مسکن ملی ارزان شد

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسته حمایتی تعریف شده در طرح اقدام ملی مسکن می‌تواند تا ۲۵ درصد قیمت تمام‌شده تولید مسکن را کاهش دهد.
کاهش قیمت مسکن ملی

معاون وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اثرگذاری بسته حمایتی طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت تمام متقاضیان این طرح به اندازه‌ای که از امکانات بسته حمایتی استفاده می‌کنند باید نسبت به کاهش قیمت مسکن ملی اقدام کنند.

به گزارش مجله دلتا محمود محمودزاده با بیان اینکه بسته حمایتی تعریف‌شده می‌تواند منجر به کاهش قیمت ۲۵ درصدی مسکن ملی شود، گفت: اراضی موجود در منطقه ۲۲ قابلیت اجرای مسکن ملی در قالب پروژه‌های مشارکتی را دارند که در صورت درخواست بخش خصوصی، وارد پروژه خواهیم شد.
به گفته معاون مور مسکن و ساختمان تمام متقاضیانی که وارد طرح اقدام ملی می‌شوند، چه کسانی که اراضی خود را در این پروژه عرضه می‌کنند و چه سرمایه‌گذارانی که قصد عرضه واحدهای نیمه تمام را از طریق طرح مسکن ملی دارند، به نسبتی که از امکانات بسته حمایتی استفاده می‌کنند باید قیمت تمام شده مسکن ملی را کاهش دهند.

محمودزاده همچنین درباره نحوه عرضه پروژه مسکن ملی تهرانسر گفت: تهرانسر یک پروژه چندگانه است که بخشی از آن کلنگ‌زنی شده است و برخی از پلاک‌های این پروژه کلنگ‌زنی خواهند شد.

طرح ملی مسکن

وی با بیان اینکه این پلاک‌ها به مروز به مشارکت گذاشته  و برای آن‌ها شریک انتخاب و تعیین خواهد شد، ادامه داد: تا زمانی که سهم دولت و سهم بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مسکن ملی مشارکتی مشخص نشود، نمی‌توان درباره نحوه واگذاری آن تصمیم گرفت.

محمودزاده افزود: با توجه به قیمت زمین و هزینه تمام شده ساختمان، سهم دولت و شریک از تعداد واحدهای ساخته شده در پروژه مشارکتی مشخص و در آن زمان براساس قیمت کارشناسی شده واحدها سهم طرف ها جدا می‌شود. بنابراین تا زمانی که سهم دولت و شریک جدا نشود، نمی‌توانیم تعهدی برای آن ایجاد کنیم. پروژه‌های مشارکتی باید به نقطه‌ای برسد که قابل تقسیم سهم بین شرکا باشد.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین اخبار‌ مسکن  “خواب بازار مسکن تا پایان خرداد ۹۹” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…