انواع ماسک موز برای صورت

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب با ۷ نوع ماسک موز آشنا می‌شوید که در مراقبت از پوست شما بسیار موثرند.
ماسک موز برای صورت

موز نه‌تنها میوه‌ای خوشمزه و مقوی است، بلکه می‌تواند اثرات باورنکردنی بر روی سلامت و زیبایی پوست صورت شما داشته باشد. موز حاوی ویتامین A، ویتامین B، ویتامین E و پتاسیم است که هر کدام به‌طور طبیعی با مرطوب نگه داشتن پوست و محافظت از آن در برابر رادیکال‌های آزاد، در از بین بردن لکه های پوستی موثرند. علاوه‌براین حتی پوست موز هم در رفع لکه‌های قهوه‌ای صورت ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و کاهش چین و چروک‌ها تاثیرگذار است. در این مطلب مجله دلتا با ۷ نوع ماسک موز برای صورت آشنا می‌شوید که در مراقبت از پوست شما بسیار موثرند. با ما همراه باشید.

بهترین ماسک خانگی

۱. ماسک موز و عسل

در حالی که موز باعث پاکسازی پوست شما می‌شود، عسل هم ضمانتی برای جلوگیری از خشکی پوست است. برای تهیه این ماسک موز برای صورت یک عدد موز له‌شده را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، روی صورت خود بمالید و بعد از پانزده دقیقه آن را بشویید.

ماسک موز و عسل

۲. ماسک موز و آب‌لیمو

اگر پوست‌تان چرب است و این موضوع اذیت‌تان می‌کند، اسید سیتریک موجود در آب لیموترش به تمیزی و لایه‌برداری پوست شما کمک می‌کند. یک موز له‌شده را با آب نصف لیمو مخلوط کنید، روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید به‌مدت ده تا پانزده دقیقه بماند؛ سپس پوست خود را بشویید.

انواع ماسک موز برای صورت

۳. ماسک موز و جوش ‌شیرین

یکی دیگر از انواع ماسک موز برای صورت ماسکی است که با ترکیب موز و جوش شیرین درست می‌شود. یک عدد موز له‌شده را با حدود نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین، به‌عنوان یک پاک‌کننده و چربی‌زدای طبیعی، مخلوط کنید. اجازه دهید این ماسک جوش شیرین و موز حدود ده دقیقه روی پوست‌تان بماند. بعد صورت خود را بشویید.

۴. ماسک موز و زردچوبه

زردچوبه خواص ضدباکتریایی دارد و اضافه کردن آن به ماسک موز برای صورت باعث می‌شود باکتری‌هایی که به‌عنوان علت ایجاد جوش شناخته می‌شوند، ازبین بروند. برای تهیه این ماسک، به نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک موز نیاز دارید. ماسک را روی صورت خود بگذارید و بعد از ده تا پانزده دقیقه آن را بشویید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نوعی دیگر از ماسک زردچوبه، “طرز تهیه ماسک زردچوبه؛ درمان کننده جوش و آکنه” را مطالعه کنید.

خواص زردچوبه برای پوست

۵. ماسک موز و آووکادو

موز پوست‌تان را تمیز می‌کند و آووکادو آن را مرطوب و نرم نگه می‌دارد. نصف آووکادو را با یک عدد موز رسیده له کنید، روی صورت خود بمالید و بگذارید مدت بیست دقیقه بماند، سپس آن را بشویید.

ماسک آووکادو

۶. ماسک موز و ماست

کمی ماست به ماسک موز خود اضافه کنید تا التهاب و قرمزی ناشی از جوش‌های صورت‌تان را کاهش دهد. برای تهیه ماسک ماست و موز، نصف لیوان ماست را به یک عدد موز له‌شده اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس آن را بشویید.

مراقبت از پوست صورت

۷. ماسک موز و روغن نارگیل

با استفاده از لوریک اسید موجود در روغن نارگیل، می‌توانید باکتری‌های مولد آکنه‌ را از بین ببرید. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را آب کرده (می‌توانید این کار را هم روی اجاق گاز انجام دهید و هم با مایکروویو) و با یک عدد موز له‌شده مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از نیم ساعت صورت‌تان را بشویید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع ماسک‌های سفید کننده پوست، “ساخت ماسک سفید کننده خانگی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…