خرید خانه، رهن و اجاره آپارتمان و بازار مسکن روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت آپارتمان در بازار مسکن مناطق مختلف تهران عنوان خبری است از روزنامه دنیای اقتصاد که بررسی مطبوعات امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ۹۷ را با این خبر آغاز می کنیم . در دنیای اقتصاد می خوانیم :

بازار مسکن

در جریان تحرکات تازه در بازار مسکن که از اواخر پارسال آغاز شد ، مالکان با آشکار شدن نشانه‌های پیش رونق، به تدریج قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش دادند. در این میان رشد معاملات در مناطق مختلف شهر به ویژه مناطق مصرفی(منطقه چهار و پنج) موجب شد تا سمت عرضه، به طمع کسب سود حداکثری قیمت‌های پیشنهادی خود را در یک روند نامتعارف به‌طور ناگهانی افزایش دهند.

اما ادامه این روند در ماه‌های نخستین امسال سبب شد تا تعداد زیادی از متقاضیان مصرفی به دلیل ناهمخوانی قیمت‌‌های پیشنهادی و توان خرید آنها، از بازار مسکن عقب‌نشینی کنند، به ویژه آنکه بخشی از فروشندگان برخلاف قیمت‌های پیشنهادی اعلام شده، هنگام معامله بازهم قیمت‌ بالاتری را به طرف مقابل ارائه می‌کنند. به گفته مشاوران املاک در صورتی که روند قیمت ‌گذاری مالکان همچنان در ماه‌های پیش رو ادامه داشته باشد باید منتظر بود که بازار مسکن در همین امسال دوباره به یک دوره رکود بازگردد.

روزنامه مردم سالاری اما از دلایل افزایش قیمت مسکن می نویسد: دراین خبر آمده است :

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با اشاره به دلایل افزایش قیمت مسکن گفت: اگر می‌توانستیم به نحوی در بازار مسکن فعالیت کنیم که ساخت و ساز، متناسب با نیاز جامعه صورت بگیرد قطعا امروز شاهد افزایش بیش ازحد قیمت مسکن در بازار نبودیم.

فرشید پورحاجت در خصوص عوامل تاثیرگذار افزایش قیمت مسکن اظهار کرد: در پنج سال گذشته با رکود دربازار مسکن روبه روبودیم و این مساله باعث شد تا قیمت مسکن در طول آن سال‌ها افزایش نیابد اما ،بخشی از افزایش قیمت مسکن از پارسال تا کنون به دلیل انباشت تورمی بوده که در سال‌های گذشته، خود را در بازار مسکن نشان نداده بود.

وی با بیان این‌که تورم بر روی قیمت مسکن مانند سایر کالاها، اثرگذار است، افزود: این تورم در طول دوران رکود انباشته و خود را در قیمت‌ها نشان نداده بود اما اکنون و در دوران رونق، انباشت تورم‌های دوران گذشته باعث افزایش قیمت مسکن شده است.

رئیس اتحادیه املاک معتقد است :هزینه دریافت تسهیلات مسکن باید رایگان شود. روزنامه عصر اقتصاد که این خبر را منتشر کرده است می نویسد:

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: نرخ سود تسهیلات مسکن، بالا و زمان بازپرداخت آن کوتاه است که در نتیجه بخشی مهم از مردم نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت و بازپرداخت کنند؛ بنابراین باید بروکراسی اداری دریافت تسهیلات مسکن مورد بازنگری قرار گیرد و مردم بتوانند به راحتی بدون هزینه به بانک‌ها مراجعه کرده و تسهیلات مسکن دریافت کنند.

2 18 خرید خانه، رهن و اجاره آپارتمان و بازار مسکن روی خط مطبوعات

حسام عقبایی افزود: با هزینه‌های خرید اوراق تسهیلات مسکن همواره مخالفم و معتقدم قیمت تمام شده ارائه تسهیلات مسکن به قشرهای متوسط و کم درآمد جامعه، باید بسیار کم و حتی رایگان باشد.

بررسی مطبوعات امروز را با خبر منازل قولنامه ‌ای سنددار می‌شوند از روزنامه تجارت به پایان می بریم . در تجارت می خوانیم :

در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری تصویب شد تا برای خانه های واقع در بافت های ناکارآمد شهری با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران اسناد مالکیت صادر شود.

عباس آخوندی در چهل و دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی یکی از اقدامات لازم در مورد استفاده از تسهیلات مسکن را پیگیری بحث سنددار کردن منازل مسکونی قولنامه‌ای واقع در بافت‌های ناکارآمد شهری برشمرد و گفت: تعاونی‌های مسکن در ایران از تعریف صحیحی برخوردار نیست و این تعاونی‌ها در اصل می‌بایست به جای تعاونی تولید مسکن، تعاونی‌های ساماندهی مصرف مسکن باشند و نام تعاونی تولید مسکن را به تعاونی سرمایه‌گذاری مسکن و یا تعاونی تأمین مسکن تغییر دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…