ماساژ سر برای رشد مو

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماساژ سر می‌تواند یکی از روش های موثر برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو باشد.
ماساژ سر

آیا تا به حال سرتان را ماساژ داده‌اید؟ اگر این کار را انجام داده باشید، حتما می‌دانید چقدر آرامش‌بخش است. بعضی از پژوهشگران ادعا می‌کنند ماساژ علاوه بر کاهش استرس و تنش، می‌تواند رشد موها را نیز تقویت کند. فایده ماساژ سر برای رشد مو مواقعیت است یا افسانه؟ در این مطلب مجله دلتا، به شواهد علمی در مورد اثر ماساژ برای رشد مو نگاه دقیق‌تری می‌اندازیم. علاوه بر این، چند روش برای ماساژ دادن سر را هم به شما می‌گوییم. با ما همراه باشید.

چند روش خانگی برای تقویت مو

آیا ماساژ برای رشد مو مفید است؟

پژوهشی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان داد که ماساژ‌ به‌صورت منظم می‌تواند باعث ضخیم‌تر شدن مو شود. در این پژوهش، سر ۹ مرد ۴ دقیقه در روز به‌مدت ۲۴ هفته ماساژ داده شد. در پایان پژوهش، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که موهای مردان در مقایسه با ابتدای پژوهش ضخیم‌تر شده است.

فواید ماساژ برای رشد مو، به فولیکول مو مربوط می‌شود. زندگی هر تار موی سر شما از فولیکولی آغاز می‌شود که درست زیر پوست سر قرار دارد. بر مبنای پژوهش‌ها، ماساژ سر با کشش سلول‌های فولیکول مو باعث ضخیم شدن تارهای مو می‌شود. علاوه بر این، ماساژ فولکیول‌ها را تحریک می‌کند تا تارهای موی ضخیم‌تری تولید کنند.

ترفندهایی برای رشد سریع مو

روش های مختلف ماساژ

روش‌های مختلفی برای ماساژ دادن سر وجود دارند که می‌توانند رشد مو را تحریک کنند. در ادامه ۴ روش را بررسی می‌کنیم.

۱. ماساژ سنتی

در ماساژ سنتی فقط از نوک انگشتان استفاده می‌شود.

۱. با نوک انگشتان هر دو دست و با حرکات دایره‌وار، فشار آرام تا متوسطی بر سر وارد کنید.

۲. تمامی قسمت‌های سر را ماساژ دهید.

۳. هر روز چندین بار و هر بار ۵ دقیقه با نوک انگشتان‌، سرتان را ماساژ دهید.

همچنین می‌توانید از ماساژدهنده‌های حرفه‌ای بخواهید سرتان را ماساژ دهند. هزینه این کار با توجه به مدت ‌زمان ماساژ متفاوت است.

ماساژ کف سر برای ریزش مو

۲. ماساژ هنگام شست‌و‌شوی سر

اگر وقت ندارید، می‌توانید هنگام شستن سرتان، آن را به روش سنتی (که در بالا توضیح دادیم) ماساژ دهید. در حالی که شامپو یا نرم‌کننده به سرتان زده‌اید، به‌مدت ۵ دقیقه با نوک انگشتان، سرتان را ماساژ دهید؛ سپس موهایتان را طبق معمول آب‌کشی کنید.

فواید ماساژ سر

۳. استفاده از برس و دستگاه‌های ماساژ

برای سر هم مانند بدن، ابزارهای مختلفی برای ماساژ وجود دارد. با این که بعضی از متخصصان پوست، استفاده از ماساژور سر را پیشنهاد می‌دهند؛ اما بعضی دیگر از متخصصان عقیده دارند ماساژ با نوک انگشتان دست هم به همان اندازه مفید است. در نهایت، این خود شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام شیوه برای شما مفیدتر است.

دستگاه‌های ماساژ به‌شکل برس یا ماساژورهایی با دستگیره لاستیکی هستند. می‌توانید به‌همان شکلی که سرتان را با نوک انگشتان ماساژ می‌دهید، از این دستگاه‌ها برای ماساژ تمامی قسمت‌های سرتان استفاده کنید.

۴. ماساژ با روغن‌‌های اسانس

همچنین می‌توانید برای ماساژ از روغن‌های اسانس استفاده کنید. پژوهش‌هایی که روی حیوانات انجام شده‌اند نشان می‌دهند که روغن اسطوخودوس و نعناع فلفلی می‌توانند برای رشد مو مفید باشند.

خواص روغن جوجوبا

۱ تا ۲ قطره روغن اسطوخودوس یا نعناع فلفلی را با ۱ قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنید. این مخلوط را روی سر بریزید و با نوک انگشتان یا دستگاه ماساژور، روغن را به‌آرامی روی سر ماساژ دهید. حتما قبل از این که هر نوع روغن اسانس را روی سرتان بریزید، ابتدا آن را بر قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص روغن جوجوبا، “روغن جوجوبا؛ سرم طبیعی تقویت پوست و مو” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۲۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…