استادیوم لوژنیکی ، غول زیبای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسابقات جام جهانی فوتبال را با مجله دلتا دنبال کنید.
استادیوم لوژنیکی

استادیوم لوژنیکی مسکو (Luzhniki Stadium) در بین روس ها به «استادیوم مرکزی لنین» معروف است. استادیومی که هم شاهد هیاهو و غریو عاشقان ورزش و تماشاگران ناسیونالیست روس بوده و هم روایتگر اندوه  مادران و زنانی بود که فرزندان و همسرانشان در رژه سربازان بازگشته از جنگ جهانی دوم حضور نداشتند.ورزش همیشه بهانه ای است تا اختلاف طبقاتی، فقر و جنگ برای نود دقیقه هم که شده پشت درهای ورزشگاه بمانند.حالا آن روزهای تلخ کمی کمرنگ شده و برای نسل  جدید، مشق کتاب تاریخ محسوب می شوند.

استادیوم لوژنیکی

به گزارش مجله دلتا، استادیوم لنین که در سال ۱۹۵۵ افتتاح شد، میزبانی از مسابقات المپیک تابستانی۱۹۸۰ را نیز به عهده داشت. ورزشگاه بزرگ شهر مسکو  اینک با شمایلی مدرن و  تغییر نام به«لوژنیکی» تغییر حال و هوای مردم روسیه رانشان می دهد.

 استادیوم لوژنیکی با ظرفیت ۸۱هزار نفر در لیست بزرگ ترین ورزشگاه های اروپا قرار دارد. این ورزشگاه در سال ۲۰۱۳ بازسازی شد تا روح کلاسیک استالینی خود که در کالبد معماری آن دمیده شده بود را به شخصیت مدرن امروزی تبدیل کند. هرچند در نمای بیرونی استادیوم لوژنیکی همچنان شاهد سبک معماری متداول استالینی هستیم. سبکی که در بیشتر بناهای قدیمی کشورهای جداشده از شوروی و به طور کلی شرق اروپا به وفور دیده می شود.

جام جهانی 2018 روسیه

افتتاحیه و فینال جام جهانی فوتبال از باشکوه ترین و پربیننده ترین اتفاق های ورزشی جهان است. اتفاقی که می تواند یک ورزشگاه را برای همیشه به تاریخ منگنه کند و تا فوتبال هست نام آن ورزشگاه نیز  در یادها  باقی بماند. بعد از برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا۲۰۰۸ در لوژنیکی، تا چند روز دیگر این ورزشگاه قرار است میزبان مسابقه آغازین و پایانی رقابت هایی باشد که کشورها برای رسیدن به آن میلیاردها دلار هزینه کرده اند. جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال به میزبانی روسیه همان رویدادی است که نام استادیوم لوژنیکی را به تاریخ پیوند می دهد.

ظرفیت استادیوم لوژنیکی

این ورزشگاه درسال۱۹۶۳ جمعیتی بیش از ۱۰۲ هزار نفر را برای دیدار تیم های ملی فوتبال شوروی و ایتالیا به خود دید که این بیشترین تعداد تماشاچی در تاریخ این استادیوم بوده است.

معماری ورزشگاه

شرکت های معماری از جمله «پی ای آرنا» و «جی ام پی آرکیتکتن» آلمان در کار  توسعه و بازسازی استادیوم لوژنیکی فعالیت داشته اند. تا به امروز این ورزشگاه شش بار مورد بازسازی و توسعه قرار گرفته است که آخرین آن از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به طول انجامید و ۳۵۰ میلیون دلار بابت آماده سازی ورزشگاه جهت میزبانی جام جهانی هزینه شد .

این ورزشگاه هفت دیدار از دیدار های جام جهانی ۲۰۱۸ را میزبانی خواهد کرد. از جمله این مسابقات می توان به بازی افتتاحیه بین تیم های روسیه و عربستان، یک دیدار از گروه ایران بین تیم های مراکش و پرتغال و مسابقه فینال اشاره کرد که می تواند توجه فراوانی را به خود جلب کند.

در مدت برگزاری مسابقات در استادیوم لوژنیکی، تماشاگران از شش مرحله بازرسی عبور خواهند کرد. برای ورود و خروج هرچه سریعتر تماشاچیان به ورزشگاه ۴۲۹ مسیر ورودی و ۹۰۰ اسکنر تعبیه شده است که از ازدحام جمعیت هنگام ورود و خروج جلوگیری می کند. از طرفی ۳۰۰۰ دوربین امنیتی تمامی وقایع را رصد خواهند کرد که به بالاترین فناوری امنیتی از جمله اسکن صورت و «وی ری» مجهز هستند.

جام جهانی روسیه

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تغییرات و امکانات فراوانی برای سهولت حضور افراد کم توان و معلول در استادیوم لوژنیکی تعبیه شده است.آنها می توانند به راحتی با صندلی چرخدار از درهای ورودی مخصوص و جایگاه خاص به ورزشگاه آمده و از تماشای این دیدارها لذت ببرند.

 در همین ارتباط بخوانید:

نرخ اجاره خانه و اقامت در سارانسک روسیه

سوچی، در انتظار یک میلیون هوادار فوتبال!

یک نظر

  1. حسن

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ در ۲:۳۱ ب٫ظ

    با آرزوی موفقیت برای تیم ملی ایران

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…