با این نوشیدنی ها در ماه رمضان تشنه نمی‌شوید

۳
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها میل کردن یک لیوان شربت و نوشیدنی گوارا که همزمان عطش شما را برطرف کند خالی از لطف نیست.
نوشیدنی رفع تشنگی

یکی از سختی‌های روزه گرفتن احساس عطش و تشنگی در طول روز است؛ به‌خصوص وقتی که بیرون از خانه و در محل کار باشید. هرچند که ماه رمضان امسال به سختی سال‌های گذشته نبوده و گرمای هوا چندان آزاردهنده نیست، اما به هرحال باید از افطار تا سحر را با انواع شربت های ضد عطش و نوشیدنی های رفع تشنگی سر کرد. در طرز تهیه ۵ نوشیدنی برای جلوگیری از احساس تشنگی با مجله دلتا همراه باشید.

شربت خاکشیر و آبلیمو

ابتدا خاکشیر را بشویید و سپس با آبلیموی تازه و کمی شکر مخلوط کنید. شربت آماده است و می‌توانید از افطار تا سحر آن را میل کنید. اگر علاقه‌ای به لیمو ندارید، کمی عرق بیدمشک یا گلاب به شربت بیفزایید.

شربت گلاب

مقداری گلاب را با آب مخلوط کنید و این شربت را بنوشید. برای معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خوردن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدری که باعث استفراغ شده و صفرا را خارج کند. نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین می‌برد و بدن را تقویت می‌کند. بوییدن گلاب برای تقویت قلب و رفع بیهوشی و تقویت حواس باطنی مفید است.

انواع شربت رفع تشنگی

شربت خیار و سکنجبین

تعدادی خیار را رنده کنید، کمی سکنجبین داخل لیوان بریزید، خیار‌های رنده شده را به آن اضافه کنید و سپس آب و لیموترش بریزید. این شربت علاوه بر اینکه تشنگی تان را برطرف می‌کند، طعم خوبی نیز دارد.

شربت بیدمشک

بیدمشک علاوه بر اینکه تقویت کننده قلب و اعصاب است می‌تواند تا حد زیادی از تشنگی شما بکاهد. عرق بیدمشک را با مقداری آب مخلوط کنید و بنوشید؛ بی‌شک متوجه اثر معجزه‌آسای آن خواهید شد.

شربت خاکشیر و تخم شربتی

خاکشیر و تخم شربتی خنک کننده و ضد عطش بوده و می‌توانند آب را درون دانه‌های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند. تخم شربت و خاکشیر رو پاک کنید و توی آب بریزید. آب لیمو و شکر را اضافه کنید و هم بزنید.

شربت سکنجبین رفع تشنگی

سعی کنید نوشیدنی های رفع تشنگی را به مرور از افطار تا هنگام خواب بنوشید و تا حد امکان از نوشیدن چای، قهوه و نوشابه‌ها، به‌دلیل دارا بودن سطح بالایی از کافئین و شکر خودداری کنید چرا که این مایعات باعث از دست رفتن سریع‌تر آب بدن می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع شربت ”طرز تهیه شربت آلبالو خانگی” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۲۹ ق٫ظ

    مطلب خوب بود

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۷ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…