اشتباهات کوچک اما تاثیرگذار در دکوراسیون

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی کوچک‌ترین اشتباهات در دکوراسیون می‌توانند نظم و زیبایی منزل را بر هم زنند و به این طریق زحمات شما هدر می‌رود.
اشتباهات دکوراسیون

شاید شما خیلی برای دکوراسیون منزل خود هزینه کرده و وسایل لوکس و زیبایی هم داشته باشید، اما دکوراسیون خانه‌تان آن‌قدر که باید زیبا نشود و از آن راضی نباشید.  در این صورت، احتمالا اشتباهات دکوراسیون که ناخواسته مرتکب شده‌اید باعث شده‌ تا دکوراسیون منزل‌تان رضایت‌بخش و ایده‌آل نباشد. مهم‌ترین و رایج‌ترین اشتباهات دکوراسیون که اکثر ما ایرانی‌ها مرتکب می‌شویم را در این مطلب مجله دلتا با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

قوانین چیدمان منزل

اشتباهات دکوراسیون

نصب تابلو در ارتفاع بالا

نصب کردن تابلوها در ارتفاع خیلی بالا از بزرگ‌ترین و زشت‌ترین اشتباهات دکوراسیون منزل است. تابلوها را باید طوری نصب کنید که برای نگاه کردن آن‌ها لازم نباشد سرتان را زیاد بالا بگیرید و یا می‌توان گفت تابلوها باید همسطح چشم بیننده باشند.

اشتباهات رایج دکوراسیون

بیش از حد ست کردن

این که فکر می‌کنید همه وسایل باید از یک رنگ، یک طرح و یک برند باشند، اشتباه بزرگی است و در این صورت وسایل خانه خیلی زود برای شما تکراری و خسته‌کننده می‌شوند. مثلا لازم نیست مبلمان و ناهارخوری دقیقا از یک رنگ و یک طرح باشند؛ باید کمی خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید خانه‌ای زیبا و چشم‌نواز داشته باشید.

کوسن های فراوان روی مبلمان

یکی از بدترین اشتباهات دکوراسیون استفاده از کوسن‌های زیاد روی مبل است. کوسن‌ها مبلمان‌های ساده و خنثی را جذاب می‌کنند؛ اما وقتی شما روی مبلمان خود را پر از کوسن‌های رنگارنگ می‌کنید مهمان‌هایتان مجبورند برای نشستن همه آن‌ها را روی زمین بریزند و این اصلا زیبا نیست. به علاوه این که اگر تعداد کوسن‌ها بیش از حد باشد باعث بی‌نظمی و شلوغ بودن منزل شما می‌شود.

کوسن در دکوراسیون

استفاده از یک رنگ در دکوراسیون

بهتر است که هیچ‌وقت فقط از یک رنگ برای هیچکدام از قسمت‌های خانه خود استفاده نکنید. مثلا اگر اتاق خوابتان کلا صورتی رنگ باشد، کسل‌کننده می‌شود؛ ولی اگر صورتی و سفید را ترکیب کنید، فوق‌العاده خواهد شد.

مبل ها را کنار دیوار نچینید

چیدن مبل‌ها کنار دیوار اصلا جالب نیست و بسیار حالت رسمی دارد. برای زیباتر شدن منزل و بیشتر شدن حس صمیمیت، بهتر است مبل‌ها را با فاصله از دیوار و مثلا به حالت گرد بچینید.

چیدمان مبل

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب، “اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب کوچک” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…