اصول دکوراسیون اتاق خواب

۷
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فنگ شویی اتاق خواب سبب ایجاد محیطی سرشار از صلح و آرامش و پر از انرژی مثبت برای استراحت بهتر در شب می‌شود.
فنگ شویی اتاق خواب

قدمت فنگ شویی به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد و با توجه به شیوه زندگی مدرن و شلوغ امروزی، اهمیت این موضوع بیش از پیش از شده است. در کنار فنگ شویی دیگر نقاط خانه، فنگ شویی اتاق خواب نیز دارای اهمیت است، چرا که  رعایت اصول فنگ شویی در اتاق خواب، موجب آرامش بهتر شما در هنگام خواب و ایجاد محیطی صلح‌آمیز و پر از انرژی مثبت برای استراحت می‌شود. در ادامه با نکاتی در خصوص فنگ شویی برای اتاق خواب آشنا خواهید شد. پس با مجله دلتا همراه باشید.

ایجاد آرامش در خانه

قرارگیری درست تخت‌خواب و مبلمان

یکی از اصول فنگ شویی در اتاق خواب که در مقاله‌های مرتبط با این مبحث دیده می‌شود، نحوه قرارگیری درست تخت‌خواب و مبلمان مربوط مانند میز توالت و … است. بهتر است تخت خود را روبه‌روی در اتاق قرار ندهید. اتاق خواب اتاق شخصی و محل آرامش  و بهتر است روبه‌روی در و محل رفت و آمد دیگر اعضای خانه نباشد. همچنین قسمت بالای تخت را به گونه‌ای قرار دهید که ۳ تا ۵ سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته و جریان آزاد انرژی به سمت شما سرازیر شود. در صورتی که تخت را از دوطرف به دیوار چسبانده‌اید نیز بهتر است این فاصله را رعایت کنید.

اتاق خواب شیک

 آینه روبه‌روی تخت قرار نگیرد

میز توالت یا آینه آن را هرگز روبه‌روی تخت قرار ندهید. آینه را کنار تخت بگذارید. قرارگیری آینه میز توالت و جهت سر موقع خواب در فنگ شویی نباید به گونه‌ای باشد که شما نصف شب پس از بیدار شدن از خواب تصویر خود را در آینه روبه‌رویتان ببینید؛ بهتر است جهت آینه را عوض کنید.

مرتب بودن اتاق خواب

یک مدل فنگ شویی اتاق خواب، مدل مینیمال و با ساده‌ترین وسایل ممکن است. بهتر است تا جای ممکن اتاق خواب شما خلوت باشد تا انرژی‌های بیشتری جذب کنید. از شلوغ کردن اتاق بپرهیزید و همیشه آن را مرتب کنید. همچنین بهتر است زیر تخت نیز وسایل زیادی قرار ندهید.

تخت‌خواب باید ارتفاع مناسبی از سطح زمین داشته باشد تا انرژی بتواند زیر آن جریان پیدا کند. بسیار دیده‌ایم که این روزها زیر تخت‌خواب‌ها کشو و کمدهای کوچک و بزرگ قرار می‌دهند تا وسایل اضافی خود را داخل آن بگذارند. شاید این کار برای جبران فضاهای اندک جاسازی در خانه‌های امروزی مناسب باشد؛ اما بر اساس قانون فنگ شویی جلوی جریان انرژی در اتاق گرفته می‌شود و بهتر است زیر تخت خود را خالی کنید.

دکوراسیون داخلی

استفاده از فرش یا قالیچه

گاهی اوقات افراد از انداختن فرش در اتاق خواب پرهیز می‌کنند؛ اما اصول فنگ شویی اتاق خواب می‌گوید که فرش می‌تواند یک دارایی ارزشمند برای اتاق خواب شما باشد. اضافه کردن فرش کوچک یا قالیچه در زیر یا نزدیک تخت می‌تواند به جمع شدن انرژی در هنگام خواب و ایجاد تعادل بین نیروی‌های یین (بافت نرم) و یانگ (سطح سخت) منجر شود.

دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده

کنار زدن پرده ها

یک اصل دیگر در فنگ شویی اتاق خواب این است که باید پرده‌های اتاق خواب را باز کنید. صبح هنگام پس از بیدار شدن از خواب پرده‌ها را کنار بزنید تا نور به شما انرژی دهد. همچنین در صورتی که شرایط جوی مساعد بود می‌توانید پنجره را نیز باز کنید. این امر به شما اجازه می‌دهد تا انرژی نور طبیعی و هوای تازه را به اتاق خواب خود وارد کنید. اما هنگام شب پنجره‌ها و پرده‌ها را ببندید تا در زمان خواب انرژی تازه در داخل اتاق شما در گردش باشد و خارج نشود.

چیدمان اتاق خواب

استفاده از رنگ‌های خنثی برای دیوار

اگر می‌خواهید از رنگ‌های تند و غیر متعارف استفاده کنید، بهتر است قید اصول فنگ شویی را بزنید. چرا که برای پیروی از اصول فنگ شویی باید از رنگ‌های خنثی برای دیوارهای اتاق خواب خود استفاده کنید. هنگام نقاشی دیوارهای اتاق خواب، رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید تا در هنگام خواب انرژی بیش از حد از رنگ دیوارها جذب نشود. رنگ‌ها طیف گرم و زمینی داشته باشند. البته می‌توانید از برخی رنگ‌های آبی خنک نیز استفاده کنید. رنگ‌های قرمز، سفید و صورتی نیز جاذب انرژی است، می‌توانید در اکسسوری‌های اتاق خواب، مانند شمع و گل‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

فنگ شویی در خانه

 اتاق خواب یکی از موارد مهم در اجرای اصول فنگ شویی خانه و بهتر است حتما برای داشتن خواب راحت و جذب انرژی بیشتر در هنگام خواب و سر حال بیدار شدن از خواب به این نکات توجه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اشتباهات رایج دکوراسیون، “اشتباهات کوچک اما تاثیرگذار در دکوراسیون” را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۳۹۹ در ۳:۵۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۲ ق٫ظ

  7. روزبهانی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۲ ق٫ظ

    بسیار جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…