خواص چای نعناع

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چای نعناع یکی از محبوب‌ترین انواع چای است و مصرف آن برای تسکین مشکلات گوارشی و داشتن خواب راحت، بسیار توصیه می‌شود.
خواص چای نعناع

چای نعناع علاوه بر طعم خوب، تاثیراتی مثبت بر حفظ سلامت و زیبایی دارد. این نوشیدنی خوشمزه، علاوه بر خاصیت‌هایی که برای سلامتی و زیبایی شما دارد، به کاهش استرس هم کمک می‌کند؛ اما این تمام ماجرا نیست. در این مطلب مجله دلتا با ما همراه باشید تا در مورد خواص چای نعناع و تاثیرات شگفت‌انگیز آن بر آرامش و سلامت بدن بیشتر بدانید.

چای نعناع و قاعدگی

۱. کاهش استرس

وقتی صحبت از استرس و نگرانی به میان آید، چای نعناع می‌تواند بهترین دوست‌تان باشد. منتول خاصیت آرامش‌بخش و آنتی‌اسپاسمودیک (ضداسپاسم و کاهنده تنش عضلات) دارد و به آرامش ذهن کمک می‌کند. همچنین منتول برای آرامش عضلات مفید است و همین امر می‌تواند درنهایت موجب کاهش استرس و نگرانی شود. در ضمن طبیعت ضدالتهاب چای نعناع می‌تواند فشار خون و دمای بدن را کاهش دهد و به ایجاد آرامش کمک کند.

برای کاهش استرس چه بخوریم

بنابراین در زمان استراحت ۵ دقیقه‌ای بین کارتان، یک فنجان چای نعناع را همراه با گوش‌دادن به موسیقی موردعلاقه‌تان بنوشید تا از خواص چای نعناع حداکثر بهره را ببرید.

۲. کمک به خواب راحت

نوشیدن چای نعناع قبل از رفتن به رخت‌خواب، به خواب راحت کمک می‌کند و این ویژگی از منتول موجود در نعناع نشأت می‌گیرد. بنابراین بهتر است یکی دو ساعت قبل از خواب چای نعناع بنوشید و خوابی آرام را تجربه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دمنوش‌های خواب آور، “۵ دمنوش برای داشتن خواب راحت” را مطالعه کنید.

دمنوش برای تنظیم خواب

۳. درمان اختلالات تنفسی

چای نعناع با خاصیت آنتی‌اسپاسمودیک خود، موجب کاهش تحریک شده و باعث می‌شود کمتر سرفه کنید و مشکل تنفسی‌تان حادتر نشود. چای نعناع با آرامش‌بخشی به ماهیچه‌های گلو و سینه می‌تواند به رفع علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

۴. کمک به کاهش وزن

خواص چای نعناع در کاهش اشتها به اثبات رسیده است. رایحه روغن‌ نعناع و ترکیبات آلی موجود در آن، به کنترل اشتها کمک می‌کند و مانع از پرخوری و چاقی می‌شود. همچنین نوشیدن چای ترکیبی از برگ نعناع و برگ چای سبز به‌عنوان اولین چیزی که در روز میل می‌کنید، می‌تواند سوخت‌وساز بدنتان را افزایش دهد.

چای نعناع برای لاغری

۵. رفع بوی بد دهان

طعم منتول در کنار خاصیت ضدباکتری چای نعناع آن را به روشی مناسب برای از بین بردن بوی بد دهان تبدیل کرده است. عناصر ضدباکتری نعناع میکروب‌های عامل بوی بد دهان را می‌کشند و هم‌زمان منتول موجود در نعناع با انتقال بوی خود به دهان، موجب خوش‌بوتر شدن آن می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با درمان بوی بد دهان، “علت بوی بد دهان و روش‌های درمان آن” را مطالعه کنید.

رفع بوی بد دهان

۶. تقویت دستگاه ایمنی

چای نعناع خاصیت ضدباکتری داشته و با باکتری‌های بیماری‌زا مبارزه می‌کند. نوشیدن چای نعناع نه‌ تنها می‌تواند علائم بیماری را از بین ببرد، بلکه از بروز بیماری نیز پیشگیری می‎کند. همچنین مقادیری از ویتامین B، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و کلسیم در چای نعناع موجود است که بدن‌تان با دریافت آن‌ها بهتر می‌تواند وظایف خود را انجام دهد و با بیماری‌ها مبارزه کند.

۷. پیشگیری از حالت تهوع و استفراغ

یکی از بدترین چیزها، احساس ناخوشایند حالت تهوع است. نعناع خاصیت آنتی‌اسپاسمودیک داشته و می‌تواند احتمال حالت تهوع و استفراغ را کاهش دهد. نکته جالب این است که حتی استشمام چای نعناع نیز می‌تواند خاصیت ضدتهوع آن را برجای گذارد.

درمان حالت تهوع

۸. تسکین مشکلات معده

اگر به‌طور دائم از باد معده، یبوست و نفخ رنج می‌برید، نوشیدن یک فنجان چای نعناع هنگام غروب می‌تواند موجب تسکین مشکلات‌تان شده، به هضم غذا کمک کند و باعث شود شب‌ها راحت‌تر بخوابید.

۹. پاکسازی پوست

اگر از مشکلات پوستی هورمونی مانند آکنه رنج می‌برید، چای نعناع می‌تواند راه‌حل طبیعی برای رفع این مشکلات باشد. چای نعناع موجب افزایش خفیف سطح هورمون استروژن در برخی افراد می‌شود؛ در نتیجه از بروز این مشکلات هورمونی جلوگیری و به پاکسازی پوست‌تان از آکنه کمک می‌کند.

دمنوش برای تقویت معده

اگر می‌خواهید حداکثر استفاده را از خواص چای نعناع داشته باشید، مقداری چای نعناع را به آب وان حمام اضافه کنید. این کار به تسکین سوختگی‌ها، جوش‌ها و سایر التهابات پوستی کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص نعناع، “نعناع و ده‌ها خاصیت باورنکردنی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…