رکود طولانی و آینده بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رکود طولانی بازار مسکن به افزایش قیمت خانه در ماه های اخیر منجر شده است. یک کارشناس مسکن با بیان این مطلب معتقد است : به سبب این رکود طولانی، مسکن ظرفیت چندانی برای افزایش قیمت ندارد. در نتیجه در شش ماهه دوم امسال سرعت افزایش قیمت خانه کاهش می یابد.

در باره رکود طولانی بازار مسکن بیشتر بخوانید:

رکود تورمی، دامنگیر بازار مسکن

نود و هفت ، سال رونق یا رکود مسکن

 به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، «عباس زینعلی» گفت : بازار مسکن در سه چهار ماهه ابتدایی هر سال با تحولاتی روبه رو می شود و این تحولات  امسال زودتر آغازشد و دیدیم که میانگین قیمت خانه در شهر تهران طی اردیبهشت ماه امسال ۳۵ درصد افزایش یافت.

رکود طولانی

او علت این افزایش قیمت را به سبب رکود طولانی بخش مسکن دانست و افزود طبیعی است که رونق نسبی به این بخش وارد شده باشد.او در عین حال یادآور شد که احتمالا این روند یکی دو ماه آینده هم ادامه خواهد یافت اما حرکت رو به رشد دربخش مسکن دوراز انتظار است.

این کارشناس افزود: هم اکنون بازارهای دیگراشباع شده اند و فقط بخش مسکن باقی مانده است. در واقع نوعی بی اعتمادی نسبت به سایر بازارها ایجاد شده وهمه تصور می کنند مسکن کالایی ماندگار است و نیاز به آن همیشه وجود دارد، پس می شود به سمت آن رفت. بنابر این این حرکت باعث افزایش میزان تقاضا و درپی آن افزایش قیمت مسکن شده است . اما بازارکنونی چندان ظرفیتی برای حرکت به سمت رونق ندارد.

در باره رونق بازار مسکن بیشتر بخوانید:

بستر رونق مسکن فراهم نیست

زینعلی با اشاره به رشد ۵۳ درصدی قیمت خانه درمنطقه ۵ طی ارnیبهشت ماه ۹۷ در مقایسه با همین ماه درسال ۹۶خاطرنشان کرد: منطقه ۵ ، منطقه ای وسیع و مهاجرپذیر است. بسیاری ازمردم ازسایر شهرها به تهران مهاجرت می کنند و کسانی که توانمندی  مالی دارند به دلایل مختلف در منطقه ۵ ساکن می شوند.

وی افزود :از آنجا که درمناطق دیگرتهران واحد های مسکونی به حد اشباع وجود دارد، خریداران بیشتر به سمت مناطق ۵ و۲۲ می‌روند و به سبب آماده نبودن  زیرساخت های منطقه ۲۲ ، بنابراین خریداران خانه منطقه ۵ را برای سکونت انتخاب می کنند که این فشارتقاضا به افزایش قیمت خانه در این منطقه بیش ازسایر مناطق منجر شده است.

کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه هم اکنون گرایشی چندان به سرمایه گذاری دربخش مسکن دیده نمی شود، گفت: التهاب های سیاسی و اجتماعی معمولا در تلاطم  و رکود بازار مسکن تاثیر گذار است اما این روند درنیمه دوم امسال ادامه نخواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…