طرح عجیب ساخت خانه‌های ۳۰متری در پایتخت

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از طرح عجیب ساخت خانه‌های 25 تا 35 متری خبر داده است.
خرید خانه 30 متری در تهران

خرید خانه ۳۰ متری در تهران تا چه حد مطلوب متقاضیان مسکن خواهد بود مشخص نیست، اما عبدالرضا گلیایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران از رویکرد جدی ساخت خانه‌های ۳۵ متری و ارائه مجوز ساخت واحدهای کوچک‌مقیاس و حداکثر تا ۳۵ متر مربع در تهران خبر داده است.

به گزارش مجله دلتا خروج تدریجی قشرهای جامعه از بازار خرید و فروش مسکن و ورود این خانوار‌ها به بازار اجاره، مشکلات بازار مسکن را دو چندان کرده است. به طوری ‌که به منظور حل این التهابات و ایجاد آرامش در بازار، شهرداری تهران و وزارت کشور از طرح ساخت خانه های کوچک‌متراژ و تشویق متقاضیان به خرید خانه های ۳۰ متری در تهران رو نمایی کرده‌اند.

رویکرد کوچک سازی

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با بیان اینکه حداکثر ۴۰ درصد و حداقل ۲۰ درصد از واحدهای ساختمان‌ها به این طرح اختصاص می‌یابد گفت: این پروژه کاملا متفاوت از طرح مسکن مهر است و با توجه به آنکه تجربه‌های خوبی از این طرح در کشورهای مختلف وجود داشته است، می‌توان با مطالعه دقیق به بهترین نحو از ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده کرد.

گلپایگانی با اشاره به اینکه در مرحله اول باید پیشنهاد ساخت واحدهای کوچک‌متراژ در وزارت کشور بررسی شود گفت: شهرداری‌های کلان‌شهرها باید در خصوص اجرای این طرح نظر خود را اعلام کنند. در اجرای این طرح از نظرات تمام کارشناسان استفاده خواهد شد.

خرید آپارتمان نقلی در تهران

وی با اشاره به امتیازات در نظر گرفته شده برای این طرح، گفت: برای سازندگان این واحدها و همچنین برای افرادی که قصد خرید این واحدها را دارند، تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد. همچنین تخفیفاتی برای سازندگان از جمله کم کردن تعداد پارکینگ در نظر گرفته شده است، به طوری که اگر این واحدها در مجاورت مترو قرار داشته باشند لزومی ندارند که ۱۰۰ درصد واحدها دارای پارکینگ باشد.

خانه ۳۰ متری مشکل خانه‌دار شدن را حل می کند؟

گرچه پیشنهاد ساخت واحدهای مسکونی کوچک به منظور خانه‌دار کردن قشرهای پایین جامعه مطرح شده؛ اما نکته حائز اهمیت، دلیل ارائه این طرح است. در واقع این کاهش بیش از ۵۰ درصدی ساخت مسکن در سال‌های اخیر و رشد فعالیت‌های سوداگرانه بوده است که موجب افزایش قیمت مسکن و در نتیجه دور شدن مردم از خرید خانه شده است.

بنابراین ساخت خانه‌های کوچک‌متراژ راهکار جبران سیاست‌های اشتباه سال‌های گذشته در حوزه مسکن نیست و بدون در نظر گرفتن عوامل اصلی رشد قیمت و بر طرف کردن آن‌ها، ارائه طرح‌های عجولانه مانند ساخت خانه با متراژ پایین، صرفا سوداگری در زمین را افزایش می‌دهد و این موضوع افزایش مجدد قیمت تمام شده مسکن را در پی خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین اخبار‌ مسکن “حق کمیسیون قرارداد اجاره در سال ۹۹” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۲ ق٫ظ

  2. روزبهانی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۳ ق٫ظ

    برای مجردها مناسب است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…