فیبر و پتاسیم دارد و سرشار از ویتامین است. مطالعات نشان داده‌اند که هلو منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان است و این خیلی چیزها را راجع به خواص هلو به ما توضیح می‌دهد. بنابراین خیال‌تان راحت باشد؛ این میوه سموم بدن‌ را دفع و فرم آنرا زیبا می‌کند. هلو منبع غنی ویتامین C نیز است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نوشیدنی‌های چربی‌سوز، “نوشیدنی های طبیعی لاغری و چربی سوز” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۲۷ ب٫ظ

    خیلی عالی و مفید و جامع بود . سپاسگزاریم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…