کاهش خرید و فروش مسکن؛ ۸۰ درصد

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش بانک مرکزی از ماندگاری قیمت مسکن در کانال 15 میلیون تومان در فروردین ماه حکایت دارد، این در حالی است که شیوع کرونا کاهش قابل‌توجه میزان معاملات را به دنبال داشته است.
قیمت مسکن در فروردین 99

تازه‌ترین گزارش‌ها از قیمت مسکن در فروردین ماه ۹۹ نشان می‌دهد قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های ملکی شهر تهران در مقایسه با ماه گذشته با وجود کاهش چشمگیر تعداد معاملات فقط ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مجله دلتا و براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی پایتخت به ۱۲۰۰ واحد رسیده که در مقایسه با ماه گذشته حدود ۸۸ درصد و نسبت به فروردین سال قبل ۶۳.۷ درصد کاهش داشته است. به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها در تهران در این ماه تأثیر جدی بر تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه داشته است.

میانگین قیمت مسکن در فروردین ماه ۹۹ به ازای هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده و در مقایسه با فروردین‌ماه سال گذشته ۳۵.۷ درصد افزایش داشته است.

آمار بانک مرکزی از قیمت مسکن

در این ماه همچنین از مجموع ۱۲۴۳ واحد مسکونی معامله شده واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۱.۵ درصد بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین منطقه پنج در میان مناطق شهر تهران با سهم ۱۵.۵ درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را از آن خود کرده اند.

این گزارش نشان می‌دهد که بیشترین میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در فروردین‌ماه سال جاری معادل ۳۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان مربوط به منطقه یک و کمترین آن هفت میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ بوده است که این ارقام در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته به ترتیب ۲۹ و ۵۱.۸ درصد رشد داشته است.

طبق آمار منتشر شده، بیشترین سهم واحدهای مسکونی معامله شده در تهران مربوط به واحدهای با قیمت هر مترمربع ۹ تا ۱۰.۵ میلیون تومان بوده که حدود ۱۰ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر واحدهای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع نیز بیشترین طرفدار را در بین معامله‌کنندگان مسکن در فروردین‌ماه سال جاری داشته‌اند.

پیشنهاد مطالعه : برای دریافت آخرین اخبار از بازار مسکن “هشدار درباره افزایش نرخ‌ اجاره” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۱۳ ق٫ظ

    بعلت بالا رفتن بی رویه املاک خریدو فروش کاهش یافته

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…