تاثیر رنگ اتاق بر رفتار کودک

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاثیرگذاری رنگ‌ها روی ذهن و بدن افراد موضوعی بسیار قابل تامل و جالب توجه است. اگر می‌خواهید رنگی مناسب برای اتاق فرزندتان انتخاب کنید، این مطلب را بخوانید.
رنگ اتاق کودک

شاید تاثیر رنگ اتاق کودک بر روی شادی و سلامت کودکان، نکته‌ای باشد که کمتر توجه کسی را جلب کند؛ ولی دانستن آن برای والدین ضروری به نظر می‌رسد. رنگ‌ها این قدرت را دارند تا الهام‌بخش باشند، ایجاد هیجان کنند، آرامش بدهند؛ گاهی حتی درمانگر باشند و یا در نقش محرک عمل کنند. این نکته به ویژه در مورد کودکان اهمیت فراوانی دارد؛ چرا که کودکان در مقابل تاثیرگذاری رنگ‌ها به مراتب حساس‌تر هستند. پس اهمیت انتخاب رنگی مناسب برای دیوار و وسایل اتاق کودکان نباید نادیده گرفته شود. در این مطلب مجله دلتا با تاثیر رنگ اتاق کودک در ذهن و رفتار او آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

بهترین رنگ برای اتاق کودک

قرمز

رنگ قرمز این قدرت را دارد تا به بدن انرژی بدهد و به ذهن نیرو ببخشد. البته برخی تحقیقات حکایت از آن دارد که استفاده بیش از حد از رنگ قرمز باعث تقویت رفتارهای خشن و ناتوانی در تمرکز خواهد شد. سخن آخر این که قرمز اگرچه رنگ فوق‌العاده ای است؛ ولی بهترین رنگ برای دیوار اتاق یک کودک بی‌قرار و ناآرام نیست.

اتاق پسرانه

نارنجی

این رنگ گرم، دوست داشتنی و مملو از نشاط، رنگی فوق‌العاده برای دیوار اتاق کودکان است؛ چون حس اعتماد، برونگرایی و استقلال را در آن‌ها تقویت می‌کند. ماهیت اجتماعی این رنگ هم باعث می‌شود تا کودک و دوستانش در آرامش باشند و ارتباط و همکاری خوبی برقرار کنند.

اتاق دخترانه

زرد

خیلی از ما رنگ زرد را با حس شادی و شادابی مرتبط می‌دانیم. تحقیقات هم این رنگ درخشان و شاد را انگیزه‌بخش  عنوان می‌کنند. رنگ زرد ملایم، باعث تمرکز می‌شود و رنگ زرد پررنگ و درخشان، حافظه را تقویت می‌کند. البته در استفاده از رنگ زرد دقت کنید؛ چرا که ممکن است استفاده بیش از حد از این رنگ، باعث ایجاد حس پریشانی و شاید حتی خشم شود.

سبز

انتخاب سبز به عنوان رنگ اتاق کودک کار هوشمندانه‌ای است. این رنگ تاثیری آرامش‌بخش بر روی کودکان دارد. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که رنگ سبز در بهبود سرعت خواندن کودکان تاثیرگذار بوده و در درک بهتر مفاهیم نیز اثر مثبتی دارد. در استفاده از رنگ سبز نیازی به احتیاط نیست؛ چرا که این رنگ به خودی خود اضطراب و استرس را دور می‌کند.

رنگ اتاق خواب

آبی

تاثیر این رنگ دقیقا برعکس رنگ قرمز است؛ رنگ آبی حس اضطراب، نگرانی و خشونت را کم کرده و باعث کاهش تپش قلب می‌شود. کودکان بهانه‌گیر و خشمگین که مشکلات رفتاری دارند، از رنگی آرامش‌بخش مثل آبی برای دیوار اتاقشان استقبال خواهند کرد.

دکوراسیون اتاق کودک

صورتی

اگر چه خیلی از افراد این رنگ را رنگی دخترانه می‌دانند؛ اما صورتی، حس آرامش‌بخشی را به کودکانی از هر دو جنس منتقل می‌کند. سعی کنید که از رنگ صورتی در وسایل و دکور اتاق کودکتان استفاده کنید؛ به ویژه با پس زمینه‌ای به رنگ خنثی.

اتاق خواب صورتی

رنگ های گرم

رنگ‌های گرم در اکثر افراد، الهام‌بخش شادی و راحتی هستند. در عین حال این رنگ‌ها می‌توانند سبب شوند تا افراد در فضاهای باز و بزرگ، احساس راحتی بیشتری کنند. البته این بدان معنا نیست که فقط به رنگ‌های قهوه‌ای و برنز خود را محدود کنید. این رنگ‌های زیبا را با رنگ‌های روشن‌تر و سایه‌دار به کار گیرید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب کوچک

رنگ های سرد

برخی از ما رنگ‌های سرد را با محیط‌های استریل و بیمارستانی ارتباط می‌دهیم؛ ولی رنگ‌های سرد ملایم می‌توانند تاثیری آرامش‌بخش بر روی کودکان داشته باشند. به علاوه این رنگ‌ها کمک می‌کنند تا فضاهای کوچک، کمی بزرگ‌تر به نظر برسند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات انتخاب پرده اتاق کودک، “انتخاب و نصب پرده اتاق کودک” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…